هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی

سازمان هواشناسی کشور چندین وضعیت هشدار قرمز در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد.

هشدار | تردد در این مناطق و شهرها ممنوع! + اسامی

سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع سیل و طوفان در چند استان کشور هشدار داد. سازمان هواشناسی کشور با صدور چند اطلاعیه، درباره بارش باران‌های سیل‌آسا، تندباد لحظه‌ای، طوفان و وزش باد شدید به شهروندان هشدار داد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز و نارنجی برای برخی مناطق از سیلابی شدن رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی گسترده، برخورد صاعقه و اختلال در سفرهای بین‌شهری خبر داد. سازمان هواشناسی کشور چندین وضعیت هشدار در خصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی، سیل و طوفان صادر کرد و به شهروندان هشدار داد.

احتمال سیلاب در هرمزگان و فارس/ ورود سامانه‌ی بارشی جدید از شمال غرب کشور از فردا شب

اصغری، کارشناس هواشناسی:برای جمعه و شنبه بعد از ظهر در هرمزگان و فارس به دلیل رگبارهای شدید خطر سیلاب وجود دارد. این شرایط در جنوب خوزستان برای فردا بعد از ظهر نیز پیش‌بینی می‌شود.در شمال غرب کشور سامانه‌ی بارشی جدیدی از فردا شب وارد کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آماده‌باش در کشور | مردم این استان‌ها هشدارها را جدی بگیرند + اسامی

با توجه به هشدارهای مهم هواشناسی، نیروهای امداد و نجات به حالت آماده‌باش درآمدند.

آخرین اخبار در خصوص پیش‌بینی‌های آب و هوا و هشدارهای سازمان هواشناسی کشور را در عرشه آنلاین بخوانید.
هشدار هواشناسی

 بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده در برخی مناطق واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات هرمزگان جنوب کرمان و جنوب شرق فارس در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت انتظار می‌رود. همچنین جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

شنبه در مناطقی از شمال غرب و برخی نقاط واقع در غرب غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی یکشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق واقع در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز شرقی و دوشنبه در برخی نقاط واقع در شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا شنبه در نوار شرقی بویژه منطقه زابل و یکشنبه و دوشنبه در بخش‌هایی از مرکز و برخی مناطق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد با احتمال خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور بویژه در منطقه زایل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود. لازم به ذکر است طی روز شنبه با افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گردوخاک روی کشور عراق انتقال گردوخاک به جنوب غرب و مناطق مرزی غرب کشور دور از انتظار نمی‌باشد.

امروز خلیج فارس و دریای عمان به ویژه مناطق شرقی دریا و از جمعه تا دوشنبه شرق دریای عمان مواج خواهد بود

سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی سطح زرد  با اشاره به رشد ابرهای همرفتی آورده است: در روز جمعه (۲۷ مرداد) در شمال آذربایجان غربی، روز شنبه (۲۸ مرداد) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات غربی قزوین و ارتفاعات مازندران و روز یکشنبه (۲۹ مرداد) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، شمال کردستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، مازندران و خراسان شمالی رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

از این رو احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

در این شرایط جوی سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتیاط و اجتناب از تردد، توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری به‌ویژه در عبور از اطراف رودخانه‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101622

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر