قیمت دلار به ۷۰ تا ۹۰ تومان می‌رسد!

موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت قیمت دلار در سال جاری منتشر کرد.

قیمت دلار به ۷۰ تا ۹۰ تومان می‌رسد!

موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران یک پیش‌بینی ترسناک از وضعیت قیمت دلار در سال جاری منتشر کرد.

موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران پیش‌بینی کرد با توجه به روند تورم موجود، قیمت دلار در سال جاری به ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان هم برسد!

کانال تلگرامی بامداد نو با انتشار این خبر نوشت:

* موسسه توسعه و تحقیقات اقتصادی دانشگاه تهران از نظرات ۴۱۰ صاحب‌نظر اقتصادی گزارشی تهیه کرده که در آن آمده: در سال ۱۴۰۲ در بهترین حالت دلار ۷۰ هزار تومان و در بدترین حالت ۹۰ هزار تومان خواهد بود.

* مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که نرخ رشد اقتصادی نزولی و حتی برخلاف پیش‌بینی بانک جهانی و یا صندوق بین‌المللی پول منفی هم خواهد بود.

* نرخ تورم صعودی و در دامنه ۴۸ تا ۵۱ درصد نوسان خواهد کرد، قیمت ارز در خوش‌بینانه‌ترین حالت ۷۰ هزار تومان خواهد شد و در بدترین حالت بیش از ۹۰ هزار خواهد رسید. / برترین ها

قیمت دلار در سال 1402

منضور بیطرف روزنامه نگار در این باره در روزنامه هم میهن نوشت : چرخ زمان را برمی‌گردانیم به یازدهم مرداد سال ۱۴۰۰. یک ماه قبل از آنکه دولت رئیسی شروع به کار کند. در آن روز گزارش کارشناسی از سازمان برنامه و بودجه منتشر شد که اگر دولت سیزدهم به آن توجه می‌کرد، بدون شک می‌توانست نقشه راه مناسبی برای این دولت اصولگرا باشد. تهیه‌کنندگان این گزارش، روند تحولات اقتصاد ایران را بر مبنای دو سناریوی «رفع تحریم» و «تداوم تحریم» قرار داده و براساس آن شاخص‌های کلان را برآورد و پیش‌بینی کرده بودند. آن‌طور که در آن گزارش آمده بود، هرچند که بعدا سازمان مجبور به تکذیب آن شد، در صورت تداوم تحریم‌ها شیب شاخص‌های اقتصادی ایران نزولی‌تر خواهد شد و سرعت آن هم بیشتر. برای مثال قیمت هر دلار آمریکا در سال ۱۴۰۲ به ۴۶ هزار تومان - هرچند که رکورد این قیمت در سال گذشته شکسته شد – و در سال ۱۴۰۳ به ۷۰ هزار تومان خواهد رسید – هرچند که در این گزارش خواهید خواند این پیش‌بینی امسال شاید رخ بدهد. همچنین نرخ تورم در سال ۱۴۰۱، ۴۷ درصد و در سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد و در سال ۱۴۰۳، به ۵۳ درصد خواهد رسید. اما به نظر می‌آید که واقعیت‌های اقتصادی سریع‌تر از آنچه که در آن گزارش بر آنها تاکید شده بود، خود را نشان داد. زیرا ایران در حالی سال ۱۴۰۱ را به پایان برد که دو اتفاق مهم اقتصادی یعنی: افزایش شدید تورم و کاهش ارزش پول ملی، باعث شد سفره‌های مردم کوچکتر؛ دستیابی به یک زندگی راحت‌تر، سخت‌تر و رسیدن به آرزوهایی مانند خرید مسکن و خودرو غیرممکن باشد.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 83737

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        اره قبل از عید هم گفتید تا اخر سال 70 میشه!همین تحلیل های شما عامل بی ثباتی بیشتر هست ک یک عده رومیارن ب خرید دلار

      • باهر

        مدیریت نالایق و نادان و تندرو و زورگو و همه‌چیزخواه و همه چیزخوار و اژدهای هفت سر فساد همه چیز ایران را نابود کرده و می کند طوری که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک نشان!!!

      • علی عدیم المثال

        با این تحلیل ها به کشور خیانت میکنید نکنید

      • شیخ ابراهیم

        خداروشکر چون خواسته دولته وهر وقت دولت کم میارد یک وزیر یا بانک مرکزی روفدا وعوض یا استیضاح می‌کنند ونفرت بعدی راحت براشون نرخ ارز را ۲برابر وکسری بودجه را با بی ارزش کردن ریال ودارایی مردم به کام دولت می‌کنند خوش بگذره رئیس جمهور ومجلس

      • ایرانی

        تا یکهفته دلار ۷۰ تومن بعد از ۲ماه ۹۰تومن میشود

      ارسال نظر