نماینده مجلس خبر داد:تصویب کلیات دو مرحله‌ای شدن ارائه لایحه بودجه سنواتی

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه گفت:کلیات دو مرحله‌ای شدن ارائه لایحه بودجه سنواتی از سوی دولت در کمیته اصلاح ساختار بودجه مصوب شد.

نماینده مجلس خبر داد:تصویب کلیات دو مرحله‌ای شدن ارائه لایحه بودجه سنواتی

محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز( چهارشنبه ۸ تیرماه )این کمیته، گفت: امروز در ادامه بررسی طرح اصلاح قانون برنامه و بودجه کشور مصوب سال ۵۱ در خصوص ترکیب و همچنین وظایف شورای اقتصاد اصلاحات و تغییراتی انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه در خصوص تکالیف و وظایف سازمان برنامه و بودجه نیز تغییراتی انجام شد، ادامه داد: آنچه که در کمیته امروز مصوب شد و مقرر گردید احکام آن طی روزهای آینده مصوب شود تاکید اعضای کارگروه مذکور بر دو مرحله‌ای شدن لایحه بودجه ریزی از سوی دولت بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلاتی که در نظام ساختاری تدوین بودجه داریم قانون گذاری‌ها و احکام زیادی است که خیلی از آنها با قوانین بالادستی مغایرت دارد و بخشی از آن قانون گذاری جدید است، عنوان کرد: اعضای اصلاح ساختار بودجه معتقد بودن که لایحه بودجه نباید مشتمل بر قانونگذاری جدید و با قوانین دائمی مغایرت باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کلیات این موضوع مصوب شد که لوایح بودجه سنواتی از سوی دولت در دو مرحله به مجلس تقدیم شود، افزود: در مرحله اول احکام کلی، کلیات بودجه، سقف و کف بودجه و سیاست‌های کلی بودجه ارائه و توسط مجلس مصوب شود و در مرحله دوم دولت بر اساس احکام کلی و سیاست‌های کلی که مجلس به توافق رسیده اقدام به بستن جداول، جزئیات و تبصره‌های لازم نماید و آن را برای تصویب به مجلس ارائه نماید.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد: اصل و کلیات دو مرحله‌ای شدن ارائه لایحه بودجه سنواتی از سوی دولت در کمیته اصلاح ساختار بودجه مصوب شد و با اجرای آن و ایجاد انضباط بودجه ریزی می‌توانیم بسیاری از مشکلاتی که نمایندگان و دولت بارها در فرآیند بررسی بودجه مطرح کرده اند را از بین ببریم./

 

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28347

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر