ساده ترین سفره شب یلدا برای یک خانواده ۴نفره چقدر آب می خورد؟

روزنامه توسعه ایرانی نوشت: افزایش رعدآسای قیمت مواد غذایی هزینه‌ی سفره‌ی شب یلدا را در ساده‌ترین حالت به یک میلیون تومان رساند.  

ساده ترین سفره شب یلدا برای یک خانواده ۴نفره چقدر آب می خورد؟

روزنامه توسعه‌ ایرانی هزینه یک شب یلدای ساده را برای خانواده ۴ نفره حساب کرده است. به گزارش این روزنامه این هزینه در ساده‌تررین حالت به ۱ میلیون تومان می‌رسید یعنی یارانه یک ماه خانواده.

به گزارش توسعه ایرانی، افزایش رعدآسای قیمت مواد غذایی هزینه‌ی سفره‌ی شب یلدا را در ساده‌ترین حالت به یک میلیون تومان رساند.  خرید یک کیلو انار و یک هندوانه پنج کیلویی برای خانوار چهار نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان است. اضافه شدن یک کیلو سیب و یک کیلو پرتقال این هزینه را نزدیک به ۶۰ تا ۱۰۰ هزار تومان افزایش می‌دهد. ارزان‌ترین آجیل به قیمت ۳۸۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در نتیجه یک کیلو آجیل برای یک خانوار چهار نفره نزدیک به ۴۰۰ هزار تومان آب می‌خورد.

در ادامه این گزارش آمده است: بازه قیمت مشخصی تعیین شده است که برای شیرینی تر هر کیلو ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان، زبان و پاپیونی ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و دانمارکی نیز ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است. قیمت یک شام ساده برای خانوار با احتساب هزینه‌ی مرغ و برنج و روغن و ... حداقل ۳۰۰ هزار تومان است.

در پایان این گزارش آمده است: به این ترتیب برگزاری شب یلدا برای یک خانوار چهار نفره، بدون مهمان حداقل یک میلیون تومان است. این هزینه یارانه یک ماه خانوار ایرانی را دربرمی‌گیرد. به عبارت دیگر هر نفر بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کند که هزینه برگزاری شب یلدا چیزی در محدوده یارانه ماهانه خانوارهاست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60951

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر