قیمت پراید با دلار سقوط کرد

پراید صفر در بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت پراید با دلار سقوط کرد

قیمت پراید سقوط کرد. قیمت پراید چند شد ؟ پراید در یکسال گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد قیمت پراید تا مرز نیم میلیونی نیز پیش رفت. امروز قیمت پراید صفر در بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. با توقف تولید پراید در سال ۹۸ قیمت این خودرو در بازار شروع به رشد کرد. این خودرو در سال ۹۸ که تولید آن متوقف شد تنها ۳۹ میلیون تومان قیمت داشت. 

به گزارش عرشه آنلاین ،فروردین سال ۱۴۰۱ بود که پراید وارد کانال ۲۰۰ میلیون تومان شد. اما در کمتر از یک سال کانال جدیدی را فتح کرد و به رکورد 5۰۰ میلیون تومان رسید.

اقتصادانلاین نوشت : قیمت انواع پراید صفر در بازار آزاد نسبت به روز گذشته ۵ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.

از اوایل پاییز سال گذشته این برای اولین بار است که پراید که ارزان ترین خودروی سایپا است ریزش قیمت متوالی (طی دوماه گذشته) را ثبت می‌کند.

 بر این اساس قیمت پراید صفر ۱۴۰۰ مدل ۱۵۱ SE نیز ۵۰ میلیون ارزان شده است. قیمت پراید وانت صفر ۴۰ میلیون پایین آمده است. همچنین قیمت پراید صفر ۱۴۰۱ مدل ۱۵۱ SE به ۲۹۰ میلیون تومان رسیده است که ۴۰ میلیون ارزان شده است.

قیمت پراید

قیمت محصولات کارکرده سایپا

قیمت پراید صفرکیلومتر به حدود ۳۵۰ میلیون تومان است. در بازار خودرو‌های دست‌دوم مدل‌های مربوط به سال ۹۰ را با فرض کارکرد سالی ۲۰ هزار کیلومتر و شرایط فنی و بدنه سالم به‌شکل منصفانه بین ۱۸۰ تا ۱۹۳ میلیون تومان معامله می‌کنند. مثل فروشنده پراید ۱۳۱ مدل ۹۰ که رقم پیشنهادی خودش به خریداران را ۱۹۰ میلیون تومان اعلام کرده و در این سال‌ها ۱۹۰ هزارکیلومتر از خودرو کار کشیده است.

 

تیبا صندوقدار و تیبا هاچ‌بک به سرنوشت پراید دچار شدند و تولید آن‌ها در خط تولید سایپا متوقف شده است. الان خرید تیبا صندوقدار صفرکیلومتر و تیبا هاچ‌بک صفرکیلومتر به‌ترتیب ۳۵۰ و ۳۶۰ میلیون تومان هزینه دارد، اما می‌توانیم تیبا صندوقدار مدل ۹۶ را که یکی از عبارت‌های پرتکرار در گوگل است، می‌شود با ۲۵۰ میلیون تومان پیدا کرد.

تیبا مدل ۹۶ توسط فروشنده‌ای در شهرک غرب تهران با قیمت ۲۵۰ میلیون فروخته می‌شود. فروشنده ادعا می‌کند از نظر فنی و بدنه هیچ ایرادی وجود ندارد و در این شش سال تقریبا ۵۵ هزار کیلومتر با خودرو راه رفته است.

ساینا دنده‌ای یکی دیگر از مدل‌هایی است که دیگر تولید نمی‌شود و مدل‌های صفرکیلومتر آن را حدود ۳۳۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان دست‌به‌دست می‌کنند. در بازار مدل‌های دست‌دوم اگر دنبال خرید ساینا کارکرده مدل ۹۵ باشید، کف قیمت پیشنهادی فروشنده‌ها با فرض شرایط فنی و بدنه سالم و کارکرد ۱۴۵ هزار کیلومتر نزدیک ۲۵۰ میلیون است و نهایتا به ۲۸۰ میلیون تومان می‌رسد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 91842

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر