جزییات عملیات بزرگ موساد برای بمب گذاری در کارخانه موشک سازی اصفهان

مردادماه سال گذشته وزارت اطلاعات یکی از تیم‌های عملیاتی سرویس جاسوسی موساد در داخل کشور که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات در یکی از مراکز مرتبط با وزارت دفاع در نجف آباد اصفهان را داشتند، دستگیر کرد.

جزییات عملیات بزرگ  موساد برای  بمب گذاری در کارخانه موشک سازی اصفهان

 مرکز رسانه قوه قضاییه  در گزارشی نوشت وزارت اطلاعات اول مردادماه سال ۱۴۰۱، ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، یک تیم عملیاتی با هدایت سرویس جاسوسی موساد که قصد بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزان دفاعی و بدنه‌های موشک وابسته به وزارت دفاع را داشتند، توسط سرباز‌های گمنام امام زمان (عج)، دستگیر شدند.

با تحویل متهمان به سیستم قضایی، پرونده ۴ متهم اصلی، پس از انجام تحقیقات مقدماتی و احراز جرم، جهت صدور حکم به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.

نهایتا شعبه رسیدگی‌کننده در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۲، حکم اعدام هر چهار متهم را به جرم همکاری اطلاعاتی به نفع رژیم غاصب صهیونیستی صادر کرد.

بعد از فرجام‌خواهی متهمان، پرونده مجددا در دیوان‌عالی کشور بررسی شد و دیوان‌عالی کشور ضمن رد فرجام‌خواهی متهمان، حکم دادگاه را تأیید کرد.

جزئیات عملیات نافرجام تیم آموزش‌دیده موساد در ایران

مردادماه سال گذشته وزارت اطلاعات یکی از تیم‌های عملیاتی سرویس جاسوسی موساد در داخل کشور که از مسیر اقلیم کردستان عراق به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات در یکی از مراکز مرتبط با وزارت دفاع در نجف آباد اصفهان را داشتند، دستگیر کرد.

عناصر این تیم متشکل از ۴ عضو اصلی بود. این افراد از اعضای گروهک تروریستی کومله و ساکن اقلیم کردستان بودند. این افراد از حدود یک سال و نیم قبل از عملیات، توسط یکی از اعضای ارشد گروهک کومله، انتخاب و جذب سرویس موساد شده بودند.

این تیم طی چند مرحله به کشور‌های آفریقایی اعزام شدند و در مقر‌های نظامی آن کشور‌ها تحت آموزش کامل عملیاتی شامل: جمع‌آوری، تیراندازی، تخریب و انفجار کار با سامانه‌های فنی، به کارگیری داستان پوششی و ... قرار گرفتند.

این تیم، پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه‌های مختلف مانند: آخرین مدل سلاح کمری ساخت آمریکا، آخرین مدل سیستم ویندوز قرمز، پیشرفته‌ترین نوع بمب و مکانیزم فعال‌سازی آن را برای انجام عملیات در اختیار داشت.

این تیم ۴ نفره در قالب دو تیم ۲ نفره برای چک مسیر و آشنایی با محیط عملیات در دو نوبت به داخل کشور آمده بودند و در اواخر سال ۱۴۰۰ قصد انجام عملیات را داشتند که به دلایلی این عملیات ناتمام باقی ماند و مجددا در تیرماه ۱۴۰۱ اقدام به انجام عملیات کردند.

باتوجه به آموزش‌های ویژه‌ای که این تیم عملیاتی در بازه‌های زمانی مختلف دیده بود مقرر شد افراد تیم با ورود به محل مورد نظر، بمب‌ها را در محل‌های معین جاسازی و پس از آن برای انفجاری گسترده آماده کنند. در همین راستا هر یک از اعضای تیم وظیفه مشخصی را بر عهده داشتند.

مراودات مالی متهمان اصلی و عملیاتی با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به‌صورت نقدی، جاساز در کیف و وسایل همراه و در قالب دلار و ریال بوده و عوامل پشتیبان نیز در قالب رمزارز پاداش خود را دریافت می‌کردند.

متهمان اصلی پرونده پروژه بمب‌گذاری موساد در اصفهان

نفرات اصلی این تیم، ۴ نفر با نام‌های: محمد فرامرزی (سرتیم و هدایتگر) و محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی (اعضای گروه تیم عملیاتی) بودند و افراد دیگر دستگیر شده در این پروند از نفرات پشتیبان عملیاتی و اطلاعاتی پروژه بودند.

۱-محمد فرامرزی

محمد فرامرزی با نام مستعار برنن، ۲۹ ساله، از اعضای گروهک کومله و ساکن سلیمانیه عراق بود که نقش سرتیم و هدایت‌گر تیم عملیاتی را بر عهده داشت.

طبق اظهارات فرامرزی، وی حدود هفت سال قبل از طریق فیسبوک با مسئول آموزشگاه کومله آشنا شد و درخواست عضویت در گروهک کومله را به او داد. وی بعد از رفتن به مریوان به‌طور غیرقانونی از کشور خارج شد.

فرامرزی بعد از خروج از کشور توسط گروهک کومله به یک آموزشگاه برده شد، زبان کردی را یاد گرفت و در کلاس‌های اسلحه‌شناسی، کار با سلاح کلاشینکف، کلاس‌های سیاسی فرقه‌ای که مستقیما زیرنظر گروهک تروریستی کومله اداره می‌شد شرکت کرد.

وی بعد از طی دوره‌های آموزشی به‌عنوان پیش‌مرگ در گروهک کومله معرفی شد و کارت پیش‌مرگی دریافت کرد. نگهبانی در پاسگاه‌های کومله و حفاظت از سرکرده گروهک کومله از فعالیت‌های وی در اردوگاه بود. وی حدود ۴ سال در اردوگاه بود و علاوه بر فعالیت‌های مذکور، در کار‌های فنی مانند: کامپیوتر و تعمیر قطعات خراب و ... فعالیت داشت.

طبق اقرار فرامرزی، وی برای طی دوره‌های پیشرفته نظامی، آموزش کار با سلاح‌های مختلف، تغییر قیافه و فراگیری داستان‌های پوششی، چندین بار به کشور‌های آفریقایی اعزام شد.

۲-محسن مظلوم

محسن مظلوم، ۳۰ ساله، عضو گروهک کومله و ساکن سلیمانیه عراق بود که به‌عنوان عضو کمیته عملیاتی فعالیت داشت.

وی در تمام ۵ دوره آموزشی کشور‌های مختلف آفریقایی حضور داشته و مسئولیت نگهبانی از اطراف رانندگی و پشتیبانی تیم را بر عهده داشت.

۳- پژمان فاتحی

پژمان فاتحی، ۲۹ ساله، عضو گروهک کومله و ساکن سلیمانیه عراق بود که به‌عنوان عضو گروه تیم عملیاتی فعالیت داشت.

وی به همراه سایر افراد در تمام دوره‌های آموزش شرکت داشت و مسئولیت رفع موانع و درگیر شدن با افراد در صورت بروز مشکل با فاتحی بود.

۴- وفا آذربار

وفا آذربار، ۲۷ ساله، برادرزاده عبدالله آذربار (نفر دوم گروهک کومله) عضو گروهک کومله و ساکن سلیمانیه عراق بود که به‌عنوان عضو گروه تیم عملیاتی در این پروژه فعالیت داشت.

وی از اعضای یگان حفاظت بود و مسئولیت حفاظت شخصیت‌های گروهک کومله را برعهده داشت. وفا آذربار در تمام دوره‌های آموزشی شرکت داشت و وظیفه جاگذاری بمب‌ها را در سوله مربوطه بر عهده داشت.

همه ۴ متهم اصلی این پروژه، فاقد مدارک هویتی اصل بودند و هرکدام از آن‌ها کارت ملی، گواهی‌نامه، کارت بانکی و ویزای جعلی داشتند.

منبع: میزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124245

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر