خبر مهم از افزایش قیمت نان | جزئیات طرح هوشمندسازی یارانه نان اعلام شد

قرار است طرحی با عنوان هوشمندسازی یارانه نان نیز در کشور اجرایی شود که اکنون به صورت آزمایشی در استان زنجان در حال اجرا است.

خبر مهم از افزایش قیمت نان | جزئیات طرح هوشمندسازی یارانه نان اعلام شد

بسیاری از مردم نگران این هستند که با اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، قیمت هم زیاد شود اما هیچ افزایش قیمتی در حوزه نان اتفاق نخواهد افتاد.

تقریبا دو هفته‌ای می‌شود که طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در کشور و در خراسان جنوبی اجرا شده است.

پس از اجرای این طرح قرار است طرح دیگری با عنوان هوشمندسازی یارانه نان نیز در کشور اجرایی شود که اکنون به صورت آزمایشی در استان زنجان در حال اجرا است.

مردم نگران هستند که آیا با اجرای این طرح، نان گران خواهد شد یا خیر. مسئولین، اما خبر از افزایش نیافتن قیمت نان می‌دهند.

یکی از شهروندان بیرجندی گفت: هم اکنون دامدارانی هستند که نان را از نانوایی در تعداد بالا خریداری کرده، خشک می‌کنند و به مصرف دام می‌رسانند.

او گفت: علاوه بر اینکه هر ۵۰۰ کیلو نان می‌تواند یک میلیون تومان برای دامدار سود داشته باشد، اما به بازار آرد و نان ضربه بزند، آرد قاچاق هم می‌شود.

یکی دیگر از شهروندان بیرجندی گفت: اگر قیمت نان در طرح هوشمندسازی یارانه نان افزایش پیدا نکند، می‌توانیم بگوییم طرح خوبی است و مزیت دارد.

او گفت: با اجرای این طرح هم می‌توان جلوی قاچاق آرد را گرفت و هم الگوی مصرف خانوار‌ها را اصلاح کرد؛ به شرط اینکه مردم از افزایش قیمت‌ها ضربه نخورند.

ما به التفاوت قیمت نان به حساب نانوا پرداخت می شود

مختاری رئیس اتحادیه آرد و نان شهرستان بیرجند گفت: با اجرا شدن طرح هوشمندسازی یارانه نان، هیچ گونه افزایش قیمتی در نان رخ نخواهد داد.

او گفت: مردم با کارت بانکی که در دست دارند، تعداد و نوع نان درخواستی را انتخاب می‌کنند و می‌توانند طبق سهمیه یارانه‌ای خود، نان دریافت کنند.

مختاری گفت: دولت نیز ما به التفاوت قیمت نان یارانه‌ای و آرد آزاد را به حساب نانوایان پرداخت می‌کند.

رئیس اتحادیه آرد و نان بیرجند گفت: در زنجان این طرح در حال اجرا است و انتظار داریم با اجرای طرح، مشکلات حوزه آرد و نان برطرف شود./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 21982

ارسال نظر