دلار تکان خورد

سکه امامی در بازار صبح امروز با قدرت وارد کانال 32 میلیون تومان شد. دلار نیز در بازار آزاد با افزایش نرخ در کانال 53 هزار تومان قرار گرفت.

دلار تکان خورد

روز گذشته قیمت دلار کانال عوض کرد. معامله‌گران رشد تقاضا، کاهش عرضه و سیگنال‌های تورمی را عامل روند صعودی دلار توصیف می‌کنند.

به گزارش عرشه آنلاین سکه امامی در بازار صبح امروز با قدرت وارد کانال ۳۲ میلیون تومان شد. دلار نیز در بازار آزاد با افزایش نرخ در کانال ۵۳ هزار تومان قرار گرفت. 

همچنین نرخ دلار در بازار آزاد به نرخ ۵۳ هزار و ۳۰ تومان عرضه گردید.در بازار معاملات ارز در روز گذشته، قیمت دلار ۶۰۰ تومان بالا رفت و از سطح ۵۲ هزار تومان عبور کرد.

برهمین اساس  نرخ  دلار به بالاترین سطح پس از تعطیلات نوروزی از ۱۳ فروردین گذشته رسید. هر یورو نیز در خرید و فروش‌های روز پنجشنبه بازار آزاد تهران تا ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومان فروش رفت.  

بیشتر بخوانید پیش‌بینی ترسناک از اقتصاد ایران در ۱۴۰۲ | قیمت دلار ۹۰ هزار تومان + جدول

بازار ارز پس از تعطیلات نوروز بارها در نزدیکی مرز 52 هزار تومانی قیمت دلار، با فشار فروش مواجه شده بود و شکست این مرز در می‌تواند زمینه‌ساز جسارت بیشتر خریداران و ورود آن‌ها به بازار ارز شود.

دو نشانه جدید در بازار دلار

چند اتفاق، امید برخی معامله‌گران افزایشی بازار ارز را بیشتر کرده است. عبور قیمت دلار از یک مرز حساس و نزولی شدن شاخص کل بورس، از مهمترینِ این دلایل هستند.

 

در کنار این، دیروز شاخص کل بازار سهام در مسیر نزولی قرار گرفت. این موضوع امیدی را برای شماری از دلاری‌ها ایجاد کرد که بخشی از سرمایه از بازار سهام خارج و روانه بازار ارز شود. البته حداقل در روز چهارشنبه تمایل برای خرید سکه بیشتر از دلار بود و ممکن است بخشی از بورسی‌ها وارد بازار سکه شده باشند؛ بویژه اینکه گفته می‌شد سکه در بازار بورس کالا در کانال 33 میلیون تومانی معامله شده است. این در حالی بود که در بازار آزاد، قیمت سکه در کانال 32 میلیون تومان بود.

 

به باور برخی فعالان، در صورتی که شاخص کل بورس در مسیر نزولی قرار بگیرد، احتمال رشد بیشتر قیمت دلار وجود خواهد داشت. با این حال امروز بیشتر برای دلاری‌ها، حفظ مرز 52 هزار تومانی اهمیت خواهد داشت.

در همین باره اقتصادنیوز نوشت: برخی تحلیلگران می گویند معامله‌گران در روز چهارشنبه به یکسری‌ها رکب زدند و قبل از بازگشایی هرات و حواله‌جات در روز شنبه، یک نوسان‌گیری کردند.

بازار ارز چهارشنبه بعد از تقریبا سه هفته از رنجی بودن خارج شد. معامله‌گران می‌گفتند افزایش قیمت چهارشنبه، علاوه بر اینکه یخ بازار را شکست با عبور دلار از گربه سیاهش همراه بود. آن‌ها ۵۲ هزار را گربه سیاه دلار می‌دانستند.

درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که بازار به یک‌باره تکان خورد دو نگاه وجود دارد. یک گروه می‌گویند معامله‌گران در روز چهارشنبه به یکسری‌ها رکب زدند و قبل از بازگشایی هرات و حواله‌جات در روز شنبه، یک نوسان‌گیری کردند. از دید این گروه شنبه که بازار هرات و حواله‌جات باز شود دلار رو به پایین می‌آید.

قیمت دلار برمی گردد؟

اما گروه دوم اعتقاد دارند حرکت چهارشنبه با پشتوانه بوده و احتمال برگشت در روز شنبه ضعیف است. دلایلی که این گروه برای افزایش عنوان می‌کنند روی شش محور است: قیمت نقدی به فردایی نزدیک شد، همزمان بورس منفی بوده و سهم‌های دلاری مثبت، سکه رفاه کانال ۳۳ را دیده و حتی یک میلیون تومان بالاتر از بازار معامله شده، ودیعه خودرو در پیش‌خرید آزاد شده و از برجام هم خبری نیست.

ارز می خرید یا می فروشید؟

آن‌ها بعد از این شش دلیل می‌پرسیدند حالا می‌خرید یا می‌فروشید؟ از نگاه آن‌ها این شش دلیل یعنی اینکه نقدینگی به بازار وارد شده، خرید اتفاق افتاده است و قیمت‌ها پشت دارد.

پیش بینی قیمت جدید سکه و دلار

نکته دیگر بازار اهداف جدید قیمتی بعد از عبور دلار از سطح ۵۲ بوده است. اهداف از دلار ۵۳، آبشده ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار و سکه ۳۳ میلیونی به دلار ۵۴ هزار، آبشده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار و سکه ۳۴ میلیون تومانی تغییر هدف داد.

خط و نشان برای خریداران و فروشندگان سکه

در بازار چهارشنبه یک شایعه هم زیاد به گوش رسید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته عدم ثبت مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب خواهد شد و افراد خاطی تحت پیگردهای قانونی قرار خواهند گرفت.

معامله‌گران می‌گفتند این حرف تقویت شایعه محدودیت در خرید و فروش سکه است. منتقدان این سیاست می‌گویند که با این عمل، امکان خرید و فروش‌های زیرزمینی در بازار سکه و طلا زیاد خواهد شد.

نرخ دلار در سایت اتحادیه طلا

قیمت دلار 7 اردیبهشت

نرخ دلار در بازار متشکل ارز

قیمت دلار مبادله ای 7 اردیبهشت

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84289

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر