گران‌ترین محصول سبزی و صیفی | هرکیلوگرم سبزی چقدر تمام می شود؟

بر اساس آخرین نرخنامه اتحادیه میوه و تره بار تهران، قیمت اغلب محصولات سبزی و صیفی در ماه ابتدای پائیز نسبت به تابستان افزایش داشته است. در حال حاضر گران‌ترین محصول سبزی و صیفی، سیر خشک با قیمت هر کیلوگرم ۵۰ هزار تومان و ارزان‌ترین آن‌ها هویج و کلم سفید با کف قیمت هر کیلوگرم ۳ هزار تومان است. سبزی و صیفی جات سر بر گرانی گذاشتند + قیمت ها

گران‌ترین محصول سبزی و صیفی | هرکیلوگرم سبزی چقدر تمام می شود؟

قیمت اغلب محصولات سبزی در ماه ابتدای فصل پائیز نسبت به تابستان افزایش یک تا ۱۵ هزار تومان داشته است. تنها محصولاتی که کاهش قیمت داشته اند، کلم سفید، کلم قرمز، گل کلم و هویج اشت که، کاهش قیمت آن‌ها ۳ تا ۷ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر قیمت عمده هر کیلوگرم بادمجان دلمه‌ای ۵ تا ۱۳ هزار تومان است که نسبت به نیمه تابستان افزایش ۳ تا ۶ هزار تومانی داشته است، قیمت هر کیلوگرم بادمجان قلمی نیز با افزایش یک تا ۲ هزار تومان به ۶ تا ۱۳ هزار تومان، هر کیلوگرم پیاز شیری با افزایش یک هزار تومان در کف قیمت به ۴ تا ۸ هزار تومان و هر کیلوگرم پیاز زرد با افزایش یک هزار تومان در کف قیمت به ۵ تا ۸ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت عمده هر کیلوگرم سبزی جور با افزایش ۴ هزار تومان در کف و سقف قیمت نسبت به نیمه تابستان به ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، سبزی خوردن با افزایش ۴ هزار تا ۵ هزار تومان به ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان، قیمت سیر خشک با کاهش ۱۵ هزار تومان در کف قیمت به ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان و سیب زمینی نو بدون تغییر قیمت به ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان رسیده است.

قیمت عمده هر کیلوگرم فلفل تند ریز نیز با افزایش ۹ تا ۱۵ هزار تومان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، هر کیلوگرم فلفل دلمه سبز با افزایش ۹ تا ۱۰ هزار تومان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، هر کیلوگرم کاهو پیچ سالادی با کاهش ۳ تا ۴ هزار تومان ۵ تا ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم کاهو رسمی با افزایش ۲ تا ۳ هزار تومان ۵ تا ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم کدو مسمایی با افزایش یک تا ۹ هزار تومان ۵ تا ۱۵ هزار تومان، هر کیلوگرم کرفس بدون تغییر قیمت ۴ تا ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم کلم سفید با کاهش ۳ تا ۴ هزار تومان ۳ تا ۶ هزار تومان، هر کیلوگرم کلم قرمز با کاهش ۴ هزار تومان ۴ تا ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم گل کلم با کاهش ۷ هزار تومان ۵ تا ۱۱ هزار تومان، هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس بدون تغییر قیمت در کف و افزایش ۲ هزار تومانی در سقف قیمت ۵ تا ۸ هزار تومان، هر کیلوگرم لوبیا سبز با افزایش ۲ تا ۸ هزار تومان ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و هر کیلوگرم هویج با کاهش ۷ هزار تومان ۳ تا ۸ هزار تومان است.

کدو حلوایی با کف و سقف قیمت هر کیلوگرم ۶ تا ۱۰ هزار تومان و شلغم با کف و سقف قیمت هر کیلوگرم ۶ تا ۱۴ هزار تومان از محصولات سبزی و صیفی پائیزه هستند که اکنون عرضه می‌شوند.

گفتنی است؛ قیمت در فروشگاه‌های عرضه سطح شهر با توجه به سقف سود درنظر گرفته برای خرده فروشی‌ها می‌تواند تا ۳۵ درصد بیش از قیمت‌ها در میادین میوه و تره‌بار باشد اما، طبق ادعای رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی؛ خرده فروش‌ها کف سود را در نظر گرفته که حدود ۸. ۵ تا ۹ درصد است.

منبع: اقتصاد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47415

ارسال نظر