هشدار مهم به مردم | طوفان و بارش های خطرناک به ایران رسید

سازمان هواشناسی ایران با صدور چند اطلاعیه درباره طوفان، وزش باد شدید، ورود سامانه بارشی جدید و بارش شدید باران به مردم هشدار داد.

هشدار مهم به مردم | طوفان و بارش های خطرناک به ایران رسید

هشدار هواشناسی برای طوفان و ورود سامانه بارشی جدید به ایران صادر شد. سازمان هواشناسی ایران از ورود سامانه بارشی جدید و تشدید بارش باران در چند استان کشور خبر داد. سازمان هواشناسی ایران با صدور چند اطلاعیه درباره طوفان، وزش باد شدید، ورود سامانه بارشی جدید و بارش شدید باران به مردم هشدار داد.

سازمان هواشناسی ایران از  طوفان، ورود سامانه بارشی جدید به کشور و تشدید بارش‌ها در چند استان کشور خبر داد.هشدار هواشناسی درباره طوفان و بارش باران‌های سیل‌آسا در ۱۲ استان کشور صادر شد. سازمان هواشناسی کشور از بارش باران‌های سیل‌آسا و تشدید بارندگی‌ها خبر داد و برای ۱۲ استان ایران، وضعیت هشدار صادر کرد. 

سازمان هواشناسی: بارش‌ها در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و تهران ادامه خواهد داشت.

منتظر طوفان لحظه‌ای باشید

اداره کل هواشناسی استان تهران از وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای همچنین خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان همچنین افزایش ابرناکی و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق در بخش‌های شمالی و شرقی استان به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرقی خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد در ارتفاعات و نواحی جنوبی استان گاهی با افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امروز و فردا  با افزایش شرایط ناپایداری جو در بعضی ساعات وزش باد شدید در سطح استان و وزش باد خیلی شدید و تندباد لحظه‌ای و خیزش گرد و خاک در نیمه جنوبی و غربی استان با احتمال نفوذ گرد و غبار انتقالی از استان‌های مجاور و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعد از ظهر امروز تا فردا با نفوذ سامانه بارشی در بخش‌های شمالی و شرقی استان به‌ویژه در ارتفاعات شمال شرقی افزایش ابرناکی و بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بالادست با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا روز جمعه (۱۲ تا ۱۴ مهرماه) روند کاهش دما و از روز شنبه (۱۵ مهرماه) افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران  ۱۳ مهرماه) کمی‌ ابری، به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( ۱۴ مهرماه) کمی‌ابری و گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هواشناسی

هشدار بارش‌های خطرناک در برخی استان‌ها 

 سازمان هواشناسی: بارش‌ها در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال سمنان، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز و تهران ادامه خواهد داشت.

 احتمال وقوع آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها در شرق گیلان، مازندران، گلستان و شمال خراسان شمالی وجود دارد.

 در شمال شرق شرق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

سیلاب در راه استان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: با نوسانات جوی هوا بارانی برای مازندران پیش‌بینی می‌شود و کارشناسان هواشناسی از وقوع سیلاب در استان خبر داده‌اند.

، سید محمدرضا رضوی، اظهار داشت: با نفوذ جریان‌های مرطوب شمالی این جریان سبب افزایش ابر و کاهش دما در مناطق مختلف استان خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با تاکید بر اینکه از روز چهارشنبه شاهد بارش‌های پراکنده در مناطق مختلف خواهیم بود، تصریح کرد: با تقویت جریان‌های شمالی از چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: بارش باران در نواحی مرکزی و شرقی مازندران پیش‌بینی می‌شود و در شهرهای ساری، نکا، گلوگاه، بهشهر، سوادکوه و قائمشهر شاهد رگبار باران خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: میزان بارش‌ها بیش از 50 میلی متر هم ممکن است برسد و با توجه به هشدار هواشناسی احتمال وقوع سیلاب محلی، طغیانی شدن رودخانه‌ها و ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: توصیه می‌شود مسافران از توقف در حاشیه رودخانه‌های استان پرهیز کنند و دامداران هم در نزدیکی مسیل‌ها توقف نداشته باشند.

رضوی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و بیان کرد: ما شاهد کاهش دمای هوای استان از 4 تا 10 درجه سانتیگراد خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: ناپایداری جوی از روز جمعه در نواحی غربی کم می‌شود و دریای خزر نیز از امروز مواج و طوفانی می‌شود و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

وی گزارش کرد: بلده با کمینه دمای 7 درجه بالای صفر خنک‌ترین نقطه استان گزارش شد و در بندر امیرآباد نیز شاهد دمای 32 درجه سانتی‌گراد به عنوان گرمترین نقطه استان بودیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 97831

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر