تصمیم مهم مجلس برای گرانی بنزین | ماجرای تصمیم مخفیانه دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره برنامه و تصمیم دولت و مجلس درباره گرانی و افزایش قیمت بنزین توضیحاتی ارائه کرد.

تصمیم مهم مجلس برای گرانی بنزین | ماجرای تصمیم مخفیانه دولت برای افزایش قیمت بنزین چیست؟

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: دولت آگاه است که افزایش حامل‌های انرژی می‌تواند بر بسیاری از کالاهای دیگر تاثیر گذار باشد؛ به همین دلیل تاکنون برنامه‌ای در رابطه با این مساله ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: گران شدن مخفیانه قیمت بنزین صحت دارد؟

فریدون عباسی، نماینده مجلس یازدهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت و مجلس برنامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت ندارند، در این زمینه گفت: تاکنون اطلاعیه‌ای از وزارت اقتصاد، شورای اقتصاد صادر نشده است؛ همچنین بودجه سال ۱۴۰۲ که به تصویب رسید، مساله‌ای مبنی بر افزایش قیمت سوخت و حامل‌های انرژی در نظر گرفته نشد. ضمن آنکه وزیر نفت هم در خصوص گرانی بنزین صحبتی نکرده است.

بیشتر بخوانید: صف های طولانی بنزین در برخی استان های کشور | ماجرا چیست؟

به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، تاکنون مطلبی در رابطه با افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی در دولت و در مجلس مطرح نشده است.

او ادامه داد: قیمت تمامی کالاها به مرور زمان تغییر کرده است و ممکن است در آینده‌ای نا مشخص افزایش قیمت بنزین را پیش رو داشته باشیم که اتفاقی طبیعی است. زیرا زمانی که هزینه‌های تولید هر کالایی افزایش پیدا می‌کند و دستمزد کارگر هم بالا می‌رود و اتفاقات دیگری در جامعه رخ می‌دهد و در مجموع قیمت تولید بالا می‌رود طبیعی است که قیمت بنزین هم افزایش پیدا کند.

عباسی اضافه کرد: کسانی که این شایعات را می‌سازند به دنبال آشوب هستند و دولت به این موضوع توجه دارد که افزایش حامل‌های انرژی می‌تواند بر بسیاری از کالاهای دیگر تاثیرگذار باشد؛ اعم از حمل و نقل تا بخش تولیدات؛ به همین دلیل برای این کار هنوز برنامه‌ای ارائه نشده است.

به گفته این نماینده مجلس، در صورتی که دولت عزم افزایش قیمت حامل‌های سوخت را داشته باشد، مجلس به نظام دستمزد کشور توجه می‌کند. زیرا اگر مردم بخواهند بیش از این در سختی و تنگنا قرار بگیرند تا پیشرفت اقتصادی صورت بگیرد، پس از آن آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. مسائل فرهنگی بیش از آنچه اکنون آسیب دیده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خاتمه اضافه کرد: فعلاً باید با همراهی یکدیگر مشکلات اقتصادی را حل کرده و پس از آن قیمت‌ها را شناور کنیم.

اگرچه این نماینده مجلس، شایعه گرانی بنزین را به گردن افردی می‌اندازد که به دنبال آشوب هستند و ریشه آن را در تحریم‌ها می‌داند اما شهریار حیدری، دیگر نماینده مجلس در رابطه با شایعات گرانی بنزین گفته است: «اگر تیم تصمیم‌گیرنده دولت بخواهد مخفیانه تصمیمی بگیرد و قیمت بنزین را بالا ببرد و مجلس را در برابر عمل انجام شده قرار دهد، قطع به یقین مجلس با یک طرح سه فوریتی و ابزاری که در اختیار دارد می‌تواند هم قیمت را به قبل برگرداند و هم برخوردی قاطع در این زمینه با دولت داشته باشد.»

تمامی این صحبت‌ها در حالی شده است که جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه هیات دولت افزایش قیمت بنزین را قویا تکذیب کرد.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 81133

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        تیترزدین مخفیانه مجلس بنزین گران میکند اگر مخفیانه بنزین گران شود. آشکارا فقرا از گرسنگی میمیرن

      ارسال نظر