زمان واریز مستمری کمیته امداد و بهزیستی تغییر کردچالش های واریز مستمری تا کی ادامه دارد؟

​پس از اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه ها، مخصوصا یارانه معلولان سازمان بهزیستی کشور، این سوال به وجود می آید که چالش پرداخت به موقع مستمری ها چرا برطرف نمی شود.

زمان واریز مستمری کمیته امداد و بهزیستی تغییر کردچالش های واریز مستمری تا کی ادامه دارد؟

 زمان پرداخت مستمری کمیته امداد و بهزیستی  تغییر کرد

طبق اعلام سازمان هدفمندی، از این پس مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه،  پرداخت می شود 

پس از اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه ها، مخصوصا یارانه معلولان سازمان بهزیستی کشور، این سوال به وجود می آید که چالش پرداخت به موقع مستمری ها چرا برطرف نمی شود.

 طبق اعلام سازمان هدفمندی، از این پس مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه، یارانه دهک‌های یک تا سه، ۲۵ هر ماه، یارانه سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

 

به گفته این سازمان، نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها دلیل اصلی تغییر زمان واریز وجه به حساب متقاضیان می‌باشد.

 

مستمری‌های مربوط به مددجویان سازمان بهزیستی کشور همواره با تاخیر واریز شده است و در واقع این سازمان هیچگاه زمان دقیقی برای واریز وجوه اعلام نمی‌کند.

 

این در حالی است که معلولان به صورت ماهانه، ۳ مستمری دریافت می‌نمایند: مستمری قانون هدفمندی یارانه‌ها همرمان با مددجویان کمیته امداد، مستمری کمک هزینه لواز بهداشتی معلولان شدید و خیلی شدید بسترگرا و مستمری حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی.

طبق قانون حمایت از حقوق معلولان، محل تامین بودجه اجرای این قانون از طریق هدفمندی یارانه‌ها تعیین شده است و افزایش ۳۰ درصدی مستمری سال آینده نیز از همین اعتبارات خواهد بود.

 

یکی دیگر از چالش‌هایی که معلولان در تامین نیاز‌های قانونی خود، آنهم از محل همین هدفمندی یارانه‌ها با آن مواجهند، اجرای ماده ۲۷ از انون حمایت از حقوق معلولان است که در سال جاری و به صورت واریز ۳ ماه یکبار آن محقق شد.  

 

در واقع، سازمان هدفمندی یارانه‌ها برای عمل به این قانون به علت کاهش قابل توجه بودجه معلولان در قانون سال آینده، بازهم دچار چالش می‌شود و بعید است معلولان سال آینده بتوانند از این ماده مهم سهمی دریافت نمایند.

 

 

 سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد: به منظور نظم بخشی واریز یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از این ماه پرداخت‌های این سازمان بر اساس زمان‌بندی واریز می‌شود.

سازمان برنامه بودجه کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با تبریک دهه مبارک فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور نظم بخشی هر چه بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از این ماه پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی جدول ذیل انجام خواهد شد.

طبق این اطلاعیه، از این پس مستمری کمیته امداد و بهزیستی بیستم هر ماه، یارانه دهک‌های یک تا سه ۲۵ هر ماه، یارانه سایر دهک‌ها سی‌ام ماه و یارانه دارو از ابتدای ماه پرداخت می‌شود.

زمانبندی پرداخت یارانه

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125670

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر