تشنج قیمت سکه در تهران / بوسه خداحافظی برای سکه

سکه امامی در چند روز اخیر شاهد تشنج قیمتی بوده است.

تشنج قیمت سکه در تهران / بوسه خداحافظی برای سکه

قیمت سکه در چند روز اخیر شاهد تشنج قیمتی بوده است.روز گذشته قیمت سکه وطلا در روند کاهشی آغاز به کار کرد. این روند از ابتدای هفته جاری بر بازار فلز زرد حاکم بوده است.  قیمت سکه امروز به کمترین قیمت خود طی چهار ماه گذشته رسید.یکی از دلایل کاهش قیمت دلار است

به گزارش عرشه آنلاین، بررسی ها از بازار سکه نشان می دهد فلز گران بهای داخلی که در روز سه شنبه هفته قبل تا سطح ۲۹ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بالا رفته بود حال بعد از تقریبا یک هفته کمتر کاهش ۸۵۰ هزار تومانی را ثبت کرده است.قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.از سوی دیگر این قیمت نسبت به عصر دیروز کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را نشان می دهد.

در شرایط فعلی سکه بازان در صورتی مرز حمایتی ۲۸میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم بشکند احتمال عقب نشینی تدریجی تا پله هشتم کانال ۲۷ میلیون تومان هم محتمل خواهد بود.البته دسته ای دیگر باور دارند در صورتی که سکه بالای ۲۸ میلیون  ۲۰۰ هزار تومان باقی بماند می تواند دوباره به نیمه کانال یاد شده برسد.

از نگاه فعالان اقتصادی یکی از دلایل عقبگرد مداوم‌ قیمت سکه امامی در چند روز اخیر ناشی از نوسانات کاهشی قیمت دلار و از طرفی عدم سیگنال های منفی در بازار بوده است.

قیمت دلار در هفته گذشته تا نزدیک مرز حمایتی۵۰هزار و ۸۰۰ تومان بالا رفت اما نتوانست بالای این مرز ماندگار شود و به تدریج به سمت پله های پایین تر برگشت.

قیمت دلار امروز در تهران مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را هم از دست داده بود.در هرات هم قیمت دلار عصر امروز نسبت به دیروز با نوسان ۱۰۰ تومانی نسبت به دیروز در حدود ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان به فروش رسید.نرخ حواله درهم نیز نوسان محدودی را ثبت کرد و در حول و حوش ۱۳ هزارو ۷۶۰ تومان معامله شد.

بوسه خداحافظی دربازار سکه 

سکه امامی نسبت به دلار نوسانات بیشتری را در روز قبل تجربه کرد،سکه امامی در معاملات دیروز حمایت مهم و سر سخت و سرنوشت ساز ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست داد ولی در ادامه با انعکاس خبر قطعی گاز سکه امامی تلاش خود را برای پولبک به حمایت از دست رفته انجام داد در صورتی که دلار در روز جاری نوسان افزایشی را تجربه نکند پولبک روز قبل به نزدیکی محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می تواند به منزله بوسه خداحافظی باشد و سکه امامی خود را برای ورود به کانال ۲۷ میلیون تومانی آماده کند.

سکه امامی محدوده حمایت را شکست

روز گذشته دوشنبه ۱۹ تیرماه قیمت سکه امامی ۲۸۱ هزار تومان ارزان شد. این قطعه از نیمه کانال ۲۸ میلیون تومانی پایین‌تر آمد و محدوده حمایتی ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را شکست. این قطعه روز قبل با قیمت ۲۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز قیمت سکه بهار بیشترین کاهش قیمت را در خانواده سکه‌ها داشت. این قطعه،‌ برخلاف روند افزایشی محدود دو روز ابتدایی هفته با افت ۳۲۱ هزار تومانی پرچمدار بیشتری کاهش قیمت بود. سکه بهار با رقم ۲۵ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان مبادله شد.

روز قبل نیم‌سکه و ربع‌ سکه ۱۵۰ هزار تومان افت قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شدند. دیروز سکه گرمی کاهش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه بهار ۲ میلیونی شد

روز گذشته قیمت طلا همانند قیمت سکه افت داشت. هر مثقال طلا با ۳۳ هزار تومان کاهش در کانال ۱۰ میلیون تومانی یک پله عقب نشست و با قیمت ۱۰ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلا نیز ۹ هزار و ۲۰۰ تومان ارزان شد و با قیمت دو میلیون و ۳۴۸ هزار تومان معامله شد. دیروز طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان رسید.

روز گذشته، حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. بیشترین مقدار افت حباب مربوط به سکه بهار با ۲۱۲ هزار تومانکاهش بود. این کاهش قیمت حباب سکه بهار را در کانال دو میلیون تومانی نشاند. دیروز حباب سکه امامی ۲۰۷ هزارتومان  کاهش داشت.

 

منبع: اقتصادنیوز- اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 96836

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر