بازار طلا و سکه قرمزپوش شد | قیمت طلا و سکه چند؟ + جدول

قیمت طلا و سکه بروزرسانی و قیمت جدید در بازار اعلام شد.

بازار طلا و سکه قرمزپوش شد | قیمت طلا و سکه چند؟ +  جدول

آخرین قیمت سکه و طلا تا لحظه تنظیم این خبر در بازار اعلام شد.

قیمت سکه امامی امروز «دوشنبه ۴ اردیبهشت ماه» سال ۱۴۰۲ به ۳۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید و حباب این سکه روی رقم ۷ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان ماند.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان معامله شد.

نرخ طلا و سکه پس از تعطیلات با کاهش قیمت آغاز به کار کرد؛ به طوری‌که سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان و نرخ طلا ۱۸ عیار با ۳۰ هزار تومان کاهش بر تابلو نمایش قیمت ها درج شد. دلار در بازار آزاد نیز با افزایش قیمت به کانال ۵۱ هزار تومان رسید.

قیمت سکه (تا لحظه تنظیم گزارش)

سکه         قیمت امروز (تومان)    حباب (تومان)

سکه امامی (طرح جدید)      ۳۱.۴۰۰.۰۰۰     ۷.۲۲۵.۰۰۰

سکه بهار آزادی          ۲۸.۵۰۰.۰۰۰            ۴.۳۲۲.۰۰۰

نیم سکه            ۱۸.۸۰۰.۰۰۰             ۶.۶۰۰.۰۰۰

ربع سکه           ۱۱.۶۰۰.۰۰۰             ۵.۵۵۴.۰۰۰

سکه گرمی          ۶.۸۸۰.۰۰۰            ۳.۹۰۰.۰۰۰

قیمت طلا (تا لحظه تنظیم گزارش)

طلا                 قیمت امروز (تومان)

۱۸ عیار                             ۲.۵۶۶.۰۰۰

۲۴ عیار                            ۳.۴۲۸.۰۰۰

طلای دست دوم                 ۲.۵۳۴.۳۰۰

مثقال طلا                          ۱۱.۱۳۲.۰۰۰

مظنه تهران                     ۱۱.۱۶۰.۰۰۰

انس طلا              ۱۹۸۴ دلار و ۵۶ سنت

همچنین قیمت انس طلا نیز در بازار جهانی ۱۹۸۴ دلار و ۵۶ سنت است.

روند صعودی افزایش قیمت سکه و طلا در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به مسیر صعودی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا که در پی نوسان افزایشی قیمت اونس جهانی طلا و البته نرخ ارز در داخل طی هفته گذشته به وجود آمد، از کاهش ٢۵٠ هزار تومانی حباب سکه خبر داد.

نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در بازارهای جهانی در هفته‌ گذشته، نوسان قیمت در بهای اونس جهانی طلا دیده شد اما در نهایت افزایش پنج دلاری را در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته‌، تجربه کرد. از سوی دیگر در بازار داخل نیز، ‌نرخ ارز نوسان افزایشی داشت؛ هر دوی این عامل سبب شد که قیمت‌ سکه و طلا در بازار داخل روند صعودی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان برای خرید طلا | الان وقت خرید است!

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: براین اساس در مجموع ٣۶٠ هزار تومان قیمت هر مثقال طلای ١٧ عیار افزایش یافت و در آخرین معاملات پایانی هفته ١١ میلیون و ٢۶٠ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با افزایش ٨٣ هزار تومانی به دو میلیون و ۶٠٠ هزار تومان در پایان هفته رسید.

او افزود: روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سکه تا حدودی در طول هفته دیده شد؛ هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ٣٠٠ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته ٣١ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان معامله شد. سکه‌های طرح قدیم اما در میان سایر قطعات سکه‌، افزایش بیشتری معادل ۶٠٠ هزار تومان داشته و به ٢٨ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه ۵٠ هزار تومان اما سکه‌های یک گرمی ٣٠٠ هزار تومان در طول هفته گذشته، افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند؛ در آخرین معاملات روز پنجشنبه نیم سکه ١٨ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان، ربع سکه‌ ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی اما در هفته گذشته تغییر و نوسان قیمتی در مجموع نداشته و شش میلیون و ۴٠٠ به ازای هر قطعه معامله شده است.

بذرافشان تصریح کرد: حباب سکه نیز در هفته گذشته در مجموع ٢۵٠ هزار تومان کاهش داشت و به پنج میلیون و ٨٠٠ هزار تومان برای هر قطعه سکه تمام طرح جدید رسیده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، ضمن اشاره به عید فطر و آغاز اعیاد و مراسم‌ها در این ماه، نسبت به رونق مجدد تقاضا در بازار سکه و مصنوعات طلا، ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به عید فطر و ورود به ماه شوال، احتمالا تقاضا که طی ماه رمضان کاهش یافته بود، مجدد از سر گرفته شود و میزان تقاضا به روال عادی خود، بازگردد. قیمت‌ها نیز برای هفته جاری، پیش‌بینی می‌شود که بین دو تا پنج درصد افزایش/ کاهش خواهد داشت که طبیعی است و متناسب با نوسان نرخ ارز در بازار و قیمت اونس جهانی طلا بستگی دارد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره شرایط کنونی بازار طلا گفته است؛ در حال حاضر بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده و طی یک ماه گذشته نوسان حداقل بوده است.

به اعتقاد او، مردم منتظر افزایش یا کاهش خاصی نباشند؛ البته شرایط ثبات بازار در صورتی ادامه پیدا می‌کند که در رابطه با اونس جهانی، بازار داخلی ارز و خبر‌های سیاسی و اقتصادی و عرضه و تقاضا تغییر خاصی نداشته باشد.

البته رییس اتحادیه طلا و جواهر درباره روند آتی بازار گفته؛ پیش‌بینی بازار یک مقدار سخت است و نمی‌توان وضعیت آینده بازار را پیش‌بینی کرد و باید ببینیم شرایط روز سیاسی و اقتصادی در دنیا چه خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82103

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر