متقاضیان دریافت وام بدون ضامن بخوانند

متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه جامع مشتریان یا همان سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند.

متقاضیان دریافت وام بدون ضامن بخوانند

مدیر فنی پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی فرایند توثیق سهام برای دریافت وام را تشریح کرد.

مسعود صدقی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی سامانه توثیق الکترونیکی عموم مردم هستند، اظهار کرد: به همین دلیل سعی شده است این فرایند با همکاری بانک‌ها با کمترین میزان پیچیدگی ارائه شود. به طوریکه افراد به سادگی یک خرید اینترنتی و تنها با استفاده از گوشی تلفن همراه خود بتوانند تسهیلات را وثیقه کنند.

وی درمورد نحوه دریافت این تسهیلات نیز توضیح داد: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات باید در سامانه جامع مشتریان یا همان سامانه سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده باشند. در این راستا باید شرایط و تعهدات مربوط به توثیق الکترونیکی سهام را حتما بپذیرند و تمام بند‌های مربوط به آن را با دقت کافی مطالعه کرده باشند.

مدیر فنی پروژه توثیق الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: از مزایای توثیق الکترونیکی سهام و دریافت تسهیلات این است که باعث ثبات بازار سرمایه خواهد شد. به این صورت که مردم می‌توانند برای تامین مالی به جای فروش دارایی آن را نزد بانک وثیقه، تسهیلاتی دریافت و برای امور مربوط به خود از آن استفاده کنند.

صدقی با بیان اینکه توثیق الکترونیکی سهام به عنوان یک پل ارتباطی بین بازار سهام و بازار پول ایجاد شده است، اظهار کرد: در نتیجه این بانک‌ها هستند که به عنوان یکی از عوامل اصلی این فرایند ایفای نقش می‌کنند. در حال حاضر سه بانک ملی، مهر و رسالت به این فرایند ملحق شده و این امکان را در درگاه‌های خود اضافه کرده‌اند.

وی تاکید کرد: شرکت سپرده گذاری مرکزی محدودیتی در خصوص ارائه این خدمات به سایر بانک‌ها ندارد. این شرکت درحال تنظیم تفاهم‌نامه‌هایی است که فهرست حقوقی تکمیل شود و پس از آن اعلام عمومی می‌شود که سایر بانک‌ها هم ملحق شوند./ همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35463

  • بازنشسته تامین اجتماعی




    در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک را بر کنار کند ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مسئولین بانک ها نیست چرا؟
    مسئولین بانک ها به خوبی می دانند در کشورما قانون و عدالت وجود ندارد و به تخلف، عملکرد و رفتار بانک ها هیچ کس بررسی و رسیدگی نمی کند و به خاطر آن بخشنامه بانک مرکزی را در باره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را عمل، اجرا و رعایت نکردند.
    بازنشسته تامین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی


    پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • علی رضا کردی

    ۱۴۰۱/۰۵/۱۱ - ۱۴:۲۱00
    پرداخت بیش از ۳۱ هزار وام بدون ضامن در ۵ ماه اخیر
    ۱۸:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ - ۱۱:۱۷
    وام تسهیلات فرزندآوری بنده را در بانک رفاه کارگران شهر گلستان جادن تهران ساوه و کد شعبه 974 به علت نداشتن پایان خدمت سربازی ندادند چرا؟
    ازعلی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در خواست رسیدگی دارم
    علی رضا کردی

  • بازنشسته تامین اجتماعی

    در بهمن ماه سال 1400 قرار بوده است هر بانک از پرداخت وام 50 تا 100 بدون ضامن خودداری کند و مسئول بانک بر کنار شود ولی متاسفانه تاکنون خبری از برکنار مدیران بانک نیست چرا؟
    بازنشسته تامین اجتماعی

  • بازنشسته تأمین اجتماعی

    وعده وام ۱۰۰ میلیون تومانی مردم را سرگردان کرده است برای دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بانک رفاه کارگران مراجعه کردم که به گفته متصدی بانک ابتدا باید ۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه در بانک سپرده‌گذاری ‌کنم تا در صورت تایید، بعد از این مدت بتوانم وام بگیرم و یا اگر ۵۰ میلیون تومان سپرده بگذارم، می‌توانم وام ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنم! سوال اینجاست که اگر یک فرد بازنشسته این مبلغ پول را داشته باشد، دیگر چه نیازی به دریافت وام دارد؟ چرا بانک مرکزی ابلاغیه این وام‌ها را همان‌گونه که در رسانه‌ها اعلام می‌کنند، به بانک‌ها نمی‌فرستد تا بازنشستگان و شاغلان از این سردرگمی نجات یابند؟ بازنشسته تامین اجتماعی
    بازنشسته تأمین اجتماعی

ارسال نظر