وزیر آموزش و پرورش به مجلس احضار شد/ رتبه بندی معلمان کار دست صحرایی داد

طرح سوال از وزیر آموزش و پرورش به دلیل وضعیت رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت.

وزیر آموزش و پرورش به مجلس احضار شد/ رتبه بندی معلمان کار دست صحرایی داد

دبیر اول کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها مجلس با بیان اینکه بحث مدیریت‌های آموزش و پرورش ضعیف و سیاسی شده است، گفت: وزیر آموزش و پرورش درباره کوتاهی‌ها از انجام وظایف باید پاسخگو باشد .

فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سوالش از رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش که روز دوشنبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح می شود، گفت: در رابطه با آموزش و پرورش کوتاهی‌های زیادی صورت گرفته است و بحث مدیریت‌های آموزش و پرورش ضعیف و سیاسی شده است .

وی افزود: عملکرد آموزش و پرورش، پاسخگوی انتظارات مردم نیست. با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز دنیا، مدارس کشور ما بسیار از این تکنولوژی عقب است.

دبیر اول کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر ساخت‌ها آماده نیست و در خیلی از استان‌ها اولین‌های آموزش را نداریم و این خیلی ناعادلانه است که با این شرایط، شرط معدل را مطرح کنیم. در حقیقت با این عمل شرط معدل، یک رانت نمره و معدل از دانشگاه به مدارس ایجاد کرده‌ایم.

مقصودی افزود: یکی از ضعف‌های وزارت آموزش و پرورش بحث رتبه بندی معلمان است که دقیق اجرا نشده است. در باز‌پرداخت مطالبات بازنشستگی معلمان در آموزش و پرورش مشکل داریم.

وی خاطر نشان کرد: این‌گونه کاستی‌ها ریشه در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی وزارتخانه دارد. آثار این تصمیم‌گیری‌ها را در روح و روان مدیران، معلمان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها مشاهده می‌کنیم.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102441

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر