بنزین نیست، چه خبر شده؟

گزارش‌های میدانی حکایت از کمبود بنزین یا حتی نبود گاز و بنزین در برخی از جایگاه‌های سوخت دارد.

بنزین نیست، چه خبر شده؟

همدلی نوشت: «بنزین نیست، چه خبر شده؟» این جمله‌ای است که این‌روزها در شبکه‌های اجتماعی بسیار شنیده می‌شود. البته گزارش‌های میدانی هم حکایت از کمبود بنزین یا حتی نبود گاز و بنزین در برخی از جایگاه‌های سوخت دارد. 

یکی می‌گوید: «چند روز پیش برای تزریق بنزین به یکی از جایگاه‌های سوخت در غرب پایتخت رفته بودم، بیش‌تر از ۳۰لیتر به باک خودرو تزریق نشد و قطع شد.» 

بیشتر بخوانید: سهمیه بنزین کاهش یافت؟

هر چه هست به نظر می‌رسد با توجه به دغدغه اذهان عمومی درباره کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت باید سکان‌داران اقتصادی پاسخ روشنی در این زمینه ارائه کنند. 

چنانچه اتومبیل‌های داخلی هم در شرایط مشابه با خارجی‌ها تولیدشده و مصرف سوخت یکسانی داشته باشند در این شرایط می‌توان مصرف‌کننده‌ها را مقصر مصرف بالای بنزین دانست. 

در غیر این صورت باید خودروسازان پاسخ پرمصرف بودن سوخت را بدهند و دولتی‌ها هم در زمینه کمبود سوخت شفاف‌سازی کنند.

سقف سوختگیری بنزین محدود شد

میزان سوختگیری بنزین در هر نوبت در کارت‌های آزاد از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافته است.

رجب پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری گفت: تعداد پالایشگاه‌های موجود کشور، امکانات بارگیری در انبار‌ها و تعداد ماشین‌ها حمل سوخت ظرفیت مشخص و محدودی دارند و با توجه به افزایش بی سابقه مسافرت‌ها در چند روز اخیر برخی جایگاه‌های سوخت با مشکل در عرضه سوخت مواجه شدند.

او افزود: هیچ کمبود بنزین در استان وجود ندارد بلکه در بحث انتقال سوخت به جایگاه‌ها ترافیک شدید جاده‌ها سبب کندی حرکت خودرو‌های حمل سوخت شده است.

رجب پور ادامه داد: شرایط و ترافیک در محور‌های ارتباطی مازندران به گونه است که در برخی مواقع تا خودروی حمل سوخت بخواهد به جایگاه برسد برخی جایگاه‌ها بدون سوخت شده اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مازندران منطقه ساری در خصوص تغییر روند سوختگیری بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: این یک تصمیم کشوری است تا همه مردم بتوانند یکسان از این خدمات برخوردار شوند و جایگاهی بدون سوخت نمانند.

او افزود: طرح منطقه‌ای کردن سهمیه بنزین با هدف توزیع پایدار فرآورده‌های نفتی و مدیریت توزیع آن اجرا می‌شود تا میزان سوخت بین مردم تقسیم و وقفه‌ای در دریافت سوخت ایجاد نشود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38554

ارسال نظر