مرغ در این منطقه گران نمی‌شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به دستور صریح وزیر کشور، هیچ گونه افزایش قیمتی برای مرغ نخواهیم داشت.

مرغ در این منطقه گران نمی‌شود

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی گفت: بنا به دستور صریح وزیر کشور، هیچ گونه افزایش قیمتی برای مرغ نخواهیم داشت.

به گزارش عرشه آنلاین، قناعت امروز یکشنبه ۱۰ مهر در ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: وزارت کشور طی دستورالعملی به همه استانداران تأکید کرده که در بحث عرضه مرغ، از هرگونه افزایش قیمتی خودداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت تولید مرغ و میزان نیاز استان، تصریح کرد: با عنایت به این که میزان نیاز استان، یک سوم حجم مرغ تولیدی است لذا در راستای حمایت از تولید کنندگان و با توجه به این که خراسان جنوبی، معین استان‌های همجوار تعیین شده، دو سوم مرغ مازاد بر نیاز به استان‌های همسایه صادر شود.

قناعت ادامه داد: به جهت ساماندهی شرایط و جلوگیری از هرگونه تخلفی در این زمینه، لازم است برای روند صادرات مرغ مازاد بر نیاز، ساز و کار لازم تعریف شود و با افرادی که از این دستورالعمل ها سرباز زده و تخلفی مرتکب شوند، برخورد قانونی شود.

استاندار با اشاره به این که مشکلات استان دو دسته‌اند، گفت: بخشی از مشکلات، نیاز به مکاتبه و پیگیری در سطح ملی دارند و باید تمام تلاش مان را در این زمینه بکنیم و چنانچه موفق نشدیم، حداقل به این دلخوشیم که زحمت لازم را کشیده ایم.

قناعت ادامه داد: بخشی از مشکلات درون استانی هستند و باید همین جا حل شوند و جز جمع خودمان کسی نمی‌تواند آنها را حل و فصل کند.

وی یادآور شد: موضوع مرغ با مسایلی مثل مشکلات توزیع، ساماندهی نیروها، کمبود نیرو در کشتارگاه ها و تعامل بین دستگاه‌ها از جمله مشکلات استانی است و باید با همفکری و همراهی همه حوزه های ذیربط حل شود.

استاندار به ساز و کارهای تعریف شده برای کشتار مرغ اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس چارچوب تعیین شده، دامپزشکی به صورت روزانه لیست مرغداری‌ها را بر اساس زمان جوجه ریزی به جهاد کشاورزی اعلام می‌کند، جهاد این اطلاعات را در اختیار کشتارگاه‌ها قرار می‌هد و لذا طبق این ابزار هوشمند، میزان مرغ تولیدی و توزیعی استان کاملاً مشخص و قابل پیگیری است.

قناعت تصریح کرد: طبق این قاعده، مرغداری‌ها با نظارت دامپزشکی و جهاد کشاورزی، باید مرغ آماده کشتار خود را به کشتارگاه بفرستند.

وی یادآور شد: با عنایت به این که در بحث تولید مرغ، جزو استان های برتر هستیم لذا در عرضه آن و مدیریت بازار نباید هیچ مشکلی داشته باشیم.

استاندار، مصوبات ستاد تنظیم بازار را لازم الاجرا خواند و خاطرنشان کرد: انتظار این است که برای عملیاتی شدن مصوبات، اهتمام ویژه ای داشته باشید و هرگونه اهمال در این زمینه قابل قبول نیست.

قناعت بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، مباحث تنظیم بازاری، نظارت‌های مستمر و هدفمند بر بازار و عرضه کالاهای اساسی باید به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنا به دستورالعمل کشوری، مرغ گرم باید در مراکز عرضه مستقیم و روز بازارها به قیمت ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شود و قیمتی بیش از این تخلف محسوب شده و پیگرد قانونی دارد؛ این که مرغ گرم در دیگر استان‌ها با قیمتی بیش از این نرخ مصوب عرضه می شود، تخلف است.

استاندار به موضوع خرید حمایتی دام پرواری و مازاد دامداران ورود کرد و گفت: دستگاه‌های متولی باید تدابیر و اقدامات لازم را در زمینه استفاده مناسب از این ظرفیت و خرید حداکثری دام مازاد دامداران انجام دهند.

قناعت از وضعیت نانوایی‌ها گفت و بیان کرد: دستگاه‌های ذیربط و مرتبط باید در راستای حمایت از مصرف کننده، شرایط نانوایی‌ها را کنترل کنند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44891

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر