قیمت دلار بازهم ریزش می کند؟ چه خبری دلار را تکان می دهد؟

در هفته جاری، قیمت دلار چند محدوده حساس را از دست داده است و امروز دلار به زیر محدوده مقاومتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. اما آیا ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار بازهم ریزش می کند؟ چه خبری دلار را تکان می دهد؟

قیمت دلار امروز ۲۷ اردیبهشت ماه در بازار آزاد به ۵۱ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد که این کانال، کانال مهمی برای بازار است چون روند بازار در روزهای آینده را مشخص می‌کند.پیش از این چند محدوده حمایتی برای دلار عنوان شده بود که این محدوده‌ها از دست رفت و دلار امروز در بازار آزاد با قیمت ۵۱ هزار تومان معامله شد.

در هفته جاری، قیمت دلار چند محدوده حساس را از دست داده است و امروز دلار به زیر محدوده مقاومتی ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید. اما آیا ریزش قیمت دلار ادامه دارد؟

البته بازار از روز گذشته انتظار افزایش قیمت دلار را داشت. چون در آخرین ساعات روز دوشنبه و قبل از تعطیلات خبر رسید که معامله‌ دلار در بازار عراق ممنوع شده و مردم انتظار داشتند چنین خبری باعث افزایش قیمت دلار شود. اما فعالان اقتصادی اعلام کردند که چنین خبری سوخته بوده و نمی‌تواند تاثیر افزایشی بر بازار بگذارد.

دلار چقدر ریزش می کند؟ 

اکنون معامله‌گران چشم به تابلوی قیمت دلار دارند که ببینند آیا دلار زیر قیمت ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومان ماندگار می‌شود یا نه. به عقیده این عده اگر دلار در این محدوده قیمتی بماند، احتمال افزایش عرضه در بازار وجود دارد و دلار کاهش بیشتری را تجربه می‌کند. اما اگر دلار بتواند خود را به بالای این رقم برساند، سیگنال افزایش قیمت صادر می‌کند و حداقل نمی‌توان انتظار ریزش بیشتر قیمت را داشت.

از طرف دیگر، اخبار سیاسی دیگری در دو روز گذشته منتشر شده است. یکی خبر سفر قریب‌الوقوع پادشاه عمان به ایران است. وزیر اقتصاد ایران اعلام کرده که این سفر به زودی انجام می‌شود. همزمان با انتشار این خبر، بسیاری می‌گویند علت این سفر فقط اقتصادی نیست و احتمالا سلطان عمان حامل پیام برجامی برای ایران است. اگر چنین باشد باید انتظار داشت که رسیدن سلطان عمان به ایران با کاهش بیشتر قیمت دلار همراه شود.

خبر دیگری که رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرده آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کشورهای دیگر است. خبری که برای چندمین بار از طریق بانک مرکزی اعلام می‌شود و دیگر اثر خود بر بازار را از دست داده است. معامله‌گران معتقدند آنچه فرزین و دیگر روسای بانک مرکزی درباره آزادسازی منابع بلوکه شده ارزی اعلام می‌کنند، جنبه اجرایی ندارد و فقط نوعی خبردرمانی است.

چون چند روز قبل بود که رسما اعلام شد خبری از آزادسازی ۷ میلیارد دلار منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی نیست و نهایتا ایران می‌تواند در قبال این دارایی‌ها، کالاهای بشردوستانه‌ای مانند دارو را وارد کند. برای همین است که این خبر فرزین هم نوعی خبر سوخته در بازار ارز محسوب می‌شود و نمی‌تواند تاثیر کاهشی بر بازار بگذارد و حتی تاثیر آن منفی است. چون معامله‌گران بر این باورند که هرگاه قیمت دلار میل به افزایش پیدا می‌کند، دولت سعی می‌کند با این اخبار بازار را مدیریت کند.

در مجموع می‌توان گفت فعلا روند بازار ارز، یک روند با ثبات و آرام است و خبر سیاسی یا اقتصادی خاصی که بتواند قیمت‌ها را تغییر دهد وجود ندارد.

 

منبع: تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 87570

ارسال نظر