دهک بندی اقتصادی خانوارها چگونه انجام می‌شود؟

وزیر رفاه گفت: دهک بندی افراد و خانوارها براساس فرمول مشخص و متاثر از چند شاخص تعیین می‌شود؛ هیچ اقدامی در این زمینه به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و مکانیزه است.

دهک بندی اقتصادی خانوارها چگونه انجام می‌شود؟

وزیر رفاه گفت: دهک بندی افراد و خانوارها براساس فرمول مشخص و متاثر از چند شاخص تعیین می‌شود؛ هیچ اقدامی در این زمینه به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و مکانیزه است.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (یکشنبه اول خرداد) پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی مجلس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه امروز توضیحاتی درباره نحوه محاسب یارانه‌ها و افراد مشمول دریافت یارانه ارائه شد؛ تاکنون به حساب ۷۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مردم یارانه واریز شده است.

وی با بیان اینکه مردم براساس اطلاعات موجود در سامانه جامع رفاه ایرانیان دهک‌بندی می‌شوند، افزود: تمام اطلاعات این سامانه از دستگاه‌های رسمی کشور مانند بانک مرکزی، نیروی انتظامی، خزانه کل کشور، صندوق‌های تامین اجتماعی و بازنشستگی و... دریافت می‌شود.

وزیر رفاه تصریح کرد: دهک بندی افراد براساس فرمول مشخص و متاثر از چند شاخص تعیین می‌شود در واقع دهک افراد براساس اطلاعات آن‌ها از سال ۹۷ به بعد مشخص شده و طبق آن تصمیم گیری می‌شود. هیچ اقدامی در این زمینه به صورت دستی صورت نمی‌گیرد و مکانیزه است.

عبدالملکی گفت: تاکنون افرادی درخواست بازنگری در موضوع یارانه را داشتند که بخش زیادی از بازنگری‌ها درست است به این معنا که به طور مثال فرد پیش از این خودرو داشته اما آن را به صورت قولنامه‌ای به فروش رسانده است یا حساب یک فرد، به عنوان حساب کارپرداز شرکتی استفاده شده است.

 وی با اشاره به ثبت اعتراضات و در خواست‌های مردم، تصریح کرد: ضمن اینکه یک ماه یارانه علی‌الحساب به حساب این افراد واریز شده تا شنبه پیامکی برای آن‌ها ارسال می‌شود؛ در این پیامک از افراد درخواست می‌شود، مجدد به سامانه مراجعه کنند و در صورت نیاز، درخواست بازنگری در اطلاعات موجود را ثبت کنند تا اطلاعات اقتصادی خانواده‌ها شفاف شود.

عبدالملکی افزود: یارانه‌ای که حق ۹۰ درصد مردم است، پرداخت می‌شود؛ هر زمانی که مشخص شود فرد استحقاق دریافت یارانه را دارد و یارانه وی واریز نشده، حتی مبالغ مربوط به ماه‌های گذشته نیز پرداخت می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: مجلس کمک بزرگی به ما می‌کنند و از مسئولان سایر بانک‌های اطلاعاتی درخواست کردند که به سامانه جامع رفاه ایرانیان ملحق شوند و اطلاعات خود را بارگذاری کنند. 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 22048

ارسال نظر