خبر مهم وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین | تکلیف سهمیه بنزین و کارت سوخت مشخص شد

وزیر نفت آخرین تصمیمات و برنامه‌های دولت برای افزایش قیمت بنزین و سوخت، سهمیه بنزین و کارت سوخت را اعلام کرد.

خبر مهم وزیر نفت درباره افزایش قیمت بنزین | تکلیف سهمیه بنزین و کارت سوخت مشخص شد

وزیر نفت تاکید کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و سوخت وجود ندارد. در بودجه ۱۴۰۲ به ما تکلیف شده است که سوختگیری خودروها با کارت سوخت انجام شود. کارت سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده است؛ فقط تعداد آنها را کاهش داده‌ایم 

جواد اوجی، وزیر نفت ظهر امروز (چهارشنبه، ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در دستورکار وزارت نفت و دولت قرار ندارد؛ خواهش ما این است که مردم به این شایعات توجهی نکنند.

وزیر نفت افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ مجلس به وزارت نفت تکلیف کرده که خودروها از طریق کار سوخت خودشان سوخت‌گیری کنند.

اوجی با اشاره به اینکه ۲۹ میلیون خودرو در شبکه حمل و نقل کشور داریم که کارت سوخت دارند، اظهار کرد: تهیه و تنظیم کارت سوخت را به یک ماه رسانده‌ایم. خواهش ما این است که در مراجعه به جایگاه‌های سوخت از کارت شخصی خودشان استفاده کنند.

وزیر نفت یادآور شد: البته کارت سوخت جایگاه‌ها جمع‌آوری نشده است؛ فقط تعداد آنها را کاهش داده‌ایم تا در موارد اضطراری از آنها استفاده شود.

اوجی با تاکید مجدد بر اینکه افزایش قیمتی در دستورکار نیست، افزود: جمع آوری تعدادی از کارت‌های سوخت جایگاه‌ها انجام شده تا بتوانیم میزان کنترل را افزایش دهیم.

او متذکر شد: همه جایگاه‌ها کارت سوخت دارند و اگر جایگاهی بگوید مازوت ندارد، تخلف کرده است.

اوجی درباره سفر هیات روسی به تهران و انعقاد قرارداد نفتی احتمالی با روس‌ها تصریح کرد: همان‌طور که می‌دانید، بزرگترین نمایشگاه نفت گاز پتروشیمی اواخر اردیبهشت داریم و از کمپانی‌های بزرگ داخلی و خارجی دعوت شده است؛ از جمله شرکت‌های قدر روسی و چینی؛ ان‌شاءالله در حاشیه این نمایشگاه تفاهم نامه و قراردادهای خوبی را در پایین دست و بالا دست نفت امضا خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره وصول درآمدهای نفتی اظهار کرد: طبق آمار و گزارش بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۲ تا ۹۵ درصد از تکالیف بودجه‌ای‌مان را انجام دادیم. ان‌شاءالله در سال جدید هم تلاش داریم آنچه در بودجه برای وزارت نفت برای فروش نفت و میعانات گازی در نظر گرفته شده است تامین شود.

اوجی گفت: ظرف دو سه روز آینده، دو میلیارد و دویست میلیون دلار در استان خوزستان پروژه افتتاح می‌کنیم. یکی  از مهم‌ترین پروژه‌های وزارت نفت که در سفر استانی رئیس‌جمهور افتتاح و بهره‌برداری می‌شود، افتتاح کارخانه گاز و گاز مایع سه هزار و دویست است که روزانه در فاز یک ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گازهای مشعل میادین غرب کارون را جمع‌آوری می‌کند. در این کارخانه تقریبا گاز شیرین به شبکه سراسری تفکیک می‌شود و ترکیبات سنگین به عنوان خوراک پتروشیمی به ماهشهر ارسال می‌شود. این پروژه مورد تاکید دولت و مجلس بوده و با بار مالی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است. ما دیگر گازهای مشعل را در غرب کارون نخواهیم داشت و این گازسوزی به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

وزیر نفت تاکید کرد: هم‌چنین بهره‌برداری دو ایستگاه تقویت فشار مربوط به کارخانه‌های NGL(۹۰۰ ,‌۱۰۰۰) را داریم. به طور کلی بالغ بر دومیلیارد و دویست میلیون دلار در سفر رئیس‌جمهور در حوزه نفت به بهره‌برداری می‌رسد که اشتغال‌زایی بالا و درآمدهای ارزی خوبی دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 84051

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        حلال نیست.. تا جانان نباشد.. صاحب جانان است.. و صاحب هم هرچی دارد برای تکتک ملتش ومهمانش هست... و حکمی که ازار دهنده باشد نمی دهد... چون خداوند قبول ندارد..

      • ستاره

        شمابنزین رو گرون عواقبش گردن خودتونه

      ارسال نظر