طرح سرعتی تعویض شناسنامه جلد قرمز ؛ ثبت احوال : مردم این پنج استان اقدام کنند

​رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.

طرح سرعتی تعویض شناسنامه جلد قرمز ؛ ثبت احوال : مردم این پنج استان اقدام کنند

شناسنامه‌های قدیمی را تعویض کنید. سازمان ثبت احوال کشور بار دیگر از شهروندان خواست که نسبت به تعویض شناسنامه خود اقدام کنند. مهلت سازمان ثبت احوال کشور  به شهروندان برای تعویض شناسنامه و اعلام آخرین تغییر نشانی و آدرس اعلام شد.روند تعویض  شناسنامه ها، مدارک موردنیاز و محل مراجعه برای این کار از دغدغه‌های بیشتر شهروندان است و آنها می‌خواهند بدانند که برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی و به کجا مراجعه کنند.

به گزارش عرشه آنلاین رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: با اجرای طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه فراهم خواهد شد.

هاشم کارگر در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح طرح صدور هوشمند شناسنامه نوزاد و طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، گفت: در طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه، اطلاعات از دفاتر پیشخوان بصورت الکترونیک به واحد چاپ شناسنامه متمرکز در مرکز استان ها ارسال می‌شود و پس از کنترل و تأیید اطلاعات فرد با اسناد هویتی موجود در بانک های اطلاعاتی سازمان ثبت احوال کشور، نسبت به فرآیند چاپ و صدور شناسنامه اقدام خواهد شد.

وی افزود: این طرح به منظور تکریم ارباب رجوع، تسهیل و تسریع در صدور شناسنامه و در نهایت ارتقاء بهره وری سازمان از طریق بهبود فرآیندها اجرایی شده است.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اصلاح و بهبود فرآیند صدور شناسنامه و حذف مراحل زائد، کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت سطح نظارت بر عملکرد فرآیند اجرایی، کاهش زمان ارائه خدمات و ایجاد امکان مدیریت ارتباط با مشتری در طول فرآیند از مزایای این طرح است، ادامه داد: طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در استان‌های تهران، سمنان، قزوین، خوزستان و فارس بصورت آزمایشی مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

کارگر تأکید کرد: اجرای این طرح زمینه تعویض ۳۴ میلیون شناسنامه را فراهم می کند. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 134235

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر