دلار وحشت زده شد | آخرین وضعیت قیمت دلار دربازار | چه خبری دلار را پایین آورد

تحلیلگران اقتصادی باور دارند در صورتی که فروشنده ها بیشتر باشد به ترتیب حمایت های 50 هزار و 700 تومان و 50 هزار و 200 تومان پیش روی دلار است که حمایت 50 هزار و 200 تومان و حمایت روانی 50 هزار تومان سد محکمی در برابر کاهش دلار است که شکست و تثبیت پایین این محدوده می تواند شتاب کاهشی قیمت را افزایش دهد.

دلار وحشت زده شد | آخرین وضعیت قیمت دلار دربازار | چه خبری دلار را پایین آورد

 قیمت دلار در معاملات نقدی روز چهارشنبه هم  در تهران نزولی شد و هم در هرات. نرخ دلار در هر دو بازار در شرایط کنونی بر روی یک مرز حساس حمایتی قرار گرفته اند.

یکی از دلایلی که روز گذشته موجب نزولی شدن نرخ دلار شد زمزمه هایی از  احتمال از سرگیری برجام بود؛ اگر چه هنوز مهره های اصلی مذاکرات به این خبر نشان نداده اند اما کاهشی شدن دلار نشان داد که یکی از مولفه های اصلی در بازار ارز دتهران موضوع برجام است. 

بعد از مدت‌ها در روز سه‌شنبه که تعطیل هم بود یکسری خبر از برجام به بازار مخابره شد که ترس در دل بازار ایجاد کرد. دلار هرات در پشت‌خط دیشب کاهشی شد و از ۵۲ هزار تومان فاصله گرفت. در معاملات پشت‌خطی سه‌شنبه گفته می‌شد که از هرات و سلیمانیه گرفته تا دبی و ترکیه همه فروشنده شدند، این معامله‌گران مکررا متذکر می‌شدند که ریزش دلار قطعی است. 

یک چارت در بازار دست به دست می‌شد که بر اساس آن، روند دلار هرات از خرداد ۱۴۰۱ وارد کانال صعودی شده و همچنان در این کانال قرار دارد. در این روزها قیمت دلار نزدیک به کف کانال صعودی شده و همین موضوع بازار را پرریسک کرده است.

ترس در بازار ارز /چارت‌ها دلار را صعودی می‌بینند یا نزولی؟

در شرایط فعلی، عده ای از تحلیلگران باور دارند در صورتی که قیمت دلار هرات  در روز جاری زیر 51 هزار و 200 تومان باشد و این کندل نزولی در این روز تثبیت دهد، میزان اصلاح در بازار بیشتر خواهد شد و نرخ برای از دست دادن 50 هزار و 700 تومان می‌رود.

تحلیلگران اقتصادی باور  دارند در صورتی که فروشنده ها بیشتر باشد به ترتیب حمایت های 50 هزار و 700 تومان و 50 هزار و 200 تومان پیش روی دلار است که حمایت 50 هزار و 200 تومان و حمایت روانی 50 هزار تومان سد محکمی در برابر کاهش دلار است که شکست و تثبیت پایین این محدوده می تواند شتاب کاهشی قیمت را افزایش دهد.

با این حالا،در مقابل می‌گویند اگر دلار هرات کندل پنجشنبه را بالای 51 هزار و 200 تومان تثبیت دهد، پس از آن برای شکستن 52 و بعد برای 52 هزار و 200 تومان تلاش خواهد کرد.

عده ای هم معتقدند طرح پیش‌فروش خودرو  از روز جمعه به پایان می رسد و این امر ممکن است بخشی از تقاضایی که وارد بازار خودرو شده بود را به بازار ارز برگدراند 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87768

ارسال نظر