دستور مهم برای حل مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان بازنشسته

معاون اقتصادی رییس جمهوری را صادر کرد به وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ را صادر کرد

دستور مهم  برای حل مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان بازنشسته

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از دستور معاون اقتصادی رییس جمهوری به وزیر اقتصاد و رییس سازمان برنامه و بودجه برای پیگیری در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ خبر داد.

عباس مقتدایی اظهار کرد: به دنبال نامه اخیرم‌ به آقای رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری برای پرداخت پایان خدمت جمعی از فرهنگیان، ایشان در نامه ای به خاندوزی وزیر اقتصاد و میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه دستور بررسی و جمع بندی این موضوع را صادر کرد.

متن نامه مقتدایی نماینده اصفهان به محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری به شرح زیر است:

«به پیوست پاسخ وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص پرداخت پاداش پایان خدمت جمعی از فرهنگیان و همچنین دستور رییس دفتر رییس جمهور و معاون اول رییس جمهور به رییس سازمان برنامه و بودجه ارسال می شود.

وزارت آموزش و پرورش اظهار نموده، اعتبار مورد نیاز توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته و ابلاغ شده و پرداخت این مبلغ صرفا در انتظار تامین نقدینگی توسط خزانه داری کل کشور است‌، اما نتیجه پیگیری های اینجانب از خزانه داری کل کشور مبنی بر این است که سازمان برنامه و بودجه می بایست اعتبار لازم را جهت تامین پول و نقدیندگی در اختیار وزارت اقتصاد قرار دهد تا آن وزارتخانه بتواند اقدام لازم را به عمل آورد.

فرهنگیان کشور که در سال ۱۳۹۹ بازنشسته شده اند هر روز چشم انتظار این مبلغ اند و  مدت بسیار زیادی است در انتظار وصول این پاداش هستند و عدم واریز آن مشکلاتی را در برنامه ریزی اقتصادی و معیشتی آنان ایجاد کرده است.

این عزیزان اظهار می‌دارند، چرا فرهنگیان بازنشسته سال ۱۳۹۹ که نزدیک به ۳۰ سال است خدمت کرده اند، حق قانونی آنان پرداخت نمی شود و باید جهت طلب حق خود روزانه درحال پیگیری از مجلس و دولت باشند و این در حالیست که ارزش پاداش آنان در سال گذشته بیشتر بوده و باتوجه به نرخ تورم و قیمت ارز، اکنون آن مبلغ، ارزش سال گذشته را ندارد.

سازمان برنامه و بودجه وظیفه قانونی خود را انجام نداده و حتی پس از دستور معاون اول و رییس دفتر رییس جمهور نیز، همچنان مبلغ مذکور را تامین نکرده است. در همین راستا خواهشمند است در راستای جلوگیری از تضییع حقوق فرهنگیان، دستور فرمایید بررسی و اقدام لازم به عمل آید و اینجانب را نیز از نتیجه اقدامات انجام شده، مطلع نمایند.

از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2095

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • Ahmad

        من به مسلمان بودن مسولین شک کردم چون ظلم تا این حد باید باشد وآنها بی خیال باشند اگه خدا را قبول دارید اینقدر ظلم نکنید و پاداش فرهنگیان را بدهید

      • بازنشسته فرهنگی

        اقای کاظمی شما چطور حقوق های نجومی همکاران خود دربرنامه وبودجه واساتید دانشگاهها ونمایندگان وبعضا پاداشهای انچنانی وزرا را به محض بازنشستگی تقدیمشان می کنید ولی متاسفانه نوبت فرهنگیان که می شود همه چیز کن فیکون می شود.اگر پیش وجدان خود معذب نیستید لااقل ازخدابترسید سرخدارا که نمی توانید کلا بگذارید .استغفروالله .

        • ناشناس

          نه همکارعزیزم این رییس برنامه وبودجه ادمی نیست که بیاد وبه بازنشستگان فرهنگی توضیح بده که چرا پاداششون پرداخت نمی کنه انقدر به این صندلی چرخان خودت اطمینان نداشته باش چون هرلحظه مثل اسب چموشی به زمینت می زند پس این مردم هستند که تودرمیان انها هستی وبا انان روبرو میشی ایا انوقت رویی داری که درصورت مردم نگاه کنی .امان از این همه کبر وغرور که شمادارید.

      • ناشناس

        ماشالله به جون این رئیس سازمان برنامه و بودجه هر کس از هر جا پیگیری می‌کند.هرچی اعتراض و تجمع می شود این بنده خدا عین خیالش نیست .واقعا این دیگه شورش را در آورده. از آقای رئیسی توقع این بود یک مسول پاسخ گو تو این منصب بذاره .پول نخواستیم حداقل بیاد بگه من صداتون شنیدم. مشکل دولت را بگه چرا پرداخت نمی کند .من که هر روز نفرینش می کنم .کلا داره امه را از دولت و نظام دلسرد می کنه .ما را بدبخت کرد این مسول بی خیال

      • فرید

        بنده بعنوان یک فرهنگی از اردبیل از جناب مقتدایی نماینده محترم اصفهان بابت پیگیری های متعدد مشکللات فرهنگیان کمال تشکر را دارم . حصور چنین نمایندگانی در مجلس یک نعمت بزرگ برای مردم و خصوصا قشر زحمتکش فرهنگیان میباشد .

      • جواد م

        اگه یک جو غیرت داشته باشند با ابروی ملت اینجوری بازی نمی کردند .مثل کبک سرشون زیر برفه ویا خودشون را به خواب زدند .وضع امارات و عربستان ببینید مارو هم ببینید .

      • معلم بازنشسته

        این میرکاظمی به هیشکی پاسخگو نیست، ما بازنشستگان 99 به فنا رفتیم

      • ناشناس

        هرکس جای رئیسی بود،رئیس برنامه و بودجه را کت بسته از سازمان مینداخت بیرون،!!بعداز ۱۷ماه دارن پیگیری می کنن!این همه حقوق بگیر دارن چی کار می کنن؟عرضه ندارن استعفا بدن ،برن کس دیگه بیاد کار کنه!!مسخره بازی بسه ،هرروز به یکی نامه بدن ،آخرشم میشه پیگیری!!یعنی چی پیگیری ؟آمارندارین یا زمان می خرین پول تو حسابها کارکنه؟روزاول استخدام می دانید بعد از۳۰سال چندنفر پس انداز شأن را می خوان،اونوقت شروع کردین به نامه نگاری ؟؟خسته نباشین ،عمرجوانی را هدردادیم ،صدحیف قدرشناس نبودین !!فقط حرف ،حرف حرف !!!دریغ از یک عمل!

      • جواد م

        سلام و عرض ادب: این نیز بگذرد اما بدونید این کار عین راهزنی و دزدی میمونه حالا میخواهند عاقبت به خیر بشند خدا وکیلی اگه میدونستم اینطور با معلمان رفتار می کنند عمرا میرفتم تو این کار بی عرضه که نبودیم .انشاالله عاقبت بخیر بشیم .

      • خورشیدی

        کلمات ماندنی برای بازنشستگان.پیگیری.واریزخواهدشد.آینده ای نزدیک.باورکنیدپول اینترنت پیگیری خبرهای پاداش همکاران رو اگه جمع میکردیم الان نقدینگی تامین میشد.قبول ندارید.

      • ناشناس

        ما که راضی نیستیم بدانند خدایی هست این همه تبعیض فقط فکر خودشون هستند دیگه کی می‌خوان پاداشارو بدن

      ارسال نظر