مالیات خانه‌های خالی در ۳ ماه فقط ۱.۵ میلیارد تومان

​براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان مالیاتی در سه ماهه اول سال در مجموع ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیون تومان مالیات وصول شده اما در این میان تنها ۱.۵ میلیارد تومان از خانه‌های خالی و ۱۵۰ میلیارد تومان از صادرکنندگان مواد خام وصول شده است.

مالیات خانه‌های خالی در ۳ ماه فقط ۱.۵ میلیارد تومان

براساس آمارهای منتشر شده از سوی سازمان مالیاتی در سه ماهه اول سال در مجموع ۱۳۷ هزار و ۱۸۸ میلیون تومان مالیات وصول شده اما در این میان تنها ۱.۵ میلیارد تومان از خانه‌های خالی و ۱۵۰ میلیارد تومان از صادرکنندگان مواد خام وصول شده است.

براساس داده‌های سازمان امور مالیاتی طی سه ماهه ابتدایی سال جاری در مجموع 137 هزار و 188 میلیون تومان مالیات وصول شده است.

با توجه به آمارهای موجود مجموع مالیات‌های مستقیم وصولی در فصل  بهار به 80 هزار و 626 میلیارد تومان رسیده است. مالیات‌های مستقیم به سه دسته مالیات اشخاص حقیقی، مالیات بر درآمدها و مالیات بر ثروت تقسیم می‌شود.

براین اساس در بخش مالیات اشخاص حقوقی 45 هزار و 642 میلیارد تومان، مالیات بر درآمد 27 هزار و 193 میلیارد تومان و در بخش مالیات بر ثروت 7 هزار و 790 میلیارد تومان مالیات وصول شده است.

در این میان همچنان مالیات خانه‌های گران قیمت و خانه‌های خالی ارقام وصولی بسیار پایینی دارد. بر این اساس از خانه‌های خالی تنها یک میلیارد و 489 میلیون تومان و مالیات از خانه‌های گران قیمت تنها 5 میلیارد و 890 میلیون تومان را شامل می‌شود.

جدول مالیات‌های مستقیم وصولی به شرح زیر است:

مالیات خانه -1

مالیته خانه -2

در بخش مالیات مربوط به کالاها و خدمات در مجموع 56 هزار و 562 میلیارد تومان مالیات وصول شده است که از این میزان 39 هزار و 968 میلیارد تومان آن مربوط به مالیات ارزش افزوده بوده است.

نکته جالب در این میزان وصول تنها 150 میلیارد تومان از عملکرد شرکتهای صادرکننده مواد خام و نیم خام و وصولی صفر مالیات بر صادرات مواد خام ومحصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی و محصولات نفتی،گازی و پتروشیمی است.

جدول مالیات بر کالاها و خدمات به شرح زیر است:

جدول مالیات01

 

جدول مالیان 03

 

منبع: تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95770

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر