یارانه این خانوارها قطع می شود

در سال آینده یارانه خانواده های غیرمشمول حذف می شود.

یارانه این خانوارها قطع می شود

در سال آینده یارانه خانواده های غیرمشمول حذف می شود.

قرار است یارانه خانوارهایی که مشمول حمایت دولت نیستند، حذف شود.

به گزارش عرشه آنلاین؛رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سه دهک اول که درآمدهای بالاتر دارند به‌تدریج یارانه آنها قطع شده و یارانه به تعداد کمتر و به نیازمندان واقعی داده شود

داود منظور افزود: در سال‌جاری طرح کالابرگ را شروع کردیم و که در این طرح، به گروه‌های کم‌درآمد کمک شده‌است تا ۱۱ قلم کالای اصلی از جمله لبنیات و پروتئینی را به صورت کالابرگ با همان قیمت‌های سال گذشته از محل یارانه‌ها خریداری کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا مردم خیلی در مورد طرح کالابرگ آگاه نبودند اما در دو سه ماه گدشته اقبال آنان نسبت به کالابرگ بیشتر شده‌است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ابراز داشت: در مرحله بعدی طرح کالابرگ در ارتباط با جهیزیه برای خانواده‌های کم‌در آمد از محل هدفمندی یارانه‌ها اقدام خواهد شد و بنابراین سه دهک اول که درآمدهای بالاتر دارند به تدریج یارانه آنها قطع شده و یارانه به تعداد کمتر و به نیازمندان واقعی داده شود.

وی افزود: ۷۹ میلیون نفر در کشور یارانه می‌گیرند که همه مستحق دریافت یارانه نیستند و یکی از سیاست‌های کشور این است که یارانه به سمت افراد کم‌درآمدتر برود.

این گزارش حاکی است ارقام کلیدی لایحه بودجه ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که منابع هدفمندسازی یارانه‌ها رشد ۱۵ درصدی خواهند داشت و به رقم ۷۵۸ هزار میلیارد تومان می‌رسند. این در حالی است که سال گذشته این رقم ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بود. در عین حال قرار است یارانه خانوارهایی که مشمول حمایت دولت نیستند، حذف شود.

بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

یارانه سال 1403

بر این اساس، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با رشدی ۱۵ درصدی به ۷۵۸ هزار میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که منابع هدفمندی یارانه‌ها در بودجه سال گذشته حدود ۶۵۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

همچنین بر اساس تبصره ۱۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیر مشمول حمایت دولت به موجب آیین نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام کند.

بر اساس تبصره 10 لایحه بودجه 1403، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای غیرمشمول حمایت دولت به موجب آیین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان هدفمندسازی یارانه به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام کند.

یارانه نان و دارو از کجا تامین می‌شود؟

همچنین بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۳، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از عوارض و مالیات بر ارزش افزوده فروش فرآورده‌های نفتی و گاز طبیعی را با تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور صرفا برای تأمین یارانه نان و دارو هزینه کند.

بر اساس این گزارش، بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مشتمل بر هفت فصل شامل احکام سقف منابع، سقف درآمد و تراز عملیاتی سقف واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای، سقف واگذاری دارایی‌های مالی، منابع هدفمندسازی یارانه‌ها و مفروضات پیش‌بینی منابع و مصارف بودجه، روز گذشته تقدیم مجلس شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115456

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر