پیش‌بینی جذاب درباره قیمت طلا و دلار | دلار سقوط می‌کند؟

به نظر می‌رسد در صورت تداوم حضور دلار در کانال ۲۶ هزار تومان، قیمت‌ها دوباره در سطح پایین‌تر شکسته می‌شوند و باید منتظر سطوح پایین‌تر هم بود.

پیش‌بینی جذاب درباره قیمت طلا و دلار | دلار سقوط می‌کند؟

 معامله‌گران همچنان منتظر یک اتفاق هستند؛ روند قیمت‌گذاری‌ها هم در حالت انتظار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی جذاب درباره قیمت خودرو

بازارها اگرچه همچنان منتظر تعیین تکلیف مذاکرات برجامی وین هستند اما قیمت دلار دوباره شاهد نزول به کانال های پایین‌تر بود. این در حالی بود که تغییری در بازارهای سهام، خودرو و مسکن رُخ نداد.

قیمت دلار دوباره پایین می آید؟

در بازار ارز و سکه، قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان هم وارد شد و به نظر می‌رسد با افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر توافق احتمالی وین، بازار در موقعیت فروشنده قرار گرفته است. با این وصف به نظر می‌رسد در صورت تداوم حضور دلار در کانال ۲۶ هزار تومان، قیمت‌ها دوباره در سطح پایین‌تر شکسته می‌شوند و باید منتظر سطوح پایین‌تر هم بود. این در حالی است که برای قیمت سکه نیز همین روند پیگیری می شود.

نوسان گیری در عدد جدید شاخص بورس

در بازار سهام، شاخص ها پس از پایان معاملات هفته با افزایش بازدهی ها روبه رو شدند. معاملات این هفته با نکات مثبتی مثل افزایش ارزش معاملات و به تبع افزایش سهم معاملات خُرد روبه رو بود. البته چالش اصلی بازار همچنان خروج پول حقیقی ها از بازار سهام است که روی پایداری رونق معاملات اثر منفی گذاشته است. با این وصف نوسان‌گیری معامله گران بعد از یک هفته مسیر صعودی، از هفته آینده در کانال ۱.۳ میلیون واحد دنبال می شود.

قیمت خودرو ایستاد

در بازار خودرو، قیمت ها تغییری نکردند. نه محصول‌های پرتیراژ ایران خودرو و نه محصول‌های پرتیراژ سایپا هیچ کدام در معاملات دیروز کاهش قیمت نداشتند. این درحالی بود که قیمت ارز در مسیر کاهشی به سر می برد و قیمت خودرو همیشه به نحوی تابعی از نرخ دلار بوده است.

هر چند که خریداران و فروشندگان فعالی هم در بازار وجود ندارند. در ادامه روند اجرای طرح‌های فروش در سه‌شنبه‌های ایران‌خودرو، این هفته که چهاردهمین طرح پیش‌فروش یکساله ایران‌خودرو است، تنها محصول تارا اتوماتیک عرضه شده است؛ طبق روال مهلت ثبت‌نام از سه‌شنبه ۱۲ بهمن به مدت سه روز بوده و قرعه‌کشی آن شنبه هفته آتی (۱۶ بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

خبری فعلاً در مسکن نیست

در بازار مسکن، قیمت ها در دو روز گذشته تغییری نکرده است و رویداد یا اخباری که بخواهد سیگنالی به بازار مسکن بدهد، منتشر نشده است. به نظر می رسد در هفته بعد باید منتظر سیگنالی های جدید احتمالی از مذاکرات وین یا اثرگذاری کاهش نرخ دلار و سایر بازارها روی بازار مسکن باشیم.

چرا رمز ارزها نزولی شدند

در بازار ارز دیجیتال نیز، رمزارزها بدون تغییر در شرایط یخ زدگی به سر بردند و قیمت ها در همان محدوده قبلی دنبال شد؛ به طوریکه بیت کوین در محدوده ۳۸ هزار دلار دنبال شد. بیت کوین در ماه نوامبر (آبان) تا مرز ۷۰ هزار دلار هم صعود کرده بود اما در ژانویه (دی) به مرز ۳۳ هزار دلار سقوط کرد که از سال ۲۰۱۸ تاکنون بی سابقه بوده است. سیاست های مربوط به کنترل یا حذف رمز ارزها از سوی دولت ها و البته سیاست های فدرال رزرو در خصوص کاهش نرخ تورم باعث شده دارایی هایی همانند رمز ارزها در موقعیت نزولی قرار بگیرند./ اقتصادنیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7756

ارسال نظر