افزایش قیمت دلار تمامی ندارد

دلار آمریکا نزدیک به بالاترین ارزش در دو دهه اخیر تثبیت شد، در حالی که ارزش یورو نسبت به دلار نزدیک به برابری قرار گرفت.

افزایش قیمت دلار تمامی ندارد

به نقل از بیزنس، ارزهایی که ریسک‌پذیرتر تلقی می‌شدند از جمله دلار استرالیا و پوند، تحت فشار قرار گرفتند زیرا سیل اخبار منفی بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

دلار آمریکا در برابر سبدی از رقبای خود به بالاترین سطح خود از ماه سپتامبر ۲۰۰۲، به بالای ۱۰۹ و سپس به ۱۰۸.۳ رسید که ۰.۲ درصد در روز کاهش داشت.

هر چند فصل درآمدهای بانکی ایالات‌متحده با وضعیت ضعیفی آغاز شد اما رشد اقتصادی چین در سه ماهه دوم بیش از حد انتظار بود. ایتالیا نیز با بحران سیاسی جدیدی مواجه شده است و مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که موضع سیاست خود را رها نمی‌کنند.

جان هاردی، مدیر استراتژی FX در بانک ساکسو می‌گوید: «با افزایش بالقوه نرخ بهره در ایالات‌متحده و گیر افتادن بانک مرکزی اروپا در شرایط خنثی در بحبوحه رکود شدید اقتصادی اروپا، بازار هنوز از ایده کاهش به سمت سطح حمایت کلیدی بعدی در حدود ۰.۹۶ دست نکشیده است».

دلار آمریکا برای سومین هفته متوالی رشد خود را طی کرد زیرا معامله‌گران پیش‌بینی کردند که فدرال رزرو در نشست ۲۶ تا ۲۷ جولای خود برای انقباض بسیار زیاد، اقدام کند، پس از آن که داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که تورم قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده با سریع‌ترین سرعت در چهار سال گذشته در حال افزایش است.

این پیش‌بینی‌ها پس از آن انجام شد که کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس هر دو اعلام کردند که علیرغم ارقام تورم، مایل به افزایش ۷۵ واحد پایه دیگر برای این ماه هستند.

یورو پس از بازگشت از برابری در روز پنجشنبه برای دومین روز، به ۱.۰۰۵۳ دلار آمریکا صعود کرد.

پس از اینکه ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا پیشنهاد استعفا داد، ارزش پول واحد به ۰.۹۹۵۲ دلار کاهش یافت اما رئیس‌جمهور این کشور آن را رد کرد.

یوان چین در برابر دلار آمریکا در پایین‌ترین سطح دو ماهه خود قرار داشت و به نظر می‌رسید که بزرگترین افت هفتگی خود از ماه مه را تجربه کند زیرا داده‌های ضعیف باعث ایجاد تردید در مورد هدف رشد اقتصادی امسال شده است.

تحلیلگران ING در گزارشی اظهار کردند: «تثبیت دلار آمریکا حول سطوح فعلی امکان‌پذیر است، اما همچنان به موارد محدود برای اصلاح و تعادل ریسک‌ها که همچنان در کوتاه‌مدت به سمت بالا متمایل است، توجه کنید».

 

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 30937

ارسال نظر