خبر مهم تامین اجتماعی درباره واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

:مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : سعی می‌کنیم قبل از این که عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

خبر مهم   تامین اجتماعی درباره واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

عیدی بازنشستگان یکی از مباحث داغی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود؛ در روزهای گذشته انتشار نقل قولی از رییس کانون بازنشستگان حاکی از این بود که امسال نیز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی کم‌تر از یک پایه حقوقی است. در این خبر آمده بود که میزان عیدی بازنشستگان مشخص نیست و تلاش بر این است که عیدی بازنشستگان معادل یک حقوق باشد. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد.

اخبار مربوط به عیدی و حقوق بازنشستگان را در سایت عرشه آنلاین بخوانید.

میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت : سعی می‌کنیم قبل از این که عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم، عیدی بازنشستگان پرداخت شود.

وی در ارتباط با میزان رقم پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان‌ آن گفت: هر آنچه که مجری قانون به ما ابلاغ کند پرداخت خواهیم کرد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان عیدی واریز اعلام شده و واریز خواهیم کرد و عیدی بازنشستگان قبل از عیدی کارمندان و زیرمجموعه‌های سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این پرسش که آیا عیدی بازنشستگان با حقوق بهمن و اسفند پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: در طی این سال ها تجربه های خوبی کسب کرده‌ایم و در این سال‌ها تلاش‌های بسیاری شده است و امروز ما خدمتگزار بخشی از جامعه در حوزه تامین اجتماعی و بیمه‌ هستیم.

عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی عادلانه نیست، دولت تجدید نظر کند 

در نشست روز گذشته هیات دولت، میزان عیدی کارمندان و بازنشستگان نهادهای دولتی مشخص است: مبلغ ثابت یک میلیون و هشتصد هزار تومان.اما نکته اینجاست که در بخشی از این مصوبه به روال هر سال، عیدی بازنشستگان کارگری را نیز مشمول همین رقم دانسته‌اند: «میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری‌بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی، نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۸ میلیون ریال، حسب افراد، از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی مربوطه، قابل پرداخت است.»

 

یدالله فرجی (فعال صنفی بازنشستگان) با انتقاد از این رقم ناعادلانه می‌گوید: سالهاست می‌گوییم عیدی بازنشستگان کارگری باید برابر با عیدی کارگران شاغل باشد.

او ادامه می‌دهد: دولت‌ها هر سال به صورت غیرقانونی عیدی ما را برابر با عیدی بازنشستگان کشوری و لشگری تعیین می‌کنند در حالیکه ما از مزایا و امکانات مزدی آن‌ها محرومیم؛ باید پرسید آیا حقوق ما میانه سال زیاد شد که حالا آخر سال، ما را کارمند حساب کردید؟

به گفته فرجی، کارگران بازنشسته همیشه کارگرند بنابراین شب عید هم باید عیدی کارگری بگیرند؛ هر میزان عیدی کمتر از آن، غیرقانونی‌ست.

او در پایان اضافه می‌کند: مطالبه ما پرداخت عیدی به میزان دو پایه حقوق کارگری‌ست؛ امیدواریم مدیران سازمان این رقم ناعادلانه را نپذیرند و عیدی کارگران بازنشسته را افزایش دهند؛ یا اینکه دولت در مصوبه‌ی خود تجدیدنظر کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 70906

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر