سیگنال‌های رئیس‌ بانک مرکزی به بازار دلار؛ قیمت دلار بازمی‌گردد

رئیس کل بانک مرکزی امروز یکشنبه 15 بهمن ماه گفت: کاهش نرخ ارز که به دنبال موضوعات سیاسی دچار نوسان شده بود شروع شده و حتما به قیمت سابق برمی‌گردد.

سیگنال‌های رئیس‌ بانک مرکزی به بازار دلار؛ قیمت دلار بازمی‌گردد

در حالی که نرخ شاخص‌های ارزی در بازار هفته گذشته در حال افزایش بود، در بازار فردایی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه دمای بازار ارز کاهش یافت. بازار ارز در روز شنبه و یکشنبه  از مسیر گذشته برگشت و کاهشی شد

تحلیلگران بر این باورند که با وجود نیرو‌های افزایشی چشمگیر در بازار، بانک مرکزی سعی دارد با بازارسازی از شدت این رشد قیمت‌ها بکاهد و شرایط بازار را کنترل کند.

قیمت دلار دومین روز هفته را با کاهش بیش از هزار تومانی آغاز کرد. این روند نزولی از دیروز و با آغاز هفته جدید شروع شد و همچنان با افت پلکانی همراه است. برخی فعالان بازار ارز معتقدند ارزپاشی سیاست‌گذار قیمت ارز را مهار کرده است و برخی نیز معتقدند این روند نزولی خواست سیاست‌گذار است و آن افزایش قیمت هم به اراده نهاد پولی کشور بود.

اظهارنظر‌های مقامات مسوول به گونه‌ای است که با انتظارات تورمی و سیگنال‌های منفی موجود در جامعه مقابله شود.

محمدرضا فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی کشور در روز‌های اخیر از وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور سخن گفت. او همچنین در حاشیه سفر هیات دولت به ترکیه از «منابع ارزی خوب» ایران در ترکیه سخن به میان آورد و از تمایل بانک مرکزی به استفاده از این منابع سخن گفت.

رئیس کل بانک مرکزی امروز یکشنبه ۱۵ بهمن ماه گفت: کاهش نرخ ارز که به دنبال موضوعات سیاسی دچار نوسان شده بود شروع شده و حتما به قیمت سابق برمی‌گردد.

محمدرضا فرزین در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به اهمیت ثبات اقتصادی، اظهار داشت:‌ در سال قبل نوسانات شدیدی در نرخ ارز داشتیم و برهمین اساس نیز سیاست‌هایی را تعیین کردیم و با تشکیل مرکز مبادله و ... به نرخ با ثباتی رسیدیم.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از نیازهای ارزی کشور در این مرکز تأمین می شود، گفت: تا کنون معادل ۵۹ میلیارد دلار ارز برای تأمین نیازهای ارزی اختصاص یافته است که این رقم ۶۰ درصد بیشتر از متوسط ۴ سال گذشته و ۱۰ درصد بیشتر از متوسط تأمین ارز در سال قبل بوده است.

او با تأکید براینکه از طریق منابعی که داشتیم، تأمین ارز را با مدیریت مناسب انجام دادیم، گفت: در خصوص نرخ ارز تلاشمان این بود که در محدوده ای با ثبات باشد. همانطور که گفته بودم کاهش نرخ ارز که به دنبال موضوعات سیاسی دچار نوسان شده بود شروع شده و حتما به قیمت سابق برمی‌گردد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 125236

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر