شنبه منتظر زمستان جدید باشید؛ موج جدید بارش ها در راه

موج دوم بارش ها از شنبه هفته آینده آغاز خواهد شد

شنبه منتظر زمستان جدید باشید؛ موج جدید بارش ها در راه

سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را از وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اعلام کرد امروز (چهارشنبه) در سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان رگبار، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در اواخر وقت در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

 محمد اصغری، در گفتگو با شبکه خبر درباره وضعیت آب و هوای کشور، افزود: احتمالاً روز شنبه و یکشنبه برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان هشدار رنگ نارنجی صادر خواهیم کرد. مردم و مسئولان باید در جریان باشند.

وی گفت: در جزایر تنگه هرمز و بخش‌های شرقی خلیج فارس احتمال آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها. و سرریز شدن سدها پیش بینی شده است. بنابراین کشاورزان برای جمع آوری محصول عجله کنند احتمال تخریب مناطق زراعی و باغی زیاد است. البته در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب سیستم جدیدی وارد می‌شود.

اصغری ادامه داد: برای هفته بعد نسبت به شرایط عادی شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق بارش‌ها بیشتر از نرمال است. برای آن هم هشدار صادر کرده‌ایم. سامانه جدید هم از امشب و از سمت شمال وارد کشور می‌شود.وی افزود: امروز در سواحل دریای خزر بادهای جنوبی گرم داریم و بستر برای آتش سوزی در جنگل فراهم می‌شود.اصغری گفت: بعد از ظهر هوا در تهران ابری می‌شود و بارندگی داریم و افرادی که می‌خواهند به شمال کشور بروند بدانند که در مسیر با بارش برف رو به رو می‌شوند. هوای تهران فردا هم سردتر می‌شود. پس سردترین بامداد در تهران صبح روز شنبه است.

این کارشناس هواشناسی از وزش باد شدید در اصفهان، قم، مرکزی، یزد خبر داد و افزود: احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

اطلاعیه رسمی هواشناسی 

پنجشنبه گستره بارش آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، قم، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران، لرستان و چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد.

جمعه در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و شنبه در شمال غرب، شمال شرق، جنوب و جنوب شرق کشور بارش رخ می‌دهد.

یکشنبه ـ با تشدید و گسترش بارش ـ در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود.

در این ۵ روز بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

چهارشنبه، با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی، کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، قم، اراک و اصفهان کاهش می‌یابد.

از پنجشنبه تا یکشنبه در جنوب، جنوب شرق و شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد.

امروز دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج است. دریای خزر نیز پنجشنبه و یکشنبه مواج است

موج دوم بارش ها از شنبه  آغاز خواهد شد

در روزهای آینده وزش باد شدید در برخی استانها می تواند منجر به خرابی و خسارت شود.

برف و باران از شنبه مهمان تهران می‌شود

هواشناسی استان تهران از آغاز موج جدید بارش‌ها به صورت برف و باران، با ورود سامانه جدید بارشی از اواخر وقت روز شنبه (۱۹ اسفند) خبر داد.

 هواشناسی استان تهران اعلام کرد: از اواخر وقت روز شنبه (۱۹ اسفندماه) با ورود سامانه جدید بارشی، موج جدید بارش‌ها به‌صورت بارش باران و برف آغاز خواهد شد.

گفتنی است؛ از بعد از ظهر پنجشنبه تا روز جمعه (۱۷ تا ۱۸ اسفندماه) در بعضی ساعات به‌ویژه پنج شنبه شب افزایش ابر، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات بارش باران و برف و مه مورد انتظار است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129105

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر