اطلاعیه مهم وزارت اقتصاد درباره دریافت وام بدون ضامن

متن اطلاعیه‌ وزارت اقتصاد درباره نحوه دریافت وام بدون ضامن و نام بانک‌هایی که وام بدون ضامن به متقاضیان پرداخت می‌کنند، منتشر شد.

اطلاعیه مهم وزارت اقتصاد درباره دریافت وام بدون ضامن

وام بدون ضامن به متقاضیان بدون دریافت وثیقه و ضمانتی، پرداخت می‌شود. وزارت اقتصاد با صدور یک اطلاعیه، درباره دریافت وام بدون ضامن توضیحاتی ارائه کرد. افراد و متقاضیان دریافت وام می‌توانند، با احراز سایر شرایط، تسهیلات و وام بدون ضامن دریافت کنند. بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن، عددی خاصی از ارزش سهام را در نظر می‌گیرند و افراد می‌توانند با استفاده از سهام خود برای دریافت وام بدون ضامن اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم درباره ثبت‌نام وام بدون ضامن | نحوه دریافت وام بدون ضامن اعلام شد + اسامی بانک‌ها

متقاضیان وام بدون ضامن می‌توانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.

وام بدون ضامن

بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که دولت، سهام مالکیتی آنها را در اختیار دارد، از ابتدای بهمن ۱۴۰۰ تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲، به یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ نفر ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و وام بدون ضامن پرداخت کردند.

وزارت امور اقتصاد و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «وزارت امور اقتصاد و دارایی، با توافق بانک‌های دولتی و بانک‌هایی که بخشی از سهام آنها در مالکیت دولت قرار دارد، طرح پرداخت تسهیلات خرد بر مبنای اعتبارسنجی و یا حداقل وثایق را در دو سطح تا ۵۰۰ میلیون ریال و تا یک میلیارد ریال ابلاغ کرد.

این طرح در گام اول برای کارکنان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی، عمومی، غیردولتی و شرکت‌های بزرگ عملیاتی در ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰ اجرایی شد و وزیر امور اقتصادی و دارایی از اواخر دی ماه سال ۱۴۰۰ بانک‌های دولتی را موظف کرد در پرداخت تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صرفاً اعتبارسنجی را ملاک پرداخت قرار دهند و از روش سنتی درخواست ضامن دست بکشند.

بر این اساس، وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد در ۲۹ دی ماه سال گذشته طی بخشنامه‌ای بانک‌های دولتی را به پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن مکلف کرد و با وجود آنکه بانک مرکزی بخشنامه مرتبط را در ۱۲ تیر ماه به شبکه بانکی ابلاغ کرد اما بانک‌های دولتی و خصوصی شده از همان ابتدای بهمن ماه سال ۱۴۰۰ اعطای تسهیلات بدون ضامن و بر اساس اعتبارسنجی را در دستور کار قرار دادند.

در همین راستا از ابتدای بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ تا نیمه خرداد امسال ۶۸ هزار و ۸۸۱ میلیارد و ۹۶۶ میلیون تومان تسهیلات در قالب یک میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۲۴ فقره تسهیلات توسط بانک‌های دولتی و خصوصی شده پرداخت شده است.

بیشترین تعداد و حجم تسهیلات اعطایی بدون ضامن توسط بانک سپه با پرداخت ۱۷ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان به ۶۳۰ هزار و ۱۱ نفر و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با اعطای ۱۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان به ۴۳۰ هزار و ۴۱ نفر بوده است.»

وام بدون ضامن

چگونه وام بدون ضامن و وثیقه بگیریم؟

وام بدون ضامن همان‌طور که از نام آن مشخص است بدون دریافت هیچ‌گونه ضمانتی اعم از ضمانت فرد دیگر، ضمانت با سند ملکی، ضمانت با سپرده و… پرداخت می‌شود.

بر اساس ابلاغیه بانک مرکزی، بانک‌ها موظف هستند به مشتریان دارای رتبه اعتبارسنجی خوب (A و B) تسهیلات خرد (زیر ۲۰۰ میلیون تومان) بدون دریافت چک، سفته و فقط با گواهی کسری از حقوق، به پشتوانه خوش حسابی فرد پرداخت کنند.

وام بدون ضامن

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97734

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر