جزییات مهم افزایش حقوق کارمندان در بودجه 1401 | مبلغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چقدر شد؟

افزایش ۲۹ درصدی حقوق حداقل بگیران در بودجه 1401 لحاظ شده است.

جزییات مهم افزایش حقوق کارمندان در بودجه 1401 | مبلغ افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان چقدر شد؟

 با احکام ذیل در بودجه حقوق افرادی که از متوسط حقوق کمتر می‌گیرند از حقوق افرادی که از متوسط بیشتر می‌گیرند، بیشتر رشد خواهد کرد و فاصله حقوق‌ها کاهش می‌یابد:

افزایش ناخالص حقوق به صورت پلکانی معکوس از ۲۹% تا ۵%

حداقل مبلغ مندرج در احکام کارگزینی با ۲۹% رشد از۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد

۱۷۰۰ امتیاز در احکام کارگزینی تمامی کارکنان اضافه می‌شود که معادل مبلغ ثابت ۵۳۳،۸۰۰ تومان است.

ضریب ریالی با ۳% رشد از ۳۰۴۸ به۳۱۴۰ تغییر می‌کند.

برای بازنشستگان نیز مبلغ ۵۳۳،۸۰۰ تومان ثابت و ۳% رشد اعمال می‌شود.

حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱

حداقل حقوق کارمندان سال آینده ۴.۵ میلیون تومان می‌شود. بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، حداقل حقوق کارمندان دولتی از ۳.۵ میلیون تومان به ۴.۵ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

معافیت مالیاتی حقوق برای سال آینده نیز ۵ میلیون تومان پیش بینی شده است.

افزایش حقوق کارمندان با فرمول خاص

مفاد بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ و اظهارات مسئولان امر از جمله مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، بیانگر آن است که در سال آتی افزایش حقوق‌ها به صورت پلکانی خواهد بود. بدین معنا که کارمندانی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند از افزایش حقوق بالاتری برخوردار خواهند بود و برعکس. آنطور که پیش بینی می‌شود، برای سال آینده افزایش حقوق‌ها بین ۱۰ تا ۳۰ درصد با توجه به دریافتی کارکنان در نوسان خواهد بود و برای هر کارمند فرمولی خاص با توجه به حقوق وی در نظر گرفته خواهد شد.

حمید بهزادی کارشناس اقتصادی در خصوص وضعیت افزایش حقوق کارمندان در سال آینده گفت: با توجه به اینکه دولت یک ضریب مشخص برای افزایش حقوق در نظر می‌گیرد، این امکان وجود دارد که بتواند به صورت معکوس عمل کند و برای افرادی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند، ضریب بالاتری اعمال کند و یا افرادی که در سال‌های گذشته افزایش حقوق بالایی داشته اند، ضریب کمتری در نظر بگیرد. چرا که در سال‌های گذشته برخی از ردیف‌های شغلی بعضاً بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را در حقوق خود تجربه کرده اند. به عقیده بنده از آن جایی که در سال‌های اخیر شکاف میان حقوق کارمندان سیر صعودی داشته، این پلکان معکوس به عدالت نزدیک تر است.

وی ادامه داد: وجود حقوق‌های ۵۰ میلیونی در جامعه‌ای که برخی از کارمندان ۵ تومان دریافتی دارند، به هیچ وجه قابل قبول نیست. البته اگر با توجه به عملکرد هر شخص، دریافتی او افزایش پیدا کند مشکلی نیست. لکن بسیاری اقشار ضعیف‌تر در سال‌های گذشته خروجی‌های خوبی داشته اند اما در این مدت مبلغی به دریافتی آنها اضافه نشده است. بنده این موضوع که اجرای شیوه پلکانی برای افزایش حقوق‌ها به عدالت نزدیک تر است را قبول دارم اما باید توجه داشت دولت تا چه حد کشش این کار را دارد.

این کارشناس اقتصادی افزود: دولت اگر ۱۰ درصد حقوق‌ها را افزایش دهد، سال آینده با پاداش پایان خدمت و رتبه بندی معلمان و … باید ۶۶۰ هزار میلیارد تومان به کارمندان خود و بازنشستگان حقوق دهد. اما همه افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد نخواهد بود و قرار است برخی از حقوق‌ها تا ۲۰ درصد هم افزایش پیدا کنند. برای این افزایش ۲۰ درصدی نیز دو سناریو وجود دارد. اول اینکه حقوق‌های پایین ۲۰ درصد افزایش پیدا کنند و دوم اینکه افرادی که در سال‌های اخیر افزایش کمتری داشته اند، مشمول این افزایش ۲۰ درصدی شوند. البته به عقیده ما گزینه اول متحمل‌تر است.

وی افزود: پس اگر یک بخش کوچکی از حقوق‌ها را نیز ۲۰ درصد افزایش دهد، ۶۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه جاری که وجود دارد، رشد خواهد کرد و به ۷۰۰ هزار میلیارد نیز خواهد رسید که باید برای تأمین این هزینه‌ها تدابیری اندیشیده شود. بنابراین باید با منابع پایدار این هزینه‌ها مدیریت شود. از طرف دیگر برای بلند مدت دولت می‌تواند به جای استخدام از خرید خدمت و کمک گرفتن از بخش خصوصی برای این امر استفاده کند.

بهزادی در پایان اظهار کرد: دولت ضریبی که بابت افزایش حقوق در نظر می‌گیرد، به پایه حقوق افراد اضافه می‌شود. مسئله این است که حقوق و مزایای غیر مستمر نیز وابسته به حقوق پایه هستند. دولت اطلاعات مزایا را به صورت برخط ندارد. به دلیل اینکه این مزایا شفاف و برخط در دست دولت نیست، می‌تواند موجب شکل گیری تخلف نیز شود. باید این اطلاعات با یکدیگر مرتبط باشند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

جلسات فوق‌العاده هیات دولت برای بررسی و تدوین بودجه ۱۴۰۱ کل کشور روز پنجشنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر تشکیل شد و در آن در خصوص افزایش حقوق کارکنان مقرر شد کمیته‌ای این موضوع را بررسی کند به گونه‌ای که افزایش حقوق به صورت پلکانی انجام شود تا کارکنانی که حقوق کمتری دریافت می‌کنند افزایش حقوق بیشتری داشته باشند.

به گزارش عرشه آنلاین، در این جلسه همچنین در راستای مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در اداره امور مقرر شد دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های نیمه تمام در سطح استانی و ملی را با مشارکت بخش خصوصی تکمیل کنند.

در جلسه هیات وزیران برای توسعه اینترنت همگانی و دسترسی همه آحاد مردم به اینترنت تصمیم گرفته شد تا توسعه و تکمیل زیرساخت‌های برق‌رسانی به روستاهای فاقد برق کشور با اولویت و به سرعت انجام شود.

بیشتر بخوانید: خبر مهم درباره حقوق کارگران | طرح مجلس برای حداقل دستمزد کارگران

در این جلسه همچنین با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی، حدود ۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ به منظور جبران خسارت کشاورزان اختصاص یابد تا در صورت تایید نهایی توسط مجلس شورای اسلامی، این مبلغ در این زمینه هزینه شود.

در جلسه هیات دولت همچنین در زمینه اختلاف فدراسیون فوتبال، صدا و سیما و وزارت ورزش و جوانان در خصوص حق تبلیغات محیطی تصمیم گرفته شد کارگروهی متشکل از این سه دستگاه موضوع را بررسی و پیشنهاد مشخصی را برای تصویب به هیات دولت ارائه دهد.

بیشتر بخوانید: واکنش یک اقتصاددان به طرح افزایش ۱۰ درصدی دستمزد

هیات دولت برای ادامه بررسی تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و جزئیات آن فردا جمعه نیز تشکیل جلسه فوق‌العاده خواهد داد.

افزایش پلکانی حقوق در سال ۱۴۰۱؟

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته: «دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهد. این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا بردند و ۳۰ درصد بر تورم کشور افزودند.»

پیش از این نیز حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفته بود: «نظر دولت افزایش ۱۰ درصدی و پلکانی حقوق کارمندان در سال آینده است که ممکن است در زمان بررسی بودجه ۱۴۰۱ در مجلس تایید شده یا اینکه بر اساس شرایط تغییر کند.»

او همچنین گفته بود: «دولت اعلام کرده حقوق کارمندان میانگین ۱۰ درصد و به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند بدان معنا که ممکن است حقوق فردی ۳۰ درصد و حقوق فرد دیگری ۵ یا ۱۰ درصد اضافه شود.»

همه اینها در شرایطی است که بر اساس داده‌های مرکز آمار، نرخ تورم سالانه آبان ماه ١۴٠٠ برای خانوارهای کشور به ۴۴,۴ درصد رسیده است. اگرچه افزایش حقوق باید متناسب با تورم باش. حاجی بابایی پیش از این در این مورد گفته بود اینکه دولت اعتبار لازم را دارد یا نه در بودجه اعلام می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این گفته بود قرار است حقوق کارکنان دولت به صورت پله‌ای افزایش پیدا کند و بالاترین میزان افزایش حقوق ۳۰ درصد است. بر اساس این گفته میرکاظمی ممکن است حقوق کارگران ۳۰ درصد بیشتر شود.

تجارت‌نیوز در گزارشی به افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ پرداخته است. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را در این مورد می‌خوانید.

«اگر واقعا در عمل اینکار را درست انجام دهند مشکلی نیست، نه اینکه اول بسمه الله آب، برق، گاز، تلفن و بلیت حمل و نقل عمومی و… را گران کنند.»

«شبی ده میلیون تومان به قیمت ماشین اضافه می‌شود. شب که مردم خواب هستند قیمت دلار بالا می‌رود. الان که آخر سال است می‌خواهید با چندرغاز افزایش حقوق تورم را کاهش دهید!»

«بهترین راهکار مهار تورم است نه افزایش حقوق.»

«اگر حقوق من به عنوان یک مستمری‌بگیر تامین اجتماعی که دریافتی‌ام ۳/۵۰۰ هست ۵۰٪ اضافه شود، با این تورم‌ و گرانی سرسام آور دارو چکار می‌توانم بکنم؟»

«همیشه زمان افزایش حقوق کارگر که می‌رسد یاد مهار تورم می‌افتند. چون کافرمای واقعی خودشان هستند، هرساله نهایتا دولت به نفع کارفرما عمل می‌کند و کارگر بدون حامی با جیب خالی ادامه می‌دهد.»

«افزایش حقوق در سال یک بار اما تورم هر روز در حال افزایش است. پس به نظرم تورم خیلی به افزایش حقوق ربطی ندارد.»

«باید تورم منفی باشد که قدرت خرید افزایش پیدا کند. الان که تورم بالای ۴۰ درصد است حقوق‌ها اگر ۴۰ درصد زیاد شود، قدرت خرید ثابت می‌ماند بدتر نمی‌شود.»

«تنها کارگر است که در حال نابود شدن است و کسی به فکر این قشر مظلوم نیست.»

«با این کار تورم مهار نمی‌شود. مگر از اول سال که تورم ۴۵/۹ درصد تا آخر تابستان اعلام شد، افزایش حقوق صورت گرفت؟»

منبع: تجارت میوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3028

  • ناشناس

    اگرمسئولین عرضه دارندجلوتورم رابگیرندنه جلوافزایش حقوق کارمندان چونکه مدیریت بلدنیستندچراکه نمی خواهندجلوتورم رابگیرندخودشان اینکارراکردندوالااینهاتوهرخیابان توهرمحله میتوانندیه کاتینرپرازانواع مایحتاج مردم راقراردهندوزیرقیمت بازار،اگراینکاریک ماه ادامه دهندکمرگرانفروش میشکنداین بهترین مدیریت است.ولی نمی کنندچون عامل تورم خوددولت است اگرمیگن نه اجراکنند

  • حافظصاکی

    کارگران ومعلمان وبازنشستگان حقوق انان همیشه بافاصله های زیادازتورم روز عقب است. به مجلس ودولت انقلابی دل بستند. صدافسوس، صدافسوس، صدافسوس

  • محمد

    اول باید کارمندانی رو که قراردادی هستن تبدیل وضعیت کنید. چرا من کارمن قراردادی با 12 سال سابقه کار 6 میلیون حقوق بگیرم ولی همکار خودم فقط به دلیل اینکه رسمی هست 12 میلیون بگیره. البته اون هم حقش هست(بااین تورم).ما کارمندان قراردادی هستیم که عدالت در خصوص ما اجرا اجرا نمیشه.
    پس اول باید تکلیف تبدیل وضعیت کارمندان قراردادی رو مشخص کنید و بعد اون در خصوص افزایش حقوق تصمیم بگیرید

    • ناشناس

      اگربه نیروی قراردادی۱۰۰درصدهم اضافه بشه بازهم به پای رسمی نمیرسه

  • بازنشسته

    هرسال موقع بودجه ،بهانه ها همش روی حقوق متمرکز میشه ،،آیا انصاف هست 60درصد تورم باشه 10درصد حقوق ،،اگرچه هردولتی که باشه تلاش کنه شاید تورم را 10درصد کاهش بدهد ،،این بقیه فاصله راچه چیزی پرمیکنه

  • ناشناس

    تازمانی که اقتصادانحصاری دردست خواص است. وبانقدینگی خوددلالی می کنند. باکم کردن حقوق وبرنامه بودجه نویسی نه تنها مشکل تورم بلکه اقتصاددرست شدنی نیست. رستم دستان نیازداریم. تاجلوی بی قانونی خواص بایستد. وزرای کنونی که درکابینه نهم ودهم بودند. انوقت چه دسته گلی به اب دادند که حالا مصدرکارهستند.

  • ناشناس

    سلام‌اقای میر کاظمی عزیز همشهری محترم بچه اردستان درست اگر ۲۰ درصد اصافه کنید ۴۰ درصد جنس گرون میشه ولی ریشه خراب نمی توانید حقوق رو کم بدید که تورم زیاد نشه مسکل اقتصاد باید گرونی جنس ها رو درست کنید .باید روش گرانی بگیرید دلار کیا گرون کرد ملت یا سران که رس کاربودن باعث تورم هستن الان که شما هستید باید اوضاع رو درست کنید الان مردم پول می خواهند کار ندارن دست دولت خالی یاپر .پس این نمی شود که بگید ۲۰ درصد حقوق زیاد کنید تورممهار کنید گرونی جلوش بگیرید .

  • سالار

    میلیونها رحمت به دولت روحانی؛با چند برابر شدن قیمت ها و حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی آقای رئیسی می خواهد با ۱۰ درصد افزایش چه خدمتی به کارمندان و بازنشستگان بکند؛آنهم پلکانی ؛واقعا با اون همه شعارهای عرصه انتخابات ،این بود تامین رفاه کارمندان ؛بسیار متاسفم راهش این است باید شرمنده خانواده خودمان باشیم

    • ناشناس

      اگرحقوقهاکمتراز۳۰درصداعمال شودبزرگترین خیانت درحق کارکنان دولت میشود

  • مرتضی گروسی

    امثال من که مسمری بگیرتامین اجتماعی هستم وبااینکه ۳تابچه هم مجردن بامن هستند ۵نفریم با۴تومان چکارکنم ؟

  • فراموش شدگان

    بجای اینکارها یهو حقوق همه رو قطع کنید خیال خودتون رو راحت کنید

  • علیرضا

    با کمال تاسف بجای کنترل تورم، سطح فقر را در جامعه افزایش و با گونه اقدامات غیر کارشناسی، انگیزه خدمت را در سطوح تخصصی ادارات و دستگاه های اجرایی کشور بشدت کاهش داده و نتيجه عکس خواهد داد.

  • عبداله

    در این 4 ماه تورم چقدر پایین اومد حالا 3 ماه دیگر تورم 50 درصد را میخواهید چقدر پایین بیاورید که حقوق را 10 درصد افزایش دهید مردم را نا امید نونید کنتر از 25 درصد برای خقوق زیر 9 میلیون باز هم زیر خط فقر قرار دارن

  • ناشناس

    ما افزایش حقوق نمی خواهیم فقط این آقایان وعده اضافه ندهند،

  • علی

    افزایش پلکانی خوب است به شرطی که مبنا را خط فقر قرار بدهند یعنی کمتر از 10 میلیون را 30 درصد اضافه بکنند و همینطوربالاتر از 10 میلیون را پلکانی کاهش دهند

    • ناشناس

      خط فقر ۱۲ میلیون تومان هست خوابی بیدار شو برادر !تا عید هم میشه ۱۵رمیلیون

  • کارمند

    اینم مثل خیلی از طرح ها سر حقوق بگیر رو شیره میمالند... آخه چه ربطی ببن 10 یا 20 درصد اضافه حقوق با اقتصاد بیمار کشور هست؟ طی سال چند بار افزایش قیمت داریم؟ مگه در سال چند بار حقوق افزایش پیدا میکنه..؟؟ دولت به خاطر ندادن پول و اعتبار به قشر کارمند بهونه افزایش تورم رو میاره

  • صغرا سلیمی نیا

    با سلام در رابطه با حقوق بازنشستگان کشوری خصوصا حوزه بهداشت و درمان هیچ افزایش حقوقی در نظر گرفته نشده؟هم اکنون فاصله بسیار زیادی بین حقوق بازنشستگان با شاغلین همتراز و همرده و همدستگاه در حوزه بهداشت و درمان صندوق کشوری وجود دارد که نياز به همسانسازی حقوق بازنشستگان با ۹۰درصد شاغلین همتراز و همدستگاه میباشد و ما خواهان‌ رسیدگی سریع به موضوع مطروحه می باشیم .

  • بازنشسته

    ریشه های تورم کدام است؟مدیریت بدون برنامه،مدیران منافق ودزد،اختلاص توسط این مدیران،رانت های وحشتناک،رشوه مدیران،خرج های بی مورد ادارات(بعضی مدیران برای دزدی کردن الکی برای اداره خرج درست میکنند)،انتخاب مدیران نادان،عدم نظارت قوه مقننه،مجریه وقضایه بر ادارات،استفاده وحشتناک مدیران از بیت المال ،نداشتن برنامه مدیران،حقوق هفت افلاکی اکثریت مدیران بی کفایت....... حقوق کارمندان و بازنشستگان علل تورم نیست بیشتر فکر کنید

  • ناصردهقانی

    بیست درصدحقوق یک نماینده مجلس روبه کارگر بدید ما راضی هستیم

  • Saman

    سلام افزایش حقوق نمیخوایم فقط ی زحمتی بکشید پیمانکار تو همه ارگانی حذف کنید ک ۴۰درصد حقوق هر نفر رو به جیب میزنه دزدی تو روز روشن ..

  • حسین اهوازی

    حقوق چه اضافه بشه و چه اضافه نشه گرانی و تورم همین طور رو به افزایش هس ، پس لطفا بهانه برای افزایش حقوق ها نیارید شما حقوق ها رو افزایش بدهید کاری به گرانی و تورم نداشته باشید
    چون نه شما نه کسی دیگه میتونه جلو گرانی رو بگیره تا زمانی هم که دلار پایین نیاد که اون هم دسته دولت هس و باید دلار آزاد و دولتی فرقش ۱۰۰۰ تومن باشه وگرنه همین آش و همین کاسه پس لطفا افزایش حقوق رو با تورم و........مقایسه نکنید

  • محمد

    مگر در طول سال حقوق افزایش دارد که تورم هر روز بالا می رود افزایش حقوق هیچ ربطی به تورم نداردشما ارزش پول ملی را بالا ببرید و دلار را یک رقمی کنید همه چیز درست می شود

  • محمد تقی جعفرتبار بازنشسته ناجا 2121019227

    بابا این حقوق ها این قدر با منت سر این بازنشستگان نزنید اگر می‌خواهید بدهید زودتر این کار رو انجام دهید پلکانی یعنی چی بدین کلک کارو بکنید امروز اخبار میگفت یک بی پدر و مادر 12هزارمیلیارد تومان به بهانه گرفتن ارز و واردکردن کالا حپولی کرده من به عنوان یک فرد ایرانی مطالبات این پول را از محاکم قضایی را خواستارم ودر سریعتر زمان رسيدگي و به حساب یارانه ام واریز نمایید

  • عبدالله

    ۴سال پیش ارزش حقوق ما ۷۰۰ دلار بود. و الان با چند درصد افزایش سالانه شده ۲۵۰ دلار خدا خودش رحم کنه و من متعجب چه برکتی این یارانه داره که بعضی از این خانوارها تنها منبع درامدشان همین یارانه است ،پاینده باد یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی.

  • محمد

    ده درصد افزایش حقوق.. صدر درصد گرانی در سال آینده مرغ را هفتاد هزار تومان و تخم مرغ را شانه ای هشتاد هزار تومان بخرید این افزایش برای یک بازنشسته تامین اجتماعی حداقل بگیر سیصد و هشتاد هزار تومان هست. اعداد را مقایسه کنید وحشتناک هست...یعنی نه تنها افزایش نیست نسبت پنجاه درصد کاهش است. پس بچه گول نزنید. پول ملت را چون یخ ذوب نکنید... آرامش به پول بدهید. نه جهش..

  • Malekrm1

    ما ممکنه قانون خوب زیاد داشته باشیم اما پوشانیدن جامه عمل پوشانیدن به این قوانین جنم و جسارت میخواد و غیرت

  • فرهنگی

    افزایش حقوق رده های پایین به ضرر دولت است ولی برای خودشان که مابین صد میلیون تا چهار صد و پنجاه میلیون حقوق می گیرند تاثیری در جامعه ندارد

    واقعا در جامعه ما عدالت به شدت رعایت می‌شود

  • اکبر

    بازم پارتی بازی ؛ برین بابا

  • ناشناس

    لطفا دریافتی کارکنانی که درآمدشان بالای 10 میلیون تومان است افزایش ندهید تا اقشار کم درآمد نفسی تازه کنند

    • ناشناس

      ما افزایش حقوق نمی خواهیم صلح و توافق با جهان و بالا رفتن ارزش پول ملی را می خواهیم تا تورم صفر شود قیمتها به سال ۵۷ برگردد همه چیز ارزان شود حقوق را تا کجا با پول بدون پشتوانه چاپ کردن بالا می برید

  • محسن

    سلام .شما اول ببینید تورم درطول سال وفصلی! را می توانید کنترل کنید،شما حقوق را یکبار اضافه می کنید ولی تورم در طول سال بیشتر میشود! شمااضافه کردن حقوق را به تورم بسپارید! یعنی اول هر فصل سال تورم را بررسی کنید و بعد حقوق را به صورت فصلی اضافه کنید یعنی چهارمرحله در طول سال، حالا اگر تورم بیشتر نشد شما همون ۲۰ درصد اوائل سال اکتفا کنید. مردم ایران مگه گدا هستن که میگید ده درصد! خواهشا به گوش مجلسی ها برسونید

  • ناشناس

    هر روز تورم بالا میرود فقط موقع افزایش حقوق یادتون میاد در سال حداقل سه یا چهار بار برق آب گازو،،،،،افزایش می دهید

  • امیررضا

    افزایش حقوق برای ۱۴۰۱ با توجه به تورم فعلی که دولت اعلام کرده درصدش درست نیست و ناکافی است باید بین ۲۰ الی ۳۰ درصد و نه بصورت پلکانی باشد

  • ناشناس

    من خودم کارمندم که با افزایش 10 درصدی حقوق باید با تورم 45 درصدی زندگی کنیم. تازه این تورم واسه یه ماه از ساله. این مشکل کارمند نیست خیلی از مشاغل آزاد هم گرفتار کرایه مغازه و گرونی جنس و... هستند. خانه از پایبست ویران است و هروز بدتر هم میشه و انگار هیچکس نمیتونه کاری هم کنه

  • مهدی

    با سلام..اخه حقوق بره بالا مگه تورم میاد پایین.
    ما باید سیستم تنظیم حقوق رادرست کنیم.یعنی این که کارمندی که چندین برابر کارمندان دیگر حقوق از دولت میگره را بهبود ببخشیم.
    وگرنه این قدر تورم بالاست که اگه حقوق کارمندان معمولی وزارتخانه های را یکجا ۱۰۰درصد اضافه کنید بازهم به تورم الان جامعه جوابگو نیست.خواهشن راه حل بهتری فکرشود
    درپایان این بودجه را صرف تولید ملی انجام بدید
    تا بیکاری و جرم و جنایت کمتر بشه.
    ممنون

  • ه.ر

    افزایش پلکانی یعنی سرکوب کردن کسانی که در جهت ارتقا مدرک تلاش کرده اند ویا سالیان بیشتری را برای یک سازمان زحمت کشیده اند .واین یعنی بی عدالتی .اگر دولت به فکر حقوق بگیران ضعیف است مشوق های دیگری بدهد نه از جیب یکی بردارد وبه دیگری دهد .

  • ناشناس

    با سلام.کاش افزایش پلکانی حقوق کارمندان با روسا محاسبه میشد نه با کارکنان.

  • ناشناس

    سلام این کار فی نفسه غلط می باشد چون بین حقوق کارکنان ارشد و قدیمی تر با جدیدالاستخدام تاچند سال دیگه هیچ فاصله معناداری وجود نخواهد داشت واین حقوق بگیران جدید یا پائین در سال‌های پایانی جزءحقوق بگیران نجومی خواهند شد.

  • ناصر

    افزایش پلکانی حقوق بایستی برای افراد حقوق بگیر نجومی و یا از ۱۵ میلیون به بالا اعمال بشه ولی اینها کلی محاسبه میکنن و ظلم به افرادی هستش که سابقه بالا دارن و با افراد کم سابقه هم بخاطر این روش افزایش حقوق زیاد اختلاف حقوقی ندارن و بدتر از اون ظلم در حق افراد دارای عائله هستش . حالا با این روش افزایش دنبال افزایش جمعیت هم باشید حتما نتیجه میگیرید.

  • رضی

    سلام من پرستار قردادی بیمارستان خصوصی هستم ۴میلیون دریافتی دارم این انصافه واقعا

  • رضی

    حقوق پرستار خصوصی طبق قانون کار ۴میلیون هست این واقعا انصافه .ما که شرایط کار کردن در بیمارستان دولتی را نداریم چکار کنیم

  • حسین

    افزایش حقوق سالی یک بار تورم هرروز ... عین واقعیت
    است
    اقای میر کا ظمی
    لطفا تورم را به افزایش حقوق کارکنان دولت گره نزنید
    براساس قانون .. افزایش حقوق باید متناسب با تورم باشد
    حالا با در نظر گرفتن تحریم وکرونا وووو
    شما دیدگاه خود را که همان افزایش ۱۰ در صدی است در بودجه سال ۴۰۱ لحاظ کردی
    حالا هم برای توجیه افزایش پلکانی را مطرح میکنند که به بعضی ها تا ۳۰ در صد افزایش و برای بعضی ها ۵ در صد
    عدالت کجاست
    برای یک سری ملاک سابقه خدمت .نوع مدرک . پست سازمانی وووو ملاک می شود مثلا یه شخصی که دارای مدرک دانشگاهی و پست سازمانی ووو و۱۳سال بازنشستگی
    مثلا حقوقش ۱۲ میلیون تومان است
    حالا
    با در نظر نگرفتن هیچ کدام از ایتم ها مذکور اعلام کنیم
    مثلا ۲۵ در صد افزایش حقوق به شرطی که سقف حقوق از ۱۲ میلیون اضافه نشود
    وملاک را برای حداقل حقوق ۲۵ در صد اعلام بشه که تازه همین حداقل حقوق بگیر ها عملا چیزی به حقوقشان مثلا ۴ میلیون تومان می شود تازه میشه ۵ میلیون
    پس اگر بخواهیم عدالت ملاک قرار بدهیم بایستی میزان افزایش حقوق بایستی برای همه یکسان باشد
    وبرای قشر زحمت کش کارمند یا کارگر ..حقوقش پائین است بایستی علاوه برافزایش
    مبلغی را تا سقف نرمال که امکان زندگی میسر گردد
    اضافه نماید کند
    ولی با مانور کمک به قشر ضعیف با کلماتی مثل پلکانی
    مشگل مرتفع نمی شود
    بهتر است رئیس برنامه بودجه با یکنفر از کمسیون برنامه بودجه مجلس ... اگر امکان افزایش حقوق برای کارکنان دولت اعم از کشوری لشگری کارگری شاغل بازنشسته وجود ندارد با صداقت مشگل افزایش در یه جلسه در سیما مطرح کنند
    قطعا اگر کلام با صداقت مطرح بشه حتی افزایش صفر .ایمان دارم .همه قبول خواهند کرد
    به شرطی که در این زمان تمام بودجه های غیر ضروری حذف بشه
    وحقوق های نجومی در سطح کل کشور قطع بشود
    کارکنان تا رفع مشگلات تحمل می کنند

  • فزها

    باسلام وخسته نباشید،خداروشکرتورم قبلا سالانه میشدولی امروزه ساعتی هستش افزایش حقوق هم که سالانه پلکانی میشه بفکرجلوگیری تورم می افتنداول حقوقهاروافزایش بدین با۴،۵میلیون فقط قسطهارومیدم اون یک ماه مانده روبخداازجیب نقدی خرج میکنیم لطفا بفکرکارمندان باحقوق کم باشین ممنون🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  • جمشید

    حقوق در سال یه بار افزایش داره اما تورم هر روز و هر ثانیه حقوق چه اضافه بشه و نشه تورم،افسارگسیخته و قابل مهار نیست !!؟ آقای میرکاظمی شما پاداش ۹۹ بازنشستگان را که تنها پشتوانه مالی بعد سی سال خدمت را هنوز پرداخت نکردی پس چگونه میشود قدرت خرید مردم،را بالا برد،با جلوگیری پول بازنشسته،این نهایت،بی عدالتی و بی انصافیست !!!!؟

  • ناشناس

    برای هرچیزی بودجه هست بدوجه مال بعضی سازمانها رادوبرابر افزایش داده ان ولی وقتی به حقوق کارمندان وکارگران که می رسه تورم زا میشه خوب تورم را مهار کنید افزایش حقوقها پیشکش خودتان

  • ناشناس

    بی‌عدالتی است رو نمیشه با روش‌های مثلا قانونی، مثل پلکانی و ... توجیه و تفسیر کرد.

  • ناشناس

    یه فکری به حقوق این ارتشی های زحمت کش هم بکنید.دیگ فکر کنم حقوق کادر ارتش با حقوق سرباز یکی هس .حداقل به فکر اینا که نیستین به فکر خانواده هاشون باشین .

  • نهادحمایتی بدبخت

    یک نفربا عنوان حسابدارکه حتی کارشناس مسوولی بهش تعلق نمیگیره با۱۶سال سابقه رسمی وکارشناسی کل حکمش شش ونیم تقریبا ودریافتی پنج ودویست وخرده ای.جدیدا لیستی منتشرشده بهزیستی ۸میلیون حداقل حقوق...آدم شاخ درمیاره با حساب دودوتا پنج تااینها....🤔🤔🤔😑😑

  • این دروغ ه

    این دروغه هر سال همین میگن اما اجرا نمیکنید

  • امیر

    فقط با این کارا مردم سرکار گذاشتن ...نشستن اون بالا اصلا هیچ درد مردم حس نمیکنن که چه فشاری داره بهشون وارد میشه با این گرونی واقتصاد خراب و تورم بالا ...به ریش مردم میخندن ...خودشون هم حقوق های نجومی میگیرن ...میگن سواره خبر از پیاده نداره ....

  • حسن

    باسلام. لطفا بازنشسته ها را هم بیاد داشته باشید اقایان میرکاظمی و مجلسیون و دولتیون . بخدا قسم در بدترین شرایط هستیم.لطفا همسانسازی را برای بازنشستگان عملیاتی کنید و برای تنظیم بازار لطفا اقای رئیس جنهور این عنصر بی خاصیت یعنی سااد تنظیم بازار و وزارت صمت را حذف کن. چون هرزمان انها برای کنترل قیمت وارد میشن گند میزنن به بازار .البته اداره جهاد هم دست کمی از اداره صمت نداره.

  • ناشناس

    تیتر صفحه می زنید افزایش پلکانی حقوق ،ولی داخل متن می نویسید آب دریاچه مدیترانه چقدر است.اصلا تیتر با متن همخوانی ندارد

  • محمد

    حقوق کارگر وکارمند باید بر اساس فوب خلیج فار س محاسبه شود هزینه ها دلاری حقوق مان با ریال

  • رضا

    سلام . بنده دانشجوی کارشناسی معماری با ۴ میلیون تومان حقوق. متاهل با یک فرزند. توی شهرداری تهران زیر نظر پیمانکار بعنوان کارگر رفت و روب ولی در واقع فعالیت بنده در خود شهرداری می باشد و فقط حقوقم رو پیمانکار میدهد . آن هم حداقل حقوق. از مسولین خواهش میکنم یه فکری در رابطه با جذب نیروهای پیمانی بکنند. قبلاً از حسن توجه شما مسئول محترم سپاسگزارم

  • رضا

    سلام. خواهشاً این پیمانکاری رو ریشه کن کنید . چرا یه نفر با قراردادی که زیر نظر منابع انسانی که هشت ساعت کار میکند و هفته ای یک روز تعطیلی دارد و در ماه دو روز مرخصیه با حقوق و ..‌‌. ده میلیون حقوق ولی یک نفر با لیسانس ویازده ساعت کار بدون تعطیلی و مرخصی زیر نظر پیمانکار ۴میلیون حقوق بگیره. واقعا حدفاصل چهار میلیون تا ده یا یازده میلیون تومان تو جیب کی میره

  • ناشناس

    شما با تورم حقوق ببرید بالا الن ۵۰ درصد بیشتر مکه طبق قانون اینجوری نباید باشه

  • فرهاد

    مگر تورم ۱۰ درصد هست که‌میخواهید ۱۰ درصد حقوق ها را زیاد کنید، شما نیاز نیست حقوق ها را زیاد کنید، تورم را ۵۰ در صد پایین بیارید و قیمت دلار را به زیر ۲۰ برسانید، مشکل مردم تا حدودی رفع میشه در غیر این صورت با ۱۰ در صد افزایش حقوق مجددا ۴۰ درصد به تورم فعلی اضافه میشه...... دو دوتا ۴ تا.....

  • ناشناس

    خواهشن شما فکر نکنید که فقط کارمندداره تو این مملکت داره زندگی می‌کنه شما آقایون کارمند مثل ماهم یکروز بازنشسته میشوید پس ازحق وحقوق بازنشستگان لشکری کشوری و بیمه های اجتماعی وهمسانساری 90درصد شاغلین دفاع کنید مثل معلمین عزیز کشور

  • بازنشسته کشوری

    لطفا حکم افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی رابدهید درثانی هيچوقت تورم و افزايش حقوق همخوانی ندارد یک بار حقوق افزایش می‌یابد و بارها و بارها افزایش قیمت وتورم داریم وکسی نمی تواند جلوگیری کند پس لطفا افزایش حقوق معقول نسبت به تورم اجرا کنید

  • رئیسی

    کاش دولت به فکربیشتر بچه های کارمندان هم میبود

  • احمد کریمی

    یه کم هم به فکر بخش خصوصی باشید
    هیچ عدالتی درونش نیست بلکه

  • احمد کریمی

    همش صحبت از دولتی مگه بخش خصوصی کارکنانش با بخش غ چه فرقی داره تازه اونا بیشترین زحمت و میکشن دولتی ها حقوق بالا می‌گیرن

  • حسین

    خودتان خوب میدانیدحقوقهای بالا ونجومی مال عملکردمفیدشان نیست مال رانتخواری اقا وخانم زادگی است.

  • ناشناس

    بنده با مدرک دکتری کارمند سازمان جنگل ها و مراتع هستم دو سال در این مجموعه از طریق ازمون استخدام شدم، متاسفانه با حجم کار بالا خالص دریافتی بنده تنها پس از کسر بیمه و مالیات 4 و 400 است که متاسفانه هیچ گونه رسبدگی به این موضوع نمی‌شود و این سازمان با توجه به نقش با اهمیتش در نگهداری از منابع ملی و طبیعی نابود نابود شده است.

  • کیوان

    شما اگه می تونید تورم رو کنترل کنید.نمی خواد حقوق رو افزایش بدید.

  • مجیدایمانی نیا

    اگربه حقوق ما۱۰۰درصدهم اضافه کنندبازهم به اندازه نیروی رسمی نمی رسدیعنی آدم دیوانه میشه ازاین نوع پرداخت حقوق.باباتکلیف قراردادی شرکتی .....وامثال اینهاروشن ویک کاسه کنید

  • مجیدایمانی نیا

    نیروی جدیدتازه اومده سرکارچون پیمانی هست ۵۰ملیون وام گرفته مابا۱۹سال سابقه ۵ملیون هم نمیدن میگه چون قراردادی هستی

  • ناشناس

    جلوی تحریم ها را بگیرید تا مردم به خاک سیاه را از زمین بلند کنند

  • بهمن

    اولا حقوق کارمند . کارگر. بازنشسته . را طبق تورم اضافه کنید . که هرسال چند بار تورم داریم ثانیا بایستی معافیت مالیاتی را افزایش دهید . افزایش حقوق 10 درصدی اما برای حقوق 12 میلیون به بالا 1ز 15 درصد تا 25 درصد مالیات میگیرند . آیا این عادلانه است ؟ ثالثا حقوق یک کارمند با سابقه سنوات بالا با کارمند سنوات پایین نبایستی تفاوت داشته باشد . افزایش پلکانی حقوق هر چقدر مبلغ حقوق کارمند با سنوات بالاتر بیشتر می شود . می بایست مالیات بیشتری بپردازد ؟

ارسال نظر