رانا، چانگان و دنا وارد بورس کالا شدند | جزییات و شرایط مهم

رانا، چانگان و دنا از امروز 18 دی در بورس کالا پذیرش شدند و به زودی برنامه فروش این خودروها در بورس کالا اعلام می‌شود.

رانا، چانگان و دنا  وارد بورس کالا شدند | جزییات و شرایط مهم

رانا، چانگان و دنا از امروز ۱۸ دی در بورس کالا پذیرش شدند و به زودی برنامه فروش این خودروها در بورس کالا اعلام می‌شود.

بر اساس بخشنامه جدید بورس کالا امروز ۱۸ دی ۱۴۰۱ خودروهای چانگان، کیا و دنا در بورس پذیرش شدند.

عرضه خودرو در بورس کالا باعث رکوردشکنی در ارزش معاملات خودرو شده است و از ابتدای سال تا پاییز ۱۴۰۱ این میزان به ۶۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براساس این گزارش خودروهای پرمصرف چانگان، کیا و دنا به زودی راهی بورس کالا می‌شوند.

بورس کالای ایران از پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت‌های چانگان و کیا و خودرو دنا (متعلق به ایران خودرو) خبر داد.

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران اعلام کرد: پذیرش ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودرو وارداتی از سوی شرکت‌های چانگان و کیا و خودرو دنا (متعلق به ایران خودرو) پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و هشتمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در تاریخ ۱۱ آذر تصویب شد.

به این ترتیب ۱۹ هزار خودرو سوازی چانگان CHANGAN متعلق به چانگان چین که عرضه کننده آن سایپا است، راهی بورس کالا می شود.

همچنین شرکت بازرگانی کوشا خودرو نگین ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA CERATO و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA SPORTAGE و ۵۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA K۵ و ۲۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA CEED و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA PICANTO و ۱۰۰ دستگاه خودرو سواری KIA PEGAS و ۱۰۰ دسنگاه خودرو سواری KIA RIO و ۷۰ دستگاه خودرو سواری KIA SONET و ۷۰ دستگاه خودرو سواری KIA SELTOS متعلق به شرکت KIA کره جنوبی را در بورس کالا پذیرش کرده است.

همچنین ایران خودرو موفق به پذیرش خودرو سواری رانا خود در بازار اصلی بورس کالا شده است.

خودروی دنا با قیمت پایه ۱۸۹ میلیون تومان از هفته آینده در بورس کالا عرضه می‌شود. عرضه خودرو دنا دستی در بورس کالا متعلق به گروه ایران خودرو است.

طبق بخشنامه بورس کالا پنج هزار دستگاه دنا از یکشنبه ۲۵ دی ماه در بورس کالا عرضه می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده، ارزش معاملات بورس در عرضه خودرو رکورد شکنی کرده است و امید است تا پایان سال این روند باعث کاهش قیمت خودرو شود.

بر اساس این گزارش ۵ هزار دستگاه خودرو دنا پلاس دستی سفید متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو روز یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه می‌شود.

قیمت پایه دنا ۱۸۹ میلیون تومان اعلام شده و درصد پیش پرداخت این خودرو ۱۰۰ درصد است.

گفتنی است قرار است زمان تحویل این خودروها ۲۷ اسفند سال جاری باشد.

بر اساس اطلاعیه عرضه دنا پلاس دستی هر کد ملی، مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کدهای عرضه شده در تاریخ عرضه و برای یک خودرو بوده و خریداران باید ۱۸ سال تمام را داشته باشند.

همچنین اشخاصی که در عرضه های قبلی و از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت های خودروسازی موفق به خرید شدند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران باید جهت ادامه مراحل خرید همزمان با تسویه مبلغ معامله در بورس (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به آدرس esale.ikco.ir نسبت به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی اقدام کنند.

گفتنی است خریداران باید در زمان مقرر که طی پیامک تکمیل وجه هزینه متعلقات قانونی اطلاع رسانی می شود علاوه بر انتخاب نمایندگی مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را انتخاب و اقدام به واریز وجه هزینه های جانبی شامل ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان در ازای بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله باید پرداخت شود، نمایند.

در صورت عدم واریز هزینه ها حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک تکمیل وجه متعلقات قانونی به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی، زمان تحویل خودرو تغییر و مشتری متعهد به پرداخت جریمه یک دهم درصد ارزش معاملاتی به ازای هر روز تاخیر قبل از تحویل خودرو می شود.

همچنین امکان انتخاب رنگ و مشخصه های سفارشی وجود دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 65226

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر