خبر خوش بانک مرکزی برای متقاضیان دریافت وام | شرایط جدید دریافت وام بانکی اعلام شد

بانک مرکزی آخرین اخبار و جزئیات در خصوص شرایط و نحوه دریافت وام بانکی را اعلام کرد.

خبر  خوش بانک مرکزی برای متقاضیان دریافت وام | شرایط جدید دریافت وام بانکی اعلام شد

وام بانکی و دریافت تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه برای مردم به یک دغدغه مهم تبدیل شده و شرایط سخت بانک‌ها برای دریافت ضامن و وثیقه، مشکلات بسیاری برای متقاضیان انواع وام بانکی ایجاد کرده است. رئیس بانک مرکزی از تسهیل‌گری برای دریافت وثایق و ضامن وام بانکی در حمایت از تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه خبر داد. جزئیات آیین‌نامه جدید وام بانکی اعلام شد. نسخه جدید اعطای وام بانکی طی یک ماه آینده عملیاتی شده و برای اجرا در اختیار شبکه بانکی قرار می‌گیرد. شرایط اعتبارسنجی مشتریان بانک‌ها برای اعطای وام بانکی تغییر کرد. شرایط جدید دریافت وام بانکی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: نحوه جدید محاسبه سود وام بانکی اعلام شد + روش محاسبه

بانک مرکزی آخرین اخبار و جزئیات در خصوص شرایط و نحوه دریافت وام بانکی را اعلام کرد.

وام بانکی

رئیس‌کل بانک مرکزی اعلام کرد: تسهیل‌گری در دریافت وثایق بر اساس قانون از جمله اقدامات بانک مرکزی در حمایت از تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه است.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی که در نمایشگاه و رویداد «تلاش با برکت»، سخن می‌گفت، افزود: با توجه به پیشرفت کند تسهیلات ازدواج، آیین‌نامه جدیدی را در بانک مرکزی تهیه کردیم تا محدودیت‌های آن کاهش یابد و این موضوع نیز تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: خبر خوش وزیر اقتصاد برای متقاضیان وام | سقف وام بانکی ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد

فرزین گفت: بنده معتقد هستم تسهیلات ازدواج حتی اگر هم تکلیفی و مصوبه مجلس نبود، خودمان می‌بایست در نظام بانکی آن را با توجه به آثار مثبت‌اش، تکلیف می‌کردیم.

رئیس کل بانک مرکزی با ابراز خرسندی از فعالیت‌های بنیاد برکت که با فکر و برنامه مشخص انجام می‌گیرد، گفت: بالاترین خدمت برای ما در نظام بانکی این است که منابع بانکی منجر به اشتغال و رفع محرومیت و بهبود شرایط زندگی هموطنانمان شود.

او افزود: در بازدید از نمایشگاه، شاهد بودم که افراد توانستند با چند صد میلیون تومان تسهیلات خرد، فعالیت اقتصادی آغاز کنند و حتی صادرات انجام دهند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی کوچک و تسهیلات خرد، می‌تواند بر معیشت و اقتصاد مردم اثر مثبت داشته باشد به افزایش سقف تسهیلات کارت اعتباری مرابحه از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد تاکید کرد: همچنین افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه از ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیون تومان و برای شرکت‌های کوچک از ۵۰۰ به ۷۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات بانک مرکزی در این راستا است.

رئیس‌شورای پول و اعتبار با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های اقتصادی کوچک از اهم اولویت‌های نظام بانکی است، گفت: علیرغم شرایط تورمی کشور و ضرورت اعمال سیاست‌های پولی، در نظر داریم در برخی از محدودیت‌های ترازنامه‌ای بانک‌ها، مشوق‌هایی اضافه کنیم تا بانک‌ها بیش از گذشته به اعطای تسهیلات خرد سوق داده شوند، که این اقدام تأثیر قابل توجهی بر روند اعطای تسهیلات خرد بانک‌ها خواهد داشت.

فرزین از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی برای توسعه فعالیت‌های صندوق‌های قرض‌الحسنه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در آینده نزدیک بانک مرکزی با همکاری با بیمه مرکزی، سبد اعتباری تسهیلات خرد را افزایش خواهد داد و تسهیلات به گونه‌ای بیمه خواهد شد تا بدهکار تسهیلات خرد به نحوی از پوشش بیمه‌ای نیز برخوردار شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی یکی از مسائل اصلی در زمینه تسهیلات خرد را مسئله ضمانت عنوان و تصریح کرد: برخی از مردم از فرآیند طولانی اعطای تسهیلات خرد و ضمانت‌ها ناراضی هستند. مقررات بانک مرکزی در زمینه تسهیلات خرد فقط یک ضامن است. از همکارانم در نظام بانکی می‌خواهم طبق قانون، این موضوع را رعایت کنند و از تسهیلات گیرندگان خرد، بیش از یک ضامن دریافت نشود.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: توصیه بنده به بنیاد برکت این است که از مؤسسات تضمین که دانش‌بنیان هم هستند، بهره بگیرد. خود ما نیز در نظام بانکی پیگیر این استفاده از مؤسسات تضمین هستیم و اطلاع دارم که بنگاه‌ها و حتی برخی وزارتخانه‌ها از مؤسسات تضمین استفاده می‌کنند.

رئیس کل بانک مرکزی و اعتبار با اشاره به تصویب دستورالعمل جدید وجوه اداره شده شورای پول و اعتبار، گفت: وجوه اداره شده آن دسته از مبالغی است که در بانک سپرده گذاری می‌شود و مشتری نیز توسط سپرده گذار تعیین می شودکه به چه کسانی تسهیلات داده شود اما ریسک کار بر عهده خودشان است.

به گفته این مقام مسئول، دستورالعمل قبلی در این زمینه مربوط به پیش از انقلاب بود که به این ترتیب اصلاح شد و قرار است در شورای پول و اعتبار مطرح شود.

رئیس‌کل بانک مرکزی افزود: در دستورالعمل جدید وجوه اداره شده، محدودیت سقفی تعیین شده حذف و بر اساس قرارداد با خود فرد تعیین می‌شود. زیرا ریسک کار نیز با خود فرد است. با ابلاغ این آئین‌نامه، افراد خیّر می‌توانند پولشان را به بانک‌ها بیاورند و بانک‌ها با اخذ تضامین، اقدام به اعطای تسهیلات به افراد مورد نظرشان کنند.

فرزین در ادامه سخنان خود، از اصلاح دستورالعمل تسهیلات کلان در راستای سوق دادن تأمین مالی کلان به سایر روش‌های تأمین مالی و استفاده از ظرفیت جدید ایجاد شده برای تسهیلات خرد خبر داد و افزود: علاوه بر این، کارشناسان بانک مرکزی بر روی موضوع توسعه فعالیت‌های لیزینگ در تأمین مالی خرد در حال بررسی هستند که تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

رئیس‌کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها پیشانی اقتصاد هستند، تصریح کرد: در همه جای دنیا، نظام بانکی بیشترین تعامل را با مردم دارد. عموم افراد، از قشرها و گروه‌های گوناگون، با نیازهای متفاوتشان، با بانک سروکار دارد. به همین دلیل است که می‌گویند بانک‌ها پیشانی اقتصاد هستند. اگر اقتصاد کشور، محاسن یا معایبی داشته باشد، در بانک‌ها این محاسن و یا معایت قابل مشاهده است.

رئیس‌کل بانک مرکزی ادامه داد: بنابراین اگر بتوانیم نظام بانکی را اصلاح‌کنیم، یعنی عملاً توانسته‌ایم اقتصاد را اصلاح کنیم و اگر هم نظام بانکی بتواند خدمات مناسب و خوبی را در اختیار مردم قرار دهد، عملاً رضایت مردم از اقتصاد نیز حاصل خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر نظارت دقیق بر سیاست‌های ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌ها گفت: سیاست‌ها و مقررات ابلاغی باید توسط بانک‌ها وشعب به نحو مناسب اجرا شود، بنابراین توسعه بازرسی از شعب در نظام بانکی از برنامه‌های اصلی بانک مرکزی است.

فرزین با بیان این جمله که اعتبار، پول فردا است، تصریح کرد: بانک‌ها هم کارشان اعطای اعتبار است و باید در ازای اعتبار، تضمین و وثیقه لازم را دریافت کنند و اخذ وثایق در هر حال بخشی از فعالیت بانک‌ها به شمار می‌آید، بنابراین قصد داریم با توسعه اعتبارسنجی و تسهیل فرآیند مجوز دادن به مؤسسات تضمین، فعالیتشان را گسترش دهیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی در انتهای سخنان خود از تلاش‌های همکاران خود در نظام بانکی قدردانی کرد و گفت: بانک‌ها باید به وظیفه عمومی خود مبنی بر اعطای تسهیلات تکلیفی عمل کنند و هم اهداف اقتصادی کشور را محقق کنند و در عین حال مراقب باشند که دچار ناترازی نشوند. این کار بسیار دشواری است که توسط مدیران نظام بانکی هم اکنون در حال انجام است.

شرایط جدید دریافت وام بانکی اعلام شد

با اعلام بانک مرکزی رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی در مدل جدید اعتبارسنجی بانک‌ها لحاظ می‌شود.

ابوذر سروش، معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرد: ازآن‌جا که افزایش سهم تسهیلات خرد در شبکه بانکی، به‌عنوان یکی از اهداف مهم بانک مرکزی و شبکه بانکی مورد توجه قرار دارد، گام‌ها و اقدامات متنوعی در نظر گرفته شده است که به‌تدریج عملیاتی و اجرایی می‌شوند که یکی از این گام‌ها، بازنگری و اصلاح مدل اعتبارسنجی افراد حقیقی در راستای افزایش دقت و نیز پوشش آماری امتیازدهی اعتباری افراد ضرورت داشت.

او ادامه داد: بر همین اساس، پس از بررسی‌های متعدد و انجام آزمون‌های استاندارد، نسخه جدید مدل امتیازدهی اعتباری اشخاص حقیقی در جلسه امروز شورای سنجش اعتبار ارائه شد و به تصویب اعضا رسید.

ابوذر سروش ضمن تشریح ویژگی‌های این مدل گفت: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

معاون نظارت بانک مرکزی افزایش پوشش آماری افراد برای اختصاص رتبه اعتباری و نیز افزایش دقت مدل را از جمله مهمترین ویژگی نسخه جدید برشمرد و گفت: در مدل قبلی صرفاً افرادی که از بانکها تسهیلات دریافت کرده بودند مورد بررسی قرار می‌گرفتند و لذا امتیاز اعتباربخشی از اشخاص که سابقه دریافت تسهیلات از بانکها را نداشتند شفاف نبود اما در نسخه جدید با افزایش فاکتورهای لحاظ‌شده، درجه پوشش و نیز دقت مدل بهبود یافته است.

سروش با بیان اینکه با همکاری و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط تنوع اطلاعاتی در نسخه جدید بیشتر شده است، تصریح کرد: در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد: نسخه جدید طی یک ماه آینده عملیاتی می‌شود و برای اجرا در اختیار شبکه بانکی قرار خواهد گرفت.

معاون نظارت بانک مرکزی با ابزار امیدواری مبنی بر اینکه «از این پس و با اجرای این مدل، دسترسی عادلانه اشخاص به اعتبارات و تسهیلات بانکی بیش از پیش خواهد شد» افزود: بروزرسانی مدل امتیازدهی اعتباری بر اساس ظرفیت‌های اطلاعاتی در بازه‌های زمانی مشخص در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

سقف وام بانکی افزایش یافت

طبق اعلام بانک مرکزی حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری به ۳۰۰میلیون تومان افزایش یافت.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: «از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری موظف هستند تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به‌شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نمایند.»

بانک مرکزی همچنین تاکید کرده است: «اعطای تسهیلات در قالب «کارت اعتباری مرابحه» تا سقف حداکثر سیصد میلیون تومان (3000،000،000 ریال) در سطح تمامی مؤسسات اعتباری، به هر شخص متقاضی واجد شرایط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر مؤسسه محسوب می‌شود.»

گفتنی است در ماده 4 دستورالعمل تسهیلات خرد تاکید شده است: «در مواردی که مشتری قبلاً تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری دریافت نموده است، مبنای محاسبه مابه‌التفاوت قابل پرداخت به وی تا سقف مقرر در این دستورالعمل، سهم اصل باقی‌مانده از مانده بدهی می‌باشد.»

در ادامه مشروح دستورالعمل اجرایی تسهیلات خرد را می‌خوانید:

«بسمه تعالی

«دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد»

در راستای تسهیل دسترسی اقشار مختلف جامعه به تسهیلات خرد قابل اعطا توسط شبکه بانکی کشور، «دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» که از این پس به‌اختصار «دستورالعمل» نامیده می‌شود، به‌شرح زیر تدوین می‌گردد:

فصل اول: تعاریف

1- در این دستورالعمل، عناوین زیر به جای عبارات مربوط به‌کار می‌روند:

1- بانک مرکزی: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛

2- موسسه اعتباری: بانک‌ یا موسسه اعتباری غیربانکی که به موجب قانون یا با مجوز بانک مرکزی تأسیس شده و تحت نظارت آن بانک قرار دارد؛

3- تسهیلات خرد: تسهیلات ریالی با مقاصد غیرتجاری و به منظور رفع نیازهای ضروری اشخاص که در چارچوب شرایط مقرر در این دستورالعمل به مشتری اعطاء می‌شود.

4- مشتری: شخص حقیقی متقاضی دریافت تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری؛

5- اعتبارسنجی: فرآیند تعیین امتیاز اعتباری اشخاص با استفاده از الگوهای کمی و کیفی؛

6- امتیاز اعتباری: شاخصی کمی که مبتنی بر روش‌شناسی مشخص و مورد تأیید کمیته ریسک مؤسسه اعتباری و مصوب هیأت مدیره مؤسسه اعتباری محاسبه می‌شود و بیانگر احتمال عدم بازپرداخت به‌موقع (نکول) توسط اشخاص است.

7- رتبه اعتباری داخلی:  شاخص حاصل از سیستم رتبه‌بندی اعتباری داخلـی مؤسسه اعتباری کـه بیـانگر اهلیت اعتباری مشتری می‌باشد.

8- سقف اعتبار: حداکثر اعتباری که مؤسسه اعتباری در قالب تسهیلات خرد به مشتری تخصیص می‌دهد.

فصل دوم: حدود و نحوه اعطای تسهیلات خرد

2- از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل، مؤسسه اعتباری موظف است، تسهیلات خرد اعطایی را بر اساس شرایط، امتیاز اعتباری، رتبه اعتباری داخلی و سقف اعتبار مشتری در قالب قراردادهای فروش اقساطی، اجاره به شرط تملیک، مرابحه، جعاله و قرض‌الحسنه به مشتری پرداخت نماید.

3- حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر مؤسسه اعتباری مبلغ سیصد میلیون تومان (3،000،000،000 ریال) می‌باشد.

تبصره ـ اعطای تسهیلات در قالب «کارت اعتباری مرابحه» تا سقف حداکثر سیصد میلیون تومان (3000،000،000 ریال) در سطح تمامی مؤسسات اعتباری، به هر شخص متقاضی واجد شرایط در چهارچوب ضوابط مربوط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر مؤسسه محسوب می‌شود.

4- در مواردی که مشتری قبلاً تسهیلات خرد از مؤسسه اعتباری دریافت نموده است، مبنای محاسبه مابه‌التفاوت قابل پرداخت به وی تا سقف مقرر در این دستورالعمل، سهم اصل باقی مانده از مانده بدهی می‌باشد.

5- ضوابط، شرایط و سایر جزئیات اجرایی مربوط به نحوه اعطای تسهیلات خرد از قبیل دوره و شیوه بازپرداخت اقساط یا تسویه تسهیلات، شیوه محاسبه سود، کارمزد، وجه التزام تأخیر تأدیه دین، حسب مورد تابع مقررات ابلاغی مربوط از جمله مفاد دستورالعمل‌های اجرایی عقود و الزامات مقرر در فرم‌های یکنواخت قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی می‌باشد.

فصل سوم: اعتبارسنجی و تضامین

6- مؤسسه اعتباری موظف است قبل از اعطای تسهیلات، نسبت به استعلام سابقه چک برگشتی و بدهی غیرجاری مشتری اقدام نماید.

تبصره ـ اعطای تسهیلات خرد به مشتری دارای چک برگشتی رفع سوءاثر نشده یا بدهی غیرجاری تا زمان رفع سوءاثر از چک برگشتی و تعیین تکلیف بدهی غیرجاری مطابق ضوابط ابلاغی مربوط ممنوع است.

7- در اعطای تسهیلات خرد به مشتری دارای سابقه و امتیاز اعتباری، مؤسسه اعتباری می‌تواند با رعایت تکالیف قانونی و مقررات مرتبط و همچنین شرایط مندرج در این دستورالعمل، متناسب با امتیاز اعتباری مشتری، میزان تسهیلات خرد اعطایی و درجه‌ی نقدشوندگی وثایق و تضامین ارایه شده، حداکثر دو مورد از تضامین و وثایق به شرح مصادیق ذیل از تسهیلات‌گیرنده یا ضامن دریافت نماید.

1- اوراق تجاری از قبیل چک یا سفته مشتری؛

2- اوراق بدهی اعم از اوراق پذیرفته شده در بازار سرمایه و غیر آن؛

3- سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از جمله سهام عدالت؛

4- واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس؛

5- چک یا سفته توسط ضامن؛

6- اموال عینی با ارزش عرفی از قبیل خودرو، مسکوکات یا مصنوعات طلا؛

7- حساب‌ یارانه اشخاص؛

8- گواهی کسر از حقوق توسط مشتری یا ضامن؛

9- ضمانت یک نفر کاسب دارای پروانه کسب که در زمان اعطای تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر  باشد؛

10- در مناطق روستایی ضمانت یک نفر ساکن روستا که اهلیت و صلاحیت وی توسط شورای اسلامی روستا مورد تأیید واقع گردد مهمور به مهر شورای اسلامی روستا؛

11- سیم کارت دایمی ثبت شده تحت مالکیت مشتری؛

12- برای روستائیان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر، پروانه چرای دام، پروانه چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی کشاورزی، ضمانت زنجیره‌ای؛

13- ضمانت صادره توسط بنگاه محل اشتغال مشتری، متضمن تضمین دیون تسهیلات‌گیرنده؛

14- قرارداد لازم‌الاجرا؛

15- سایر تضامین متناسب با امتیاز اعتباری مشتری و تشخیص مؤسسه اعتباری.

8- در اعطای تسهیلات خرد به مشتری فاقد سابقه و امتیاز اعتباری، مؤسسه اعتباری می‌تواند متناسب با سطح درآمد مشتری و توان بازپرداخت اقساط توسط وی، با اخذ حداکثر دو مورد از وثایق و تضامین مقرر در (7) برای بار نخست تا سقف یک میلیارد ریال در سطح تمامی مؤسسات اعتباری تسهیلات خرد اعطا نماید.

فصل چهارم: سایر الزامات

9- مؤسسه اعتباری موظف است نسبت به الکترونیکی کردن قراردادهای اعطای تسهیلات بانکی در چارچوب اعلام شده توسط بانک مرکزی اقدام نموده و نسخه ای از آن را در اختیار مشتری قرار دهد.

10- مفاد این دستورالعمل به منظور تسهیل و ایجاد وحدت رویه در فرآیند اعطای تسهیلات خرد تدوین شده است و موجد حق و تعهد برای مشتری و مؤسسه اعتباری نمی‌باشد و اعطای تسهیلات براساس شرایط، منابع و اولویت‌های مؤسسه اعتباری صورت می‌پذیرد.

11- دریافت وثیقه نقدی از مشتری در اعطای تسهیلات خرد، در قالب انواع سپرده‌ها ممنوع است.

12- استفاده از سایر قراردادهای تسهیلاتی به استثنای موارد مندرج در این دستورالعمل به منظور اعطای تسهیلات خرد ممنوع می‌باشد. مؤسسه اعتباری موظف ‌است محدودیت‌های مقرر در این دستورالعمل را به نحو مقتضی در سامانه‌های کنترلی و نظارتی مربوط اعمال نماید.

13- تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و نیز سایر تسهیلات تکلیفی موضوع قوانین مختلف از قبیل تسهیلات فرزندآوری یا تسهیلات حمایتی در حوادث غیرمترقبه مصوب هیأت وزیران و همچنین تسهیلات اعطایی بابت خرید، جعاله، ودیعه و ساخت مسکن، مشمول احکام و ضوابط خاص خود بوده و تابع مفاد این دستورالعمل نمی‌باشد.

14- سایر الزامات ناظر بـر اعطای تسهیلات خرد، به استثنای مواردی که صریحاً در این دستورالعمل ذکر شده است، تـابع قوانین و مقررات مربوط می‌باشد.

«دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد» مشتمل بر (14) ماده و (1) تبصره که در دومین جلسه مورخ 28/1/1401 کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی به تصویب رسیده بود در جلسه مورخ 2/9/1401 کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی با اصلاحاتی به‌شرح مندرج در متن در (14) ماده و (2) تبصره، تصویب شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 93419

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر