شلیک ایران به یک نفتکش در تنگه هرمز | مداخله نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که ایران بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به سمت یکی از آنها شلیک کرد.

شلیک ایران به یک نفتکش در تنگه هرمز |  مداخله نیروی دریایی آمریکا

خلیج فارس  امروز صحنه رویارویی نیروی دریایی ایران و آمریکا بود . نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که نیروی دریایی ایران  بامداد چهارشنبه تلاش کرد دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز  توقیف کند و به سمت یکی از آنها شلیک کرد.

به گزارش عرشه آنلاین، در این بیانیه ادعا شده است که در هر دو مورد، شناورهای نیروی دریایی ایران پس از واکنش نیروی دریایی آمریکا عقب نشینی کردند و هر دو کشتی تجاری به سفرهای خود ادامه دادند.

بیشتر بخوانید :خبر مهم فرمانده دریایی سپاه ازدرگیری با آمریکا درخلیج فارس / ۶ سیلی نواختیم / ۹ شهید دادیم

یم هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم فرمانده نیروی دریایی آمریکا درباره این رویداد گفت، جمهوری اسلامی ایران تلاش هایی برای توقیف نفتکش های تجاری که به طور قانونی از آب های بین المللی عبور می کردند، انجام داد. او گفت نیروی دریایی ایالات متحده بلافاصله واکنش نشان داد و از تصرف آنها جلوگیری کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، او گفت که تیراندازی به سمت کشتی دوم تلفات جانی یا خسارت خاصی در پی نداشتک

هیچ اظهارنظر فوری از سوی ایران در مورد این اخبار گزارش نشده است.

یک سازمان اطلاعاتی دریایی به نام آمبری گفت کشتی دومی که به سوی آن تیراندازی شد متعلق به یونان بود و با پرچم باهاماس حرکت می کرد. این کشتی تحت مدیریت آمریکایی است و نفت امارات را به سنگاپور حمل می کرد.

این سازمان اعلام کرد، تیراندازی به کشتی در بیست و هشت مایل دریایی شمال مسقط، پایتخت عمان، صورت گرفت.

نیروی دریایی آمریکا می گوید در دو سال گذشته ایران دست کم پنج شناور تجاری را توقیف کرده و برای چندین شناور دیگر مزاحمت ایجاد کرده است. بیشتر این اقدامات در تنگه هرمز صورت گرفته است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 95874

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر