نحوه متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر اعلام شد

مجلس نحوه محاسبه متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر را مصوب کرد.

نحوه متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر  اعلام شد

مجلس نحوه محاسبه متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر را مصوب کرد.

به گزارش عرشه آنلاین،نمایندگان مجلس مصوب کردند که مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، ۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم با انجام اصلاحات در مواد (۴۸)، (۲۲) و (۲۷)، (۲۹)، (۳۱)، (۳۹)، (۱۱) و (۱۰۰) موافقت کردند.

جزء (۱۳) بند (ب) ماده (۴۸) حذف گردید.

همچنین در یک بند الحاقی مصوب کرد دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تأدیه بدهی حسابرسی‌شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل، تأدیه نقدی در بودجه سنواتی و اوراق بهادار قانونی، اقدام کند.

۲- سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای ماده (۹۶) قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴ با اصلاحات و الحاقات بعدی مکلف است در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب سازی مستمری بازنشستگان غیرحداقل بگیر اقدام نماید به نحوی که در پایان سال سوم برنامه، نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال، با نود درصد (۹۰%) نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری، متناسب گردد.

این متناسب سازی در سال اول به میزان چهل درصد (۴۰%) و در سالهای دوم و سوم هرکدام سی درصد (۳۰%) مابه¬التفاوت تا نود درصد (۹۰%) یاد‌شده خواهد بود.

 

منبع: خانه ملت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124299

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر