پیام آمریکایی به بازار سکه ایران

​ به دنبال تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره، سکه بازان پیش بینی کردند که این اتفاق در روز جاری احتمالا موتور محرک صعود قیمت سکه امامی در بازار ایران خواهد شد.

پیام آمریکایی به بازار سکه ایران

به دنبال تصمیم فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ثابت نگه داشتن نرخ بهره، سکه بازان پیش بینی کردند که این اتفاق در روز جاری احتمالا موتور محرک صعود قیمت سکه امامی در بازار ایران خواهد شد.

قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته نسبت به‌روز سه‌شنبه تقریباً ثابت بود و با ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. اما در پشت خط چهارشنبه‌ شب اتفاقی افتاد که احتمالاً در روز پنجشنبه قدرت جناح افزایشی بازار سکه را تقویت خواهد کرد.

پس از پایان‌یافتن چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و اشاره به کاهش احتمالی نرخ بهره در سال آینده، قیمت طلا روز چهارشنبه بیش از ۱ درصد افزایش یافت.

در همین راستا، قیمت اونس طلا که روز سه‌شنبه بر روی ۱۹۸۰ دلار قرار داشت شب گذشته تا نزدیک ۲۰۴۰ دلار بالا رفت. بانک مرکزی آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را ثابت نگه داشت. تقریباً ۱۷ نفر از ۱۹ مقام فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کنند که نرخ بهره سیاستی تا پایان سال ۲۰۲۴ از آنچه اکنون است پایین‌تر خواهد بود، با پیش‌بینی متوسط نشان می‌دهد که نرخ از ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد کنونی سه‌چهارم واحد کاهش می‌یابد. شاخص دلار (.DXY) پس از رأی فدرال رزرو ۰.۶ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

بازدهی ۱۰ساله خزانه‌داری ایالات متحده عقب‌نشینی خود را افزایش داد معامله‌گران اکنون با احتمال نزدیک به ۶۰ درصد کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در مارس ۲۰۲۴ قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد.

تکنیکالیست‌ها می‌گویند طلا در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۰۵۰ دلار را پیش روی خود دارد. از سوی دیگر حمایت ۲۰۱۰ دلار هم مهم است. فعالان بازار می‌گفتند امروز سکه امامی با ضربه صعودی قیمت طلای جهانی برای فتح مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد.

به عقیده این دسته زمانی که مرز ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان طلای آبشده و ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سکه از دست برود می‌توان گفت که این دو فلز گران بها وارد فاز نزولی جدید شده است. 

 

منبع: اکو ایران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117982

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر