یارانه بازنشستگان

یارانه بازنشستگان کم شد؟ | سازمان هدفمندسازی برای یارانه بازنشستگان کشوری اطلاعیه داد

صحبت‌هایی در ارتباط با پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده، ابهامات و سوالات بسیاری به وجود آورده است.

 یارانه بازنشستگان کم شد؟ |  سازمان هدفمندسازی برای یارانه بازنشستگان کشوری اطلاعیه داد

یکی از مهمترین برنامه‌های دولت برای رفاه حال بازنشستگان برای سال ۱۴۰۲ افزایش شرح خدمات درمانی با یارانه بازنشستگان است. به‌طوری‌که کمک یارانه‌ بازنشستگان در درمان افزایش می یابد. با یارانه بازنشستگان تعهد پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگان در سال جاری افزایش پیدا می‌کند. با یارانه بازنشستگان آن دسته از بازنشستگانی که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تمام هزینه‌های سطح ۱، ۲ و بستری را به صورت رایگان دریافت می‌کنند . یارانه بازنشستگان با یارانه دارو شناخته می شود.

تعیین تکلیف برای یارانه بازنشستگان کشوری 

صحبت‌هایی در ارتباط با پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده، ابهامات و سوالات بسیاری به وجود آورده است.

علی عسگری (سرپرست سازمان هدفمندسازی یارانه ها در برنامه صف اول تلویزیون) گفت: قرار است از مهرماه یارانه دارو به جای نهاد‌های بیمه گر به مصرف کننده نهایی اختصاص پیدا کند، چراکه گلایه زیادی شده که مبلغ یارانه دارو با تاخیر و یا کم به دست افراد می‌رسد.

او افزود: یارانه معیشتی را از تخصیصی که از منابع فروش فرآورده‌های نفتی، مشتقات صادراتی نفت و فروش گاز به ما می شود پرداخت می‌کنیم.

پرداخت یارانه دارو به مصرف‌کننده‌ی نهایی در حالی که کارگران نه. بیست و هفتم از حق بیمه سی درصدی خود را برای درمان در صندوق درمان تامین اجتماعی پس‌انداز می‌کنند و هیچ زمان از دارو و درمان رایگان بهره‌ای ندارند، جای نگرانی دارد.

مروتی بازنشسته‌ی کارگری در این رابطه می‌گوید: داروهای پرمصرف را از شمول بیمه خارج کرده‌اند؛ درمان در تمام مراکز درمانی کشور پولی شده، حالا چطور قرار است یارانه دارو را به مصرف‌کننده بدهند؟ تکلیف کارگران و بازنشستگان که خودشان سهم درمان می‌پردازند چه می‌شود؟ از ما ماهانه پول می‌گیرند ولی قانون الزام و درمان رایگان را اجرا نمی‌کنند!

به گفته‌ی وی، این شعارها، بیشتر تبلیغاتی است درغیر این‌صورت به دنبال پایین آوردن هزینه‌های دارویی مردم، نزدیک چهل دارو را از شمول بیمه‌ها خارج نمی‌کردند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104922

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر