قیمت ربع سکه برگشت / سکه امامی کاهشی شد

کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند روند کاهشی قیمت‌ در بازار فلز زرد رو به پایان است و با رونق جشن‌ها و مناسبت‌ها این بازار از رکودی که طی ۶ ماه اخیر در آن گرفتار بوده، خارج می‌شود. امروز هم با وجود روند کاهشی نرخ ارز، فقط سکه امامی کاهش قیمت را تجربه کرده است و طلا و دیگر قطعات سکه روند افزایشی دارد.

 قیمت ربع سکه برگشت / سکه امامی کاهشی شد

قیمت سکه  این روزها روند یکسانی نداشت. طلا، سکه بهار آزادی و قطعات سکه افزایشی هستند اما قیمت سکه امامی کاهشی شده اند. قیمت سکه  امامی در معاملات نقدی هفته گذشته بازار سکه به یک قدمی کف حمایتی ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نزدیک شد اما دوباره به سمت مرز مقاومتی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان گام برداشت.

به گزارش عرشه آنلاین  بررسی‌ها نشان می‌دهد حباب سکه در پایان هفته گذشته در کانال ۱۸ درصدی قرار گرفت که فاصله زیادی با کمترین سطح حباب در شش ماه گذشته ندارد. کمترین میزان حباب سکه در شش ماه گذشته ۱۶.۷ درصد بوده و بیشترین میزان حباب در این مدت نزدیک ۲۶ درصد است.

 تجارت‌نیوز نوشت  امروز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، تا لحظه تنظیم این گزارش، قیمت طلا و سکه نزولی است. سکه امامی هم بر خلاف روزهای گذشته که روند متفاوتی داشت، امروز مانند طلا و سکه بهار آزادی کاهشی شده است. اما دیگر قطعات سکه افزایشی هستند. قیمت انس نیز با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، صعودی است و به 1,925.42 رسیده.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، در آخرین به روزرسانی خود که بعد از ظهر امروز، یکشنبه ۲ مهر انجام شده، قیمت طلا را در روندی اندکی کاهشی، دو میلیون و ۳۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است؛ حدود پنج هزار تومان کمتر از روز گذشته. 

این منبع قیمت سکه طرح جدید را نیز نزولی و ۲۷ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دانسته است. این رقم حدود ۴۱ هزار تومان کمتر از روز گذشته است.

قیمت سکه طرح قدیم هم تا لحظه تنظیم این گزارش، روندی نزولی دارد و ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است؛ حدود ۹ هزار تومان کمتر از دیروز.

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۲۴ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است.

اما امروز ربع سکه، با نرخ ۱۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، ۱۲ هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به دیروز، تجربه کرده است.

سکه گرمی نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شود.|تجار

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در روز پنج شنبه اندکی افزایشی شد و دو میلیون و 325 هزار تومان معامله می‌شود که حدود دو هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است.

 

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در اولین روز هفته، نیم سکه با قیمت 14 میلیون و 900 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان بیشتر از روز کاری گذشته است. حباب نیم‌سکه اما با 10 هزار تومان کاهش، روی سه میلیون و 694 هزار تومان ایستاده است.

اما امروز ربع سکه، با نرخ 9 میلیون و 950 هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر، 50 هزار تومان افزایش قیمت را نسبت به روز کاری گذشته، تجربه کرده است. حباب آن نیز 27 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 351 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز کاری گذشته، با قیمت پنج میلیون و 850 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود 13 هزار تومان کاهش قیمت داشته و به سه میلیون و 92 هزار تومان رسیده است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نوساناتی داشت و برخی روزها طلا و برخی انواع سکه راه جداگانه‌ای رفتند. همچنین قیمت سکه امامی نیز امروز مانند روزهای گذشته، روندی بر خلاف طلا و دیگر انواع سکه دارد. در واقع، بازار طلا در هفته پایانی شهریور در بیشتر روزها کاهشی بود. انتشار برخی اخبار سیاسی و ادامه رکود نسبی در بازار طلا نیز بر شرایط بازار تاثیر گذاشته است. این روند نزولی به گونه‌ای پیش‌ رفت که قیمت هر یک از قطعات سکه در طول هفته یک کانال عقب‌نشینی کرد.

با این وجود کارشناسان بازار طلا و سکه معتقدند روند کاهشی قیمت‌ در بازار فلز زرد رو به پایان است و با رونق جشن‌ها و مناسبت‌ها این بازار از رکودی که طی ۶ ماه اخیر در آن گرفتار بوده، خارج می‌شود. امروز هم با وجود روند کاهشی نرخ ارز، فقط سکه امامی کاهش قیمت را تجربه کرده است و طلا و دیگر قطعات سکه روند افزایشی دارد. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107216

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر