طغیان مرغ و گوشت در بازار | دولت تکلیف قیمت مرغ را مشخص کرد

با افزایش بی‌رویه قیمت مرغ و گوشت در بازار، اصلاح قیمت مرغ براساس هزینه‌های تولید در سال جدید و نظارت بازرسان ویژه بر این بازار، در دستورکار دولت قرار گرفت.

طغیان مرغ و گوشت در بازار | دولت تکلیف قیمت مرغ را مشخص کرد

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نمایندگان ویژه دفتر بازرسی وزارت جهاد کشاورزی به منظور نظارت بر نحوه مدیریت توزیع گوشت و مرغ به سراسرکشور اعزام شده‌اند.

به گزارش عرشه آنلاین و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با اعزام بازرسان برای نظارت بر نحوه تامین گوشت و مرغ در کشور اظهار کرد: با توجه به نحوه مدیریت توزیع گوشت و مرغ در سطح کشور، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در روز ۲۳ فروردین استفاده از ظرفیت بازرسان در تمامی استان‌ها برای نظارت بر بازار مرغ را به دفتر بازرسی وزارتخانه ابلاغ کرد.

امرالهی افزود: طبق این ابلاغیه، تمام بازرسان و ناظران در تمامی استان‌ها مکلف هستند با برنامه‌ریزی، اقدامات لازم برای نظارت ویژه بر کلیه زنجیره تولید، تأمین و مصرف مرغ و گوشت را اجرایی کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی نمایندگان ویژه‌ای به استان‌ها معرفی کرده تا به صورت چرخشی و طبق مأموریت خود، از تمام زنجیره مورد نظر نظارت لازم را داشته باشند.

او در پایان گفت: این نمایندگان از ۲۹ فروردین به استان‌ها اعزام شده‌اند تا نظارت بر زنجیره تولید، تأمین و بازار مصرف گوشت و مرغ را اجرایی کنند.

گفتنی است، بر اساس رصد خبرنگار ما از بازار مرغ، آخرین قیمت در پروتئین فروشی‌ها هر کیلو مرغ تازه ۷۸ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

قیمت مرغ اصلاح می‌شود

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: به زودی اصلاح قیمت‌ مرغ براساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد.

حسین دماوندی‌نژاد، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در گفت‌و‌گویی رادیویی در رابطه با قیمت مرغ گرم در کشور اظهار کرد: تولیدکنندگان با صبوری و بردباری در اجرای بزرگترین طرح اقتصادی تاریخ کشور (طرح هدفمندی یارانه‌ها)، دولت را همراهی و یاری دادند و تا امروز هم این همکاری ادامه داشته است.

بیشتر بخوانید: قیمت مرغ، رکورد شکست

دماوندی‌نژاد افزود: در بدو ورود به سال جدید، تغییرات نرخ حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری تولید در جلسات متعدد با دامداران و مرغداران بررسی شد و هزینه‌ها و قیمت‌های جدید استخراج شده است اما در ماه رمضان برای کاهش فشار اقتصادی به مصرف کنندگان از افزایش قیمت کالا جلوگیری شده لذا با همکاری تولیدکنندگان ثبات قیمت کالاها را در کشور داریم.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با هزینه‌های جدید تولید نیز گفت: جمع‌بندی هزینه‌ها انجام شده است و به زودی اصلاح قیمت‌ها بر اساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82913

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر