حباب سکه به سقف رسید / قیمت سکه این هفته چند؟

حباب سکه به سقف رسید بررسی حباب سکه در این هفته اما متفاوت به نظر می رسد، همزمان با رشد قیمت سکه حباب آن هم روند صعودی به خود گرفته است. حباب سکه که میزان هیجانات افزایشی در معاملات بازار سکه را نشان می دهد در روز سه شنبه به محدوده کانال ۲۲ درصدی رسید که بیشتر از میانگین حباب سکه در بازه هفتگی، ماهانه و سه ماهه است.

حباب سکه به سقف رسید /  قیمت سکه این هفته چند؟

حباب سکه به سقف رسید بررسی حباب سکه  در این هفته اما متفاوت به نظر می رسد، همزمان با رشد قیمت سکه،  حباب سکه آن هم روند صعودی به خود گرفته است. حباب سکه که میزان هیجانات افزایشی در معاملات بازار سکه را نشان می دهد در روز سه شنبه به محدوده کانال ۲۲ درصدی رسید که بیشتر از میانگین حباب سکه در بازه هفتگی، ماهانه و سه ماهه است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه اگر اخبار سیاسی و اقتصادی و نوسانات ارزی خاصی در هفته آینده نباشد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در همین سطح با نوسان ۱ تا ۳ درصدی باقی خواهد ماند.

نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران  درباره وضعیت بازار سکه و طلا گفت: در بازگشایی بازار پس از تعطیلات یک هفته‌ای در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه قیمت‌ها افزایش یافت اما تقاضا همچنان در همان وضعیت رکورد قرار دارد. 

وی افزود: در این دو روز قیمت سکه ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافت و همین امر حباب سکه را به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رساند همچنین قیمت طلای ۱۸ عیار هم ۲۷ هزار تومان رشد کرد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افزایش قیمت سکه را تقاضا عنوان کرد و اظهار داشت: دلیل افزایش قیمت سکه به عرضه و تقاضا بازمی‌گردد با وجود اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار پایین است اما همین تقاضای اندک هم می‌تواند یک روز باعث افزایش قیمت سکه شود و روز دیگر روی قیمت طلای آب شده یا مصنوعات طلا اثرگذار باشد. 

بذرافشان در پیش‌بینی از قیمت‌ها در هفته آینده نیز گفت: بیشتر شرایط بازار داخلی ما به وابسته به نوسانات ارزی و عرضه و تقاضا است با توجه به رکورد تقاضایی که وجود دارد در حال حاضر دو عامل ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی می‌تواند در قیمت‌های بازار تاثیر بگذارد. 

وی افزود: در هفته آینده در صورتی که اخبار سیاسی و اقتصادی خاصی نباشد همچنین نرخ ارز و طلای جهانی نیز تغییر خاصی نکند با توجه به اینکه در ماه محرم هستیم در حالت عادی قیمت‌ها تغییری نخواهد داشت و با نوسان ۱ تا ۳ درصدی افزایش یا کاهشی حرکت خواهد کرد. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان توصیه کرد: ارزش ضرب سکه ۱۵۰ هزار تومان است با توجه به حباب بالای که در سکه وجود دارد خرید آن توجیه اقتصادی ندارد و مردم می‌توانند با خرید بهترین مصنوعات طلا نصف مبلغ حباب را اجرت ساخت پرداخت کنند که هم به عنوان زینت استفاده می‌شود هم بخش تولید را تقویت می‌کند و هم یک سرمایه امن برای آینده است.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار تهران

بر اساس آخرین قیمت اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۲ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. سکه طرح جدید ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد و سکه طرح قدیم نیز در بازار ۲۶ میلیون تومان قیمت خورد همچنین قیمت نیم سکه به ۱۶ میلیون تومان، ربع سکه ۱۱ میلیون و سکه گرمی نیز به ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. انس جهانی طلا نیز ۱۹۳۵ دلار شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56245

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر