خبر فوری و هشدارآمیز قطعی برق در تهران

قطعی برق در روزهای اخیر، با افزایش دمای هوا و مصرف برق، در شهرهای مختلف ایران افزایش یافته و مشکلات و دردسرهای بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

خبر فوری و هشدارآمیز قطعی برق در تهران

قطعی برق تهران آغاز شده است. شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای در خصوص قطعی برق در تهران اعلام کرد: تشدید برخورد با مشترکان خانگی و ادارات پرمصرف در دستور کار نیروهای اجرایی این شرکت قرار گرفت. قطعی برق در شهرهای مختلف ایران، همزمان با افزایش دمای هوا، افزایش یافته است. علاوه بر قطعی برق، نوسان یا افت ولتاژ  برق نیز دردسرها و مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورده است.

با توجه به افزایش مجدد دمای هوا و لزوم کاهش بار شبکه توزیع برق، جزئیات قطعی برق و طرح برخورد با مشترکان خانگی و ادارات پرمصرف اعلام شد.

قطعی برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اعلام خبر قطع برق ۵۱ مشترک اداری پرمصرف پایتخت، از مشترکان اداری و تجاری شهر تهران درخواست کرد برای همراهی در تامین برق مورد نیاز هموطنان، حداکثر صرفه جویی را در مصرف برق به عمل آورند.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار داشت: گرچه پیش‌بینی نیاز مصرف برق شهر تهران طی روز یکشنبه؛ 25 تیرماه 1402، با دمای هوای بیش از 40 درجه سانتیگراد بالغ بر 5 هزار و 500 مگاوت بوده است، اما با اقدامات انجام شده توسط همکاران و همچنین همراهی قابل تقدیر مشترکان و شهروندان تهرانی، پایداری شبکه به صورت کامل حفظ شده ولی تداوم این پایداری نیازمند همراهی همه جانبه مشترکان است.

ناظریان با بیان این که هر یک درجه افزایش دمای هوای شهر تهران، به دلیل تشدید فعالیت سامانه‌های سرمایشی، حدود 200 مگاوات به بار شبکه توزیع برق شهر تهران می‌افزاید، کنترل دما و عملکرد سامانه های سرمایشی را در مدیریت بار مصرف بسیار موثر دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ ضمن تاکید بر اینکه مشترکان اداری و تجاری از جمله بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در این کلان‌شهر هستند، با قدردانی از همراهی غالب مسئولان دستگاه‌های اجرایی از قطع برق 51 مشترک اداری پرمصرف دیگر که به اخطارهای داده شده و مصوبه ابلاغی هیات وزیران بی‌اعتنا بوده‌اند، خبر داد.

مدیرعامل توزیع برق پایتخت یادآور شد: تمامی مشترکان شهر تهران در صورت استفاده از مولدهای برق در ساعات اوج مصرف به ازای هر کیلووات ساعت برق تولیدی 1500 تومان پاداش خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ افزود: از ابتدای خردادماه تا امروز نیز بیش از یک میلیون مشترک خانگی شهر تهران مشمول دریافت پاداش ریالی صرفه‌جویی شده‌اند که از همکاری آنان با خادمان خود در صنعت برق کشور قدردانی می کنیم.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز چندی پیش، با بیان اینکه شاهد افزایش شدید دما در نقاط مختلف کشور هستیم، گفته بود: رکورد تاریخی مصرف برق کشور شکسته شد.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه روز گذشته تقاضای مصرف برق تا ۷۱ هزار و ٥٠٠ مگاوات پیش رفته که همین مساله فشار زیادی را روی شبکه و تاسیسات برق ایجاد کرده است، اظهار کرد: اکنون شرایط تامین برق پایدار است اما افزایش مصرف احتمال وقوع حوادث  را زیاد می‌کند که با کاهش مصرف توسط مشترکان حوادث روی شبکه کاهش می یابد.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه تمام کارکنان و تجهیزات صنعت برق در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: نیازمند همراهی همه مشترکان برای گذر این شرایط هستیم. لازم است همه مشترکان با رعایت بیشتر موارد مدیریت مصرف صنعت برق را یاری کنند تا گرمای هوا مانع برق رسانی نشود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی وجود ندارد و با همکاری مردم می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم، گفت: مشترکان با رعایت بیشتر نه تنها می توانند پاداش صرفه جویی بگیرند بلکه پایداری شبکه برق را هم تضمین خواهند کرد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، اکنون شرایط پایدار است اما اگر مشترکان با مشکل مواجه شدند، می‌توانند به سامانه ١٢۱ موضوع را گزارش دهند، همکاران ما نیز در زمانی کوتاه مشکل را برطرف خواهند کرد.

قطعی برق شهرک‌های صنعتی 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: امسال حداقل یک روز در هفته قطعی برق در شهرک‌های صنعتی داریم. 

سعید صادقی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: هم اکنون بیش از 40 قرارداد با نیروگاههای مقیاس کوچک داخل شهرکهای صنعتی برای تولید 280 مگاوات برق وجود دارد که تعدادی از اینها به بهره برداری رسیده و 80 مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی توسط همین نیروگاهای مقیاس کوچک در حال تولید است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با بیان اینکه ناترازی تولید برق, یکی از مسائل مهم کشور است گفت:‌ امسال با توجه به گزارشی که وزارت نیرو اعلام کرده، بخشی از این ناترازی جبران شده، اما میزان مصرف برق کشور هم افزایش یافته است.

صادقی افزود:‌ سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت نیرو، وزارت صمت و واحدهای صنعتی امضا و مقرر شد هفته یک روز و با اطلاع قبلی، برق شهرک‌های صنعتی استان تهران و در سطح کشور قطع شود.

صادقی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در زمینه قطعی برق شهرک‌های صنعتی انجام شد, دستگاه‌های تولیدی در مقایسه با سال‌های قبل آسیب کمتری دیدند زیرا در سال‌های گذشته بی‌برنامه‌گی و نوسانات برق, به دستگاه‌های تولیدی آسیب‌های زیادی وارد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: طبق ماده 25 قانون بهبود فضای کسب و کار، اگر دولت نتواند خدمات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی را ارائه دهد باید روش‌های جبران را تامین کند که این مطالبه جدی این واحدهاست و خواستار عدم قطعی برق و جبران خسارت هستند.

صادقی افزود:‌ واحدهای صنعتی امسال هم باید با دولت و ما همکاری لازم را داشته باشند تا در سه ماه پیک مصرف برق, با مصرف کمتر، شاهد قطعی برق هم در حوزه صنعت، هم در بخش خانگی نباشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ادامه داد:‌ اما امسال هم حداکثر یک روز قطعی برق وجود دارد, هنوز روز و ساعتش مشخص نیست نظر بخش صنعت 8 ساعت بود اما وزارت نیرو 12 ساعت را در هفته پیشنهاد داد که با برنامه‌ریزی‌هایی که با واحدهای صنعتی خواهیم داشت، در روزهای آینده روز و ساعت آن مشخص می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: امیدواریم وزارت نیرو با تمهیدات که انجام داده، ناترازی‌ها به حداقل برسد و قطعی در حوزه صنعت، کمتر شود.

رئیس شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران همچنین گفت:‌ نیروگاه‌های مقیاس کوچک چند مشکل دارند؛ مشکلی اصلی آنها نپرداختن مطالباتشان توسط وزارت نیروست که برای سرمایه در گردش با مشکل مواجه شده‌اند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97694

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر