ورود بیش از ۳ تن طلا به کشور

بر اساس اعلام رئیس‌کل گمرک ایران بیش از ۳.۲ تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور وارد شده است.

ورود بیش از ۳ تن طلا به کشور

بر اساس اعلام رئیس‌کل گمرک ایران بیش از ۳.۲ تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور وارد شده است.

 محمد رضوانی‌فر رئیس‌کل گمرک ایران در مکاتبه‌ای با وزیر اقتصاد، از ورود بیش از ۳.۲ تن طلا به‌صورت رسمی از گمرکات به کشور در چند ماه اخیر و در پی مصوبه دولت برای تسهیل واردات طلا و معافیت آن از هرگونه مالیات و عوارض خبر داد.

به‌گفته محمدی رئیس مرکز روابط عمومی وزارت اقتصاد این مصوبه با پیگیری و اصرار وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب شده و به اجرا درآمده است(تسنیم).

واردات طلا

شرط جدید برای فروش طلا

محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت با ارسال نامه‌ای خطاب به اتاق اصناف ایران موضوع خرید و فروش طلا با فاکتور قابل استعلام سامانه جامع تجارت را اعلام کرد.

در این نامه آمده است: مطابق ماده ۶ دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، «خریداران کالاهای موضوع قاچاق اعم از تاجران و تولیدکنندگان موظف هستند هنگام خرید این کالاها، از فروشنده صورت‌حساب (فاکتور) دریافت کنند.» از آنجا که ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ‌ها، اسناد فروش ثبت شده در سامانه جامع تجارت را به‌عنوان فاکتور مورد قبول ماده ۶ دستورالعمل صدرالاشاره در نظر گرفته است، ضروری است دستور فرمائید همه اصناف ذی مدخل در هنگام فروش کالا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور مورد اشاره در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93560

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر