یارانه بگیران حساب‌ها را چک کنند+ واریز یارانه نقدی اسفند با یارانه اضافه

یارانه نقدی سه دهک اول جامعه در حال حاضر واریز شده و قابل برداشت است. با این وجود یارانه سایر دهک ها امروز واریز می شود

یارانه بگیران حساب‌ها را چک کنند+ واریز یارانه نقدی اسفند با یارانه اضافه

یارانه نقدی سه دهک اول جامعه در حال حاضر واریز شده و قابل برداشت است. با این وجود یارانه سایر دهک ها  امروز واریز می شود 

یارانه نقدی برای دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و برای سایر دهک ها ۳۰۰ هزار تومان است. یارانه نقدی در سال های گذشته ۴۵ هزار تومان بود که با یارانه معیشتی بنزین ادغام شد و در نهایت یارانه های ۴۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی به مردم داده شد. در دو ماه اخیر همراه با یارانه نقدی یک یارانه مضاعف که مخصوص خرید کالا است نیز برای مشمولان واریز می شود.

 

براساس اعلام سازمان هدفمندی، یارانه نقدی دهک‌های اول تا سوم به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در ماه بهمن اعلام کرد از این پس یارانه نقدی و معیشتی بر اساس زمان‌بندی‌های جدید واریز خواهد شد. بر این اساس یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی ۳۰۰ هزار تومانی سایر خانوارهای مشمول در سی‌ام هر ماه واریز می‌شود.

نکته‌ای که در خصوص زمان واریز یارانه‌های نقدی ماه جاری وجود دارد این است که اسفند امسال ۲۹ روزه است، بنابراین یارانه دهک‌های چهار به بالا باید حداقل یک روز زودتر از موعد مقرر به حساب آنان واریز شود.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، پیرو اطلاعیه قبلی در مورد نحوه پرداخت یارانه کمک معیشتی از بهمن ماه سال جاری، یارانه مرحله ۱۵۷ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم کل کشور واریز شده و از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۴ اسفند ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

یارانه ها دستخوش تغییر شده است و میزان اعتبار کالابرگ الکترونیکی افزایش یافته است که این خبر خوشی برای دهک های کم درآمد جامعه است. از طرفی یارانه نوروز و یارانه ماه رمضان از جمله یارانه های معیشتی است که مردم از دولت انتظار دارند. یارانه ماه رمضان سال ۱۴۰۱ واریز شد و سال ۱۴۰۲ واریز نشد. یارانه نوروزی موضوعی است که تا به حال محقق نشده اما دولت با افزایش اعتبار کالابرگ سعی کرده به مردم عیدی بدهد. تازه ترین اخبار درباره یارانه را بخوانید.

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این طرح خانوار دهک‌های اول تا هفتم مشمول ۲۲۰ هزار تومان اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی می‌شوند.

در این اطلاعیه آمده است: «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است و مابه التفاوت قیمت سبد مبنا سال ۱۴۰۱ با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود، به این صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم ۷۴۳,۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نماید و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان برخی اخبار از شایعه پرداخت یارانه یک میلیونی این ماه حکایت دارد.که البته هنوز در این باره به صورت رسمی خبری اعلام نشده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130610

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر