کمبود شیرخشک تا کی ادامه دارد؟

رئیس سازمان غذا و دارو درباره حل مشکل کمبود شیرخشک توضیحاتی داد.

کمبود شیرخشک تا کی ادامه دارد؟

رئیس سازمان غذا و دارو درباره حل مشکل کمبود شیرخشک توضیحاتی داد.

به گزارش عرشه آنلاین، رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رفع مشکل کمبود شیرخشک تا یک ماه‌ آینده گفت: فعلاً محدودیتی در عرضه شیرخشک به هر کد ملی نوزاد، وجود ندارد.

سید حیدر محمدی امروز در حاشیه همایش روز جهانی غذا در پاسخ به سؤال مبنی بر موضوع کمبود شیرخشک و عدم تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان این محصول برای واردات مواد اولیه شیرخشک اظهار کرد: ارز موردنیاز واردات مواد اولیه شیرخشک در حال حاضر تخصیص داده شده و در چندماه گذشته در زمینه انتقال ارز به مشکل خورده‌ بودیم که ناشی از مشکلات حاصل از تحریم بوده و این موضوع در حال حاضر رفع شده است؛ ما به تولیدکننده‌ها اعلام کردیم که تأخیر ایجاد شده در انتقال ارز را جبران کنند تا نیاز به واردات نداشته باشیم.

وی افزود: برای بخشی از محصولات شیرخشک که دچار کمبود شده بودند مجوز موقت واردات صادر کرده‌ایم که میزان آن زیاد نیست. واردات موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و با کمک تولیدکننده‌ها مشکل را مرتفع می‌کنیم و برآوردمان این است که تا یک ماه آینده مشکل کمبود شیرخشک برطرف خواهد شد.

محمدی در پاسخ به سؤال مبنی بر اینکه آیا محدودیتی در تعداد شیرخشک عرضه شده به ازای هر کد ملی وجود دارد؟ بیان کرد: خیر؛ فعلاً محدودیتی وجود ندارد و با کمک متخصصان اطفال و تغذیه در حال ارزیابی شرایط هستیم تا اگر نیاز شود، حداکثر سقف مجاز تخصیص شیرخشک به ازای هر کد ملی را مشخص کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: براساس تکلیف قانونی‌مان، شیرخشک‌های رژیمی و رگولار (معمولی) در سامانه تی‌تک برای شفافیت در زنجیره توزیع شیرخشک ثبت می‌شوند و اگر داروخانه‌ای شیرخشک را ثبت نکند سهمیه شیرخشکش قطع خواهد شد.

وی در واکنش به ادعای برخی داروخانه‌داران مبنی بر تحمیل هزینه به داروخانه‌ها بابت ثبت شیرخشک در سامانه سازمان غذا و دارو نیز گفت: داروخانه‌های قانونمند در حال اجرای این طرح هستند و این ثبت هیچ هزینه ای برای داروخانه‌ها ندارد./تسنیم

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110425

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر