سکه بهار آزادی بالا رفت / خطری که از بازار سکه دور شد

قیمت طلا امروز تغییری نداشته است و انواع سکه روند کاهشی دارند اما سکه بهار آزادی از این روند پیروی نکرده و افزایشی است. دلار و انس نیز امروز نزولی هستند.

سکه بهار آزادی بالا رفت / خطری که از بازار سکه دور شد

قیمت طلا امروز تغییری نداشته است و انواع سکه روند کاهشی دارند اما سکه بهار آزادی از این روند پیروی نکرده و افزایشی است. دلار و انس نیز امروز نزولی هستند.

امروز شنبه ۱۸ آذر، تا لحظه تنظیم این خبر قیمت طلا و سکه روند یکسانی ندارند. قیمت طلا نسبت به روز کاری گذشته تغییر محسوسی نداشته اما قیمت سکه امامی، قطعات سکه و مثقال طلا کاهشی است. در این میان، قیمت سکه بهار آزادی بر خلاف خانواده خود روند افزایشی دارد. 

همچنین قیمت دلار در کانال ۵۰ هزار تومانی کاهشی است. قیمت انس نیز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی، بر اساس اعلام برخی منابع روند کاهشی دارد و با افت  ۱.۱۵ درصدی به  ۲,۰۰۴.۵۵ رسیده است. 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر، بدون تغییر نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، دو میلیون و 812 هزار و 100 تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات، نیز هر گرم طلای 18 عیار، حدود دو میلیون و 475 هزار تومان قیمت داشت.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر کاهشی و 29 میلیون و 249 هزار تومان است؛ حدود 99 هزار تومان کمتر از آخرین نرخ روز پنجشنبه. در روز پایانی معاملات هفته گذشته، سکه امامی در همین ساعات، 29 میلیون و 297 هزار تومان معامله می‌شد.

اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی با 11 هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز پنجشنبه، حدود 25 میلیون و 812 هزار تومان معامله می‌شود. در روز پایانی معاملات هفته گذشته در همین ساعات، سکه بهار آزادی در حدود 25 میلیون و 804 هزار تومان قیمت داشت.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود 25 هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به پنج میلیون و 126 هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز با حدود 26 هزار تومان کاهش، امروز به حدود یک میلیون و 572 هزار تومان رسیده است.

قیمت طلا و سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با 100 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت 15 میلیون و 300 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات نیم سکه 15 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت.حباب نیم سکه نیز با حدود 56 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 247 هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با 50 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت 10 میلیون و 350 هزار تومان داد و ستد می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات ربع سکه 10 میلیون و 400 هزار تومان قیمت داشت. حباب ربع سکه نیز با حدود 32 هزار تومان کاهش، به چهار میلیون و 317 هزار تومان رسیده است.

در این میان، سکه گرمی با 50 هزار تومان نسبت به آخرین نرخ روز کاری گذشته، با قیمت پنج میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات ربع سکه پنج میلیون و 750 هزار تومان قیمت داشت. حباب این سکه نیز با حدود 40 هزار تومان کاهش، دو میلیون و 731 هزار تومان است.

هر مثقال طلا نیز با حدود 105 هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ روز گذشته، با قیمت 10 میلیون و 616 هزار تومان معامله می‌شود. روز پنجشنبه در همین ساعات هر مثقال طلا 10 میلیون و 704 هزار تومان داد و ستد می‌شد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

امروز بر خلاف آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روند حاکم بر بازار طلا و سکه کاهشی است. افت بیش از یک درصدی قیمت انس و قرار گرفتن آن در کف کانال دو هزار دلاری در کنار روند کاهشی قیمت ارز که در ساعاتی از روز پنجشنبه به 50 هزار و 550 تومان هم رسیده بود، بر بازار طلا نیز اثر گذاشته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند هفته گذشته رفتار دلار حرکات شارپی نداشت. آنها نزدیک بودن انتخابات، رکود تورمی و سایه سنگین دولت بر بازارها را از عوامل بی‌تحرکی بازار طلا می‌دانند.

تحلیلگران اقتصادی کف قیمت سکه امامی را محدوده ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی می‌دانند. آنها معتقدند اگر سکه امامی به کف ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی که منطقه جا مانده رفتاری است برسد محدوده‌ شیرینی برای خرید رقم خواهد زد (برای اطلاعات بیشتر پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 آذر ۱۴۰۲ را بخوانید.)

 

اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی روز گذشته ریزش قابل توجهی را ثبت کرد. فعالان اقتصادی می‌گفتند همین اتفاق احتمالا در اولین روز هفته زمینه ساز عقب نشینی خریداران از بازار سکه امامی خواهد شد.

فعالان بازار سکه در معاملات پشت خطی روز جمعه می‌گفتند احتمالاً قیمت سکه امامی در اولین روز هفته جاری از سوی بازار جهانی طلا تحت‌ فشار فروش قرار بگیرد. قیمت طلا در چند وقت گذشته یکی از لیدرهای اصلی بازار سکه بود که قیمت سکه امامی به‌واسطه آن تا سطح ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت و در ادامه با کاهش آن، تا ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پایین آمد.

قیمت اونس طلا در معاملات روز جمعه به یک گزارش اقتصادی واکنش نزولی نشان داد و شاخص دلار افزایشی شد.

روز جمعه گزارش اشتغال و دستمزد آمریکا منتشر شد که بر اساس گزارش اشتغال غیرکشاورزی ایالات متحده ۱۹۹ هزار نفر اعلام شد. این آمار از دوره قبل (۱۵۰K) و انتظارات بازار (۱۸۴K) بالاتر بود. از سوی دیگر میانگین درآمد ساعتی ماهیانه ایالات متحده در همین ساعت ۰.۴% منتشر شد. این آمار از دوره قبل (۰.۲%) و انتظارات بازار (۰.۳%) بالاتر بود. همچنین؛ نرخ بیکاری آمریکا نیز در همین ساعت ۳.۷% منتشر شد. این آمار از میزان انتشار قبلی (۳.۹%) و انتظارات بازار (۳.۹%) پایین‌تر بود. همان‌طور که گفته شد به دنبال تضعیف طلا، شاخص دلار تقویت شد و از محدوده ۱۰۳.۸ به ۱۰۴.۱ دلار رسید. به دنبال این گزارش، قیمت طلای جهانی که روز پنجشنبه در محدوده ۲۰۳۰ دلار قرار داشت روز جمعه تا 1995 دلار پایین آمده بود. با این حال ساعتی پیش، قیمت اونس طلا بار دیگر از مرز 2000 دلار عبور کرد و به 2005 دلار رسید.

با این‌ حال قیمت دلار تهران معاملات پشت خطی نوسان خاصی را ثبت نکرد و در مقایسه با روز پنجشنبه تقریباً رنج بود. قیمت دلار دیروز50 هزار و 300 تومان بود. 

پیش‌کسوت‌های بازار می‌گویند در شرایط کنونی جناح افزایشی بازار برای رسیدن سکه به مرز ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. البته مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم برای سکه بازان مهم است و درصورتی‌که این مرز از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا کف کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

 

منبع: تجارت نیوز - اقتصاد نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117370

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر