چند سیگنال‌ مهم سیاسی به بازار ارز | سقوط قیمت دلار ادامه دارد؟

به نظر می‌رسد افزایش درآمدهای نفتی و اخبار مثبت سیاسی باعث کاهش قیمت دلار شده است.

چند سیگنال‌ مهم سیاسی به بازار ارز | سقوط قیمت دلار ادامه دارد؟

در ابتدای زمستان قیمت دلار تا مرز ۳۰ هزار تومان پیش رفت. حال در نیمه دوم فصل سرد سال، این نرخ به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. به نظر می‌رسد در این مدت افزایش درآمدهای نفتی و اخبار مثبت سیاسی باعث کاهش قیمت دلار شد.

در ابتدای زمستان قیمت دلار تا مرز ۳۰ هزار تومان پیش رفت. حال در نیمه دوم فصل سرد سال، این نرخ به کانال ۲۶ هزار تومان بازگشت. به نظر می‌رسد افزایش درآمدهای نفتی طی ماه‌های اخیر و اخبار مثبت سیاسی در این عقب‌نشینی قیمت نقش اساسی ایفا کرد.

روز سه‌شنبه دلار در میانه کانال ۲۶ هزار تومان متوقف شد. جایی که می‌تواند خانه جدید دلار در روزهای پیش رو باشد. اما روند کاهشی قیمت دلار در روز سه‌شنبه به روز چهارشنبه سرایت نکرد و دیروز شاخص بازار ارز به رصد اخبار پرداخت.

برخی از تحلیلگران بازار آزاد ارز تهران نیز از احتمال برخورد دلار به هسته سخت کانال ۲۶ هزار تومانی سخن گفتند.

این در حالی است که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، از ورود مذاکرات به مرحله نهایی خود سخن گفت. در نتیجه آن احتمال حصول توافق در روز‌های آتی افزایش یافت. این امر می‌تواند تاثیر بسزایی بر بازار ارز هفته آینده تهران داشته باشد.

بر این اساس، روز چهارشنبه ۲۰ بهمن شاخص بازار ارز در میانه کانال ۲۶ هزار تومانی به ثبات نسبی رسید. البته دلار در روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه رکورد کاهشی جدیدی ثبت کرد و پس از ۱۸۰ روز به سطح ۲۶ هزار و ۴۰۰ تومان رسید.

معامله‌گران ارزی بازار تهران در معاملات صبح دیروز خود، دلار را در سطح قیمتی ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان (که مطابق با نرخ دو روز ابتدایی هفته بود) معامله کردند.

این را هم باید اضافه کرد که دلار در بازار ارز دیروز آن‌چنان هم کم نوسان نبود. طوری‌که از ابتدای ساعت کاری بازار تا انتهای آن در بازه قیمتی ۲۶ هزار و ۵۰۰ تا ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان افت و خیز داشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 8274

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر