کارمندان فورا اقدام کنند؛ ابلاغ افزایش و ضریب حقوق کارکنان دولت در حکم کارگزینی + جدول

بر اساس بخشنامه شماره 948 به تاریخ 15 فروردین 1403، برای دومین سال متوالی افزایش حقوق کارکنان دولت از ابتدای فروردین‌ماه در احکام کارگزینی کارکنان دولت اعمال می‌شود.

کارمندان فورا اقدام کنند؛ ابلاغ افزایش و ضریب حقوق کارکنان دولت در حکم کارگزینی + جدول

سازمان اداری و استخدامی کشور، طی بخشنامه‌ای ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ را برای اعمال در احکام کارگزینی کارمندان به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش عرشه آنلاین،  بر اساس بخشنامه شماره ۹۴۸ به تاریخ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳، برای دومین سال متوالی افزایش حقوق کارکنان دولت از ابتدای فروردین‌ماه در احکام کارگزینی کارکنان دولت اعمال می‌شود.

بنا بر این بخشنامه که به استناد جزء «۲» بند «الف» تبصره «۱۵» قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و در اجرای تبصره «۲» ذیل بند «۵» تصویب‌نامه شماره ۳۰۳۴ت۶۲۴۶۰هـ در تاریخ ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ هیئت وزیران صادر و به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شده، ضریب حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات، ۶۸ هزار و ۷۶۶ ریال و ضریب حقوق شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت، ۴ هزار و ۸۲۹ ریال تعیین شده است.

خلاصه مفاد تصویب‌نامه شماره /۳۰۳۴ت۶۲۴۶۰هـ مورخ ۱۴ فروردین‌ ۱۴۰۳ هیئت وزیران به شرح جدول زیر، در این بخشنامه به تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ شد:

ضریب حقوق

گفتنی است؛ افزایش حقوق کارکنان دولت با حداقل دو ماه تاخیر و صدور اصلاحیه احکام، اعمال می‌شد.

متن بخشنامه اعلام «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳ کارکنان دولت (بخشنامه شماره ۹۴۸ مورخ ۱۵/۰۱/۱۴۰۳ سازمان اداری و استخدامی کشور)

به تمامی دستگاه‌های اجرایی

به استناد جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و در اجرای تبصره (۲) ذیل بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۳۰۳۴/ت۶۲۴۶هـ مورخ ۱۴/۰۱/۱۴۰۳ هیئت وزیران (موضوع تعیین ضریب حقوق کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳) موارد به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

اعلام «حداقل حقوق» و «حداقل حقوق و مزایای مستمر» سال ۱۴۰۳

۱- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری به میزان سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال است.

۲- حداقل حقوق شاغلان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت در سال ۱۴۰۳ به میزان نوزده میلیون و دویست و چهل و یک هزار و دویست و هشتاد (۱۹,۲۴۱,۲۸۰) ریال است. مبلغ حداقل حقوق کارمندان مذکور به علاوه فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده، نباید از سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال کمتر شود. در صورت نرسیدن حداقل حقوق افراد موصوف با احتساب فوق‌العاده‌های موضوع ماده (۶) قانون یادشده به مبلغ مذکور، مابه‌التفاوت آن تا مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵،۵۸۹،۶۰۰) ریال به کف تعیین شده، اضافه خواهد شد.

۳- مبنای محاسبه تمامی اقلام پرداختی که در قوانین و مقررات مربوط برای تعیین مبالغ آنها از عبارت «حداقل حقوق» استفاده شده است، نظیر فوق‌العاده ایثارگری موضوع ماده (۵۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، مبلغ حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان موضوع ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری است که در سال جاری مبلغ سی و پنج میلیون و پانصد و هشتاد و نه هزار و ششصد (۳۵,۵۸۹,۶۰۰) ریال است.

 

 

بخشنامه افزایش حقوق کارمندانبخشنامه افزایش حقوق کارمندان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132236

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر