قیمت دلار بالا کشید؛ خیز دلار برای کانال 58 هزار تومان

قیمت دلار در حالی امروز با روند افزایشی بازگشایی شد که با صعود ۵۰۰ تومانی بیشترین رشد قیمت را طی ۱۰ روز گذشته داشت. معامله‌گران، رشد تقاضا را دلیل پیشروی قیمت این اسکناس در کانال جدید می‌دانند.

قیمت دلار بالا کشید؛ خیز  دلار برای کانال 58 هزار تومان

قیمت دلار در حالی امروز با روند افزایشی بازگشایی شد که با صعود ۵۰۰ تومانی بیشترین رشد قیمت را طی ۱۰ روز گذشته داشت. معامله‌گران، رشد تقاضا را دلیل پیشروی قیمت این اسکناس در کانال جدید می‌دانند.

قیمت دلار امروز با افزایش ۵۰۰ تومانی بازگشایی شد و با الگوی رشد پلکانی روند تقاضا را صعودی کرد. در لحظه نگارش این گزارش قیمت دلار از نیمه کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی عبور کرده و در پله ششم قرار گرفته است.

 جو بازار بیشتر خریدار است تا فروشنده و معامله‌گران، رشد تقاضا در هفته‌های پایانی سال را دلیل این روند صعودی می‌دانند. برخی فعالان بازار ارز معتقدند زور بازارساز به دلار نمی‌رسد و این رشد قیمت ادامه‌دار است.

تحلیلگران اقتصادی پیش از این، روند برگشتی قیمت دلار در هفته های گذشته را اصلاح قیمت در روند صعودی عنوان کردند. به اعتقاد آنها این اصلاح قیمت، دوام زیادی ندارد و قیمت دلار دوباره به سقف کریدور برمی‌گردد. 

بازار ارز پس از کف‌زنی میل به افزایش از خود نشان داد. اما اکثر تحلیل‌گران بازار معتقدند این بازار جان قدرتمند برای صعود ندارد. از نظر آن‌ها محدوده مهم مقاومتی دلار هرات ۵۶ هزار و ۲۰۰ تا ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان است که بازار به دلیل بی‌جانی نمی‌تواند بالای آن تثبیت دهد. البته از منظر این دسته با ورود قیمت دلار به این کانال بازارساز با تزریق درهم از هیجان بازار می‌کاهد. آن‌ها می‌گویند قیمت دلار در حال تکمیل آخرین موج افزایش است و پس از آن شروع به کف‌زنی می‌کند. اولین حمایت دلار ۵۵ هزار و ۸۰۰ تومان و بعدی در محدوده ۵۵ هزار و ۳۰۰ تومان خواهد بود. در مقابل گروه کاهشی گروهی از معامله‌گران معتقدند قیمت دلار ریزش آن چنانی ندارد و در کانال‌های کنونی رنج خواهد زد.

متغیر مهم دیگر تحولات سیاسی در منطقه است. هر گونه پالس مثبت در فضای آتش بس به نفع کاهش قیمت دلار خواهد بود

قیمت ارزهای مهم صعودی شد

قیمت درهم امروز یکشنبه ۲۹ بهمن با افزایش ۱۳۰ تومانی و روی قیمت ۱۵ هزار  ۴۵۰ تومانی بازگشایی شد، اما همچنان با رشد پلکانی همراه است. در لحظه نگارش این گزارش، قیمت درهم رشد ۱۸۰ تومانی دارد و با قیمت ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله می‌شود. تتر نیز با رشد ۴۰۰ تومانی روی رقم ۵۶ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاده است.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۵۰۰ تومانی یک پله پیشروی کرد و با رقم ۷۱ هزار و ۲۶۰ تومانی در حال معامله است. امروز یورو با رشد ۴۰۰ تومانی  با رقم ۶۰ هزار و ۹۵۰ تومانی در حال معامله است.

منبع : اکوایران- تجارت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127250

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر